17. 7. svátek má Martina

Král: Nemohu se ubránit dojmu, že město jedná bez ucelené koncepce a začíná si z řidičů dělat pokusné králíky

16. března 2019   (19:34)
Král: Nemohu se ubránit dojmu, že město jedná bez ucelené koncepce a začíná si z řidičů dělat pokusné králíky

Vyhlásilo město tichou válku motoristům?


V usnesení z jednání Rady města 4. března se takřka v závěru krčí na první pohled nenápadný bod. V důsledku ovšem může citelně znepříjemnit život příbramským motoristům – především těm, kteří kromě automobilů zároveň používají veřejnou hromadnou dopravu. Chystá se zpoplatnění parkování u autobusového nádraží, na parkovišti u finančního úřadu má vzniknout další část zelené parkovací zóny.
 
V usnesení se dočteme, že bylo schváleno „rozšíření vymezené oblasti C zelené parkovací zóny ve spodní části autobusového nádraží v ulici Čs. armády, včetně pořízení dvou kusů parkovacích automatů“.
 
Nezpochybňuji, že v samotném starém centru v blízkém okolí náměstí a nemocnice je situace s parkováním problematická a určitá regulace může mít smysl. Ale zdá se, že v případě parkoviště v ulici Čs. armády nejde ani tak o usměrnění kritické situace (ta na tomto parkovišti příliš nepanuje), jako o snahu vytěžit maximum z peněženek řidičů. (Jako kdyby snad i bez parkovného neplatili kvůli motorismu různé přímé i nepřímé daně, které částečně jdou do městské pokladny.)
 
Když se vloni zprovozňovaly nové zóny, pan starosta uvedl: „Spolu se spuštěním nové MHD se v budoucnosti zřejmě spustí i další vlna reorganizace parkování v Příbrami. Budou pravděpodobně zavedeny nové zóny a nová placená parkovací místa. Smyslem těchto organizačních opatření by měla být podpora MHD na úkor automobilů v centru města.
 
Uplynulo pár měsíců, nová MHD ještě spuštěna není (ani se podle všeho nechystá výrazné rozšíření nabídky spojů, které by aspoň částečně řešilo příčiny toho, proč řada obyvatel města dává přednost automobilům), ale parkování už se čile reorganizuje. Má výhrada směřuje i k tomu, že dané parkoviště podle mě nepatří v klasickém slova smyslu k centru města – to už by se stejně tak mohlo zpoplatnit parkování třeba i v Milínské ulici nebo na Rynečku. (To prosím není myšleno jako návod!)
 
Se záměrem podpořit MHD lze plně souhlasit. Ale domnívám se, že by bylo lepší nejdříve nabídnout vhodnou dopravní alternativu, a až poté omezovat nežádoucí jevy ve vnitroměstské dopravě. Nikoli jen spoléhat na to, že pouze proto, že se používání automobilů dostatečně znepříjemní, se lidé začnou ochotně mačkat v pomalých autobusech.
 
Navíc v souvislosti s deklarovanou podporou MHD ještě víc vyniká paradox aktuálního opatření. Jakou má logiku omezovat parkování přímo v dosahu autobusového a vlakového nádraží? Což není žádoucí právě to, aby motoristé přijeli k autobusům a vlakům a dále pokračovali v cestě ekologicky? (Nedělejme si iluze, že bezplatné miniparkoviště před vlakovou stanicí je dostačující.)
 
Nebo si skutečně někdo z radních myslí, že zavedením poplatku se zvýší motivace „přestupujícího motoristy“ k zaparkování? Nebo že občan dojíždějící za prací například do Jinců či Březnice přijede z Orlova nebo Kozičína na bezplatné P+R parkoviště na Drkolnov (namísto parkoviště u nádraží), odtud pojede (včetně čekání) hromadnou dopravou 15 minut na nádraží a poté bude pokračovat vlakem?
 
 
Nemohu se ubránit dojmu, že město zde jedná bez ucelené koncepce a začíná si z řidičů dělat pokusné králíky – tady, tady a tady zpoplatníme, uvidíme, jak to bude fungovat. (Přitom zatím pořádně nefungují ani parkovací zóny vyhlášené v loňském roce – stále nelze zaplatit kartou a na parkovišti u hřbitova není parkovací automat pro jistotu v provozu vůbec.)
 
