Parkovací zóny v Příbrami: Proč se systém rozšiřuje?
2. července 2025 (07:00)

foto: Lidé cestující z Příbramí třeba do Prahy zabírají místa k parkování mimo placená parkoviště. /Ludmila Zelenková
V Příbrami se postupně mění systém parkování, jehož cílem je zajistit dostupná parkovací místa pro místní obyvatele. Návštěvníci a pendleři by měli v budoucnu využívat záchytná parkoviště nebo režim P+R („Zaparkuj a jeď“) – tedy zaparkovat na okraji města a pokračovat hromadnou dopravou.
Zavádění parkovacích zón pomáhá podle radnice regulovat dlouhodobé stání, které blokovalo běžná parkovací místa, a zároveň motivuje lidi k využívání MHD, čímž se snižuje dopravní zatížení města.
Jak funguje systém parkovacích zón?
Město Příbram pracuje v současné době s pěti parkovacími zónami, které se liší podle atraktivity a vytíženosti. Čím blíže centru, tím vyšší cena a kratší povolená doba stání.
Nově připravovaná koncepce parkování bude obsahovat pouze tři zóny: červenou, modrou a fialovou (nově zaváděná – oblast kolem Spartaku-, postupně se plánuje rozšiřování do dalších ulic).
Fialová parkovací zóna – první zkušenosti a nové problémy
Zpoplatnění parkoviště u Spartaku pomohlo uvolnit prostor, ale zároveň vedlo k přesunu pendlerů do okolních ulic, kde nyní parkují místo původního odstavného parkoviště. Město si je tohoto problému vědomo a plánuje další kroky k rozšíření fialové parkovací zóny, aby se zabránilo přesunu problému do okrajových částí.
Další kroky v rozšiřování fialové parkovací zóny
Jednou z takových oblastí je okolí divadla a sportovní haly s bazénem, kde je večer při konání akcí téměř nemožné zaparkovat. Místní obyvatelé upozorňují, že s rostoucím počtem aut je stále obtížnější najít volné místo, zejména ve večerních hodinách.
Město Příbram pracuje v současné době s pěti parkovacími zónami, které se liší podle atraktivity a vytíženosti. Čím blíže centru, tím vyšší cena a kratší povolená doba stání.
Nově připravovaná koncepce parkování bude obsahovat pouze tři zóny: červenou, modrou a fialovou (nově zaváděná – oblast kolem Spartaku-, postupně se plánuje rozšiřování do dalších ulic).
Fialová parkovací zóna – první zkušenosti a nové problémy
Zpoplatnění parkoviště u Spartaku pomohlo uvolnit prostor, ale zároveň vedlo k přesunu pendlerů do okolních ulic, kde nyní parkují místo původního odstavného parkoviště. Město si je tohoto problému vědomo a plánuje další kroky k rozšíření fialové parkovací zóny, aby se zabránilo přesunu problému do okrajových částí.
Další kroky v rozšiřování fialové parkovací zóny
- Postupné zpoplatnění dalších ulic, aby se zabránilo přesunu problému do okrajových částí.
- Zlepšení podmínek pro místní obyvatele, kteří často mají problém najít volné místo.
- Úprava dopravního režimu, včetně zjednosměrnění některých komunikací pro lepší organizaci parkování.
Jednou z takových oblastí je okolí divadla a sportovní haly s bazénem, kde je večer při konání akcí téměř nemožné zaparkovat. Místní obyvatelé upozorňují, že s rostoucím počtem aut je stále obtížnější najít volné místo, zejména ve večerních hodinách.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: Ludmila Zelenková
Další články









