Dálnice do Písku počítá s náklady 25 miliard korun
7. února 2017 (17:48)
Náklady na stavbu silnic, železnic a další dopravní infrastruktury by po roce 2021 neměly klesnout pod 86 miliard korun ročně, pokud chce vláda udržet současné tempo výstavby. Dá se přitom očekávat, že po roce 2021 se omezí, nebo zcela ukončí financování dopravních staveb z evropských dotací. Vláda by proto měla rozpočet ministerstva dopravy více dotovat z národních zdrojů. Uvedlo to ministerstvo dopravy návrhu letošní aktualizace Dopravních sektorových strategií, které řeší dlouhodobý rozvoj infrastruktury do roku 2050.
Evropské peníze jsou nyní významnou součástí rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), z jehož prostředků se výstavba dopravních sítí financuje. Například pro letošek fond hospodaří s 82 miliardami korun, přičemž 52 miliard připadá na české zdroje a zbývajících zhruba 30 miliard poskytuje EU ve formě dotačních programů.
Kromě navýšení peněz ze státních zdrojů, mezi které patří například výběry elektronického mýta, příjmy z dálničních známek a část spotřební daně z paliv a maziv, navrhuje ministerstvo se při výstavbě infrastruktury po ukončení unijních dotací soustředit na pomoc soukromého kapitálu. V současnosti například úřad hledá manažera, který by mu pomohl s dostavbou dálnice D4 ze soukromých prostředků prostřednictvím takzvaného PPP projektu (Public Private Partnership).
Projekt na stavbu 32 kilometrů dálnice mezi Milínem na Příbramsku a Miroticemi na Písecku předpokládá celkovou investici 24,9 miliardy korun. Jeho výstavbu formou PPP schválila vláda loni v lednu. Uvedené peníze by měl zaplatit takzvaný koncesionář, která dálnici dostaví a následně bude po předem stanovenou dobu komunikaci provozovat. Za to od státu získá odměnu.
Dostavba D4 formou PPP má být pilotním projektem. Pokud bude úspěšný, navrhuje ministerstvo dopravy podobný princip použít na dalších komunikacích.
Evropské peníze jsou nyní významnou součástí rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), z jehož prostředků se výstavba dopravních sítí financuje. Například pro letošek fond hospodaří s 82 miliardami korun, přičemž 52 miliard připadá na české zdroje a zbývajících zhruba 30 miliard poskytuje EU ve formě dotačních programů.
Kromě navýšení peněz ze státních zdrojů, mezi které patří například výběry elektronického mýta, příjmy z dálničních známek a část spotřební daně z paliv a maziv, navrhuje ministerstvo se při výstavbě infrastruktury po ukončení unijních dotací soustředit na pomoc soukromého kapitálu. V současnosti například úřad hledá manažera, který by mu pomohl s dostavbou dálnice D4 ze soukromých prostředků prostřednictvím takzvaného PPP projektu (Public Private Partnership).
Projekt na stavbu 32 kilometrů dálnice mezi Milínem na Příbramsku a Miroticemi na Písecku předpokládá celkovou investici 24,9 miliardy korun. Jeho výstavbu formou PPP schválila vláda loni v lednu. Uvedené peníze by měl zaplatit takzvaný koncesionář, která dálnici dostaví a následně bude po předem stanovenou dobu komunikaci provozovat. Za to od státu získá odměnu.
Dostavba D4 formou PPP má být pilotním projektem. Pokud bude úspěšný, navrhuje ministerstvo dopravy podobný princip použít na dalších komunikacích.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: cfr jw
Další články
Bobcat uspořádal první „Kariérní den“ pro žáky z Dobříše
Společnost Doosan Bobcat v listopadu poprvé otevřela dveře svého dobříšského kampusu …
Mezinárodní den boje proti násilí na ženách
Každoročně 25. listopadu připadá Mezinárodní den boje proti násilí na ženách. Jeho …
Strom přání v Knihovně Jana Drdy plní sny dětem z dětských domovů
Předvánoční čas se vyznačuje kromě sváteční nálady a těšení se na společné svátky také …
Poplatek za parkování u supermarketů? V Příbrami zatím ne
Některé prodejny Lidl a Ikea zavedly od listopadu 2025 nová pravidla pro parkování. …
Nemocné děti dostaly Kiwanis panenky. „Dám si ji do postele,“ sdělila malá pacientka
Dětské oddělení Oblastní nemocnice Příbram opět ožilo radostí a smíchem. Členové …
Macíka láká dakarský hattrick, podpisy a vzkazy fanoušků mu dodávají energii
Obhájce prvenství mezi piloty kamionů Martina Macíka láká vítězný hattrick na Rallye …
Arboristé ošetřili dubovou alej u Dolejšího Padrťského rybníka
Jistě si mnozí návštěvnící Brd mohli povšimnout techniky a ruchu v aleji u Dolejšího …
FOTO
Gastro agent: Asia Bistro v Pražské ulici
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
FOTO
Adoptujte zvíře a darujte radost nejen o Vánocích
Blíží se vánoční svátky, a s tím jsou spojené dárky pro naše blízké. Potěšte je …
Větrníky ano, nebo ne? Starosedlský Hrádek chystá referendum
Obyvatelé Starosedlského Hrádku rozhodnou, zda chtějí větrné elektrárny na svém území. …