Nebylo by smysluplnější počkat s jakýmikoli změnami režimu parkování ve městě přinejmenším do doby, než bude v rámci Akčního plánu zlepšování kvality ovzduší zpracována analýza dopravy ve městě (předpoklad zveřejnění do konce roku), a až podle jejích výsledků případně činit další opatření?
 
Jistě, individuální automobilová přeprava není vzorem ekologické dopravy. Ale lze řidičům něco zazlívat, když konkurenceschopná alternativa vnitroměstské dopravy často neexistuje? Jsou to stejní občané města jako kdokoli jiný. Proč mají být právě motoristé oběťmi neustálého utahování šroubů v režii radnice? Jsou snad trnem v oku podobně, jako jsme se to na posledním zastupitelstvu dozvěděli o provozovatelích kolotočů? Budiž, ale pak ať to aspoň vedení města řekne otevřeně.
 
Mgr. Vladimír Král
Zastupitel za Šanci pro Příbram

 
Článek nemusí vyjadřovat názor redakce

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: Mgr. Vladimír Král

autor: Mgr. Vladimír Král - Zastupitel za Šanci pro Příbram







Další články

Do Příbrami chceme i v příštím roce, říkají pořadatelé mezinárodního bruslařského kempu Do Příbrami chceme i v příštím roce, říkají pořadatelé mezinárodního bruslařského kempu Zimní stadion Příbram nezeje prázdnotou ani mimo zimní sezonu. 17. července 2019   (15:58) Nadýchal za volantem více než čtyři promile, před policisty se skrývá Nadýchal za volantem více než čtyři promile, před policisty se skrývá Neviděli jste muže na fotografii? Policisté by s ním potřebovali mluvit. 17. července 2019   (13:07) Měsíc uchvátil pozornost, jasná obloha umožnila vidět zatmění pouhým okem Měsíc uchvátil pozornost, jasná obloha umožnila vidět zatmění pouhým okem Došlo k zatmění přibližně 65,3 procenta Měsíce 17. července 2019   (11:49) Tragická nehoda motorkáře Tragická nehoda motorkáře Policisté vydali tiskovou zprávu k tragické nehodě, která se odehrála v pondělí 15. července u obce Drásov 17. července 2019   (09:21) Složky IZS se budou připravovat na výskyt vysoce nakažlivé nemoci Složky IZS se budou připravovat na výskyt vysoce nakažlivé nemoci Po úspěšném loňském nácviku krizové situace pro případ, kdy by došlo k blackoutu, se budou letos složky Integrovaného záchranného systému Středočeského kraje připravovat na možný výskyt vysoce nakažlivé nemoci. 17. července 2019   (08:14) Dobříš testuje zařízení, které by umožnilo využívat vodu z lomu Jezírko Dobříš testuje zařízení, které by umožnilo využívat vodu z lomu Jezírko Mobilní úpravnu vody si město zapůjčilo za 27 tisíc korun měsíčně. Výsledky prozatím nasvědčují tomu, že by tato technologie mohla být vyhovující. Konečný výstup bude znám na konci tohoto léta 17. července 2019   (06:15) Tip na výlet: Škola rýžování zlata v Novém Kníně Tip na výlet: Škola rýžování zlata v Novém Kníně V rámci Mistrovství ČR a SR v rýžování zlata se budete moci tuto sobotu v Novém Kníně naučit sami zlato rýžovat 16. července 2019   (18:26) Oleje patří do sběrného dvora Oleje patří do sběrného dvora Co děláte s olejem po smažení či fritování? 16. července 2019   (15:13) Sedlčanskou kotlinou budou o víkendu burácet motory silných aut Sedlčanskou kotlinou budou o víkendu burácet motory silných aut Uskuteční se zde 8. podnik Zóny střední Evropy v rallycrossu. V České trofeji historických automobilů budete moci fandit i zástupkyním něžného pohlaví 16. července 2019   (13:14) Nová doba: Zloději kradou už i montérky Nová doba: Zloději kradou už i montérky Jen za neděli došlo ke dvěma vloupáním, vzniklá škoda se vyšplhala na 160 tisíc 16. července 2019   (10:43)



Kodex redakce Reklama Kontakty Informace o cookies Ochrana osobních údajů
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
2014 - 2019 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz