Suchej únor prodej alkoholu v obchodech neovlivnil, někde meziročně stoupl
2. března 2023 (16:20)
foto: pribram.cz / Jakub Pečenka
Zájem o alkoholické nápoje u příležitosti akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, v obchodech neklesl. Letos poptávka po alkoholu u některých prodejců naopak mírně vzrostla.
Řetězec Billa v únoru prodal více piva, vína, sektů i lihovin než loni stejnou dobou, řekla mluvčí Dana Bratánková. Letos podle ní vzrostl zájem i o nealkoholické nápoje, stát za tím může teplejší počasí, doplnila. Alkoholu firma prodá nejvíce v období Vánoc a před silvestrem, nejžádanější je pivo a víno, řekla Bratánková.
Vyšší zájem o alkohol měli v únoru proti minulému roku také zákazníci Penny Marketu, v případě vína a lihovin byl nárůst dvacetiprocentní, řekl mluvčí Tomáš Kubík. "I pokud některý ze zákazníků takzvaný suchý únor dodržuje, může si alkohol během měsíce zakoupit a zkonzumovat ho později," doplnil.
"V souvislosti s akcí Suchej únor jsme u prodejů alkoholu nezaznamenali žádné významné výkyvy," řekl mluvčí Lidlu Tomáš Myler. Zájem o alkoholické a nealkoholické nápoje se podle něj mění spíše podle sezony, piva a limonády jsou například oblíbené v létě, uvedl. Vyjma Vánoc jdou podle něj lihoviny na odbyt především o Velikonocích.
V prodejnách Kaufland je zájem o alkoholické nápoje během roku poměrně stabilní. "Trendem je ale zvyšující se zájem a o alkoholické mix drinky, který bude nabírat na síle s teplejším počasím," řekla mluvčí Aneta Turnovská.
"Žádné mimořádné snížení zájmu o alkoholické nápoje u zákazníků nepozorujeme. Vidíme ale rostoucí zájem o nealkoholické alternativy prosecca, šumivých vín, aperitivů či piva včetně těch ochucených," řekl mluvčí Albertu Jiří Mareček.
Na jednoho obyvatele České republiky připadla v roce 2021 podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) spotřeba 7,1 litru čtyřicetiprocentního alkoholu a 20,8 litru vína, v obou případech to byl meziročně mírný nárůst. Spotřeba piva na jednoho obyvatele předloni činila 135,4 litru, proti roku 2020 klesla o 4,5 litru, vyplývá z informací ČSÚ.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Středočeský kraj podpoří Potravinovou banku částkou 2 miliony korun
•Na pomoc Turecku pošle Středočeský kraj 3 miliony korun
•Příbramská nemocnice uzavírá očkovací centrum, není o něj zájem
Další články
V památníku ve Vysoké u Příbramě si zahrajete karty jako Dvořák
Oblíbenou hru Antonína Dvořáka se zájemci naučí během karetního večera v pátek 14. …
Zimní radovánky v Dobříši: Stadion otevřel své brány
Bruslařská a hokejová sezóna na zimním stadionu Dobříš je v plném proudu. Od pátku 7. …
Starosta Konvalinka: Radary nejsou byznys. Ať vláda nechá obcím jejich prostředky
Plán vlády odebrat obcím příjmy z městských radarů vyvolává silné reakce. V Příbrami …
Příbramští hasiči zachránili život tříleté dívce. Patří mezi hrdiny oceněné Cenou hejtmanky
Na Příbramsku rozhodovaly vteřiny. Když se v rybníce začala topit tříletá holčička, …
Krabice od bot: Vánoční radost pro děti v Příbrami i po celé ČR
Sbírka vánočních dárků Krabice od bot, kterou organizuje Diakonie Českobratrské církve …
Den se strážníkem v Příbrami aneb Od ranního přechodu po večerní popíječe
Strážníci nejsou zrovna top hráči na žebříčku oblíbenosti. Mnozí je vnímají jako …
V Pičíně se ve středu k večeru čelně srazil peugeot s traktorem
Oba řidiči vyvázli z nehody bez zranění.
Břitvy i strojky pod dohledem hygieniků. Riziko nákazy? Minimální
Krajská hygienická stanice Středočeského kraje se letos zaměřila na kontroly barber …
Atraktivní turistické trasy v Brdech: kam vyrazit pěšky
Brdy mají pro pěší turisty nekonečně mnoho inspirativních cest, cestiček a naučných …
TIP NA VÝLET
Zůstat na ulici je blíž, než si myslíte. Odsuzovat nestačí
Bezdomovec. Feťák. Nepřizpůsobivý. Slova, která v běžné řeči zní jako nálepky. Ale za …




