Středočeští krajští cestáři zatím za zimní údržbu platili meziročně méně, ŘSD víc
25. února 2024 (07:09)
foto: pribram.cz/Jakub Pečenka
Krajští cestáři se ve středních Čechách starají o více než 8500 kilometrů silnic. K dispozici mají 173 sypačů, 122 traktorů s radlicí a desítku sněhových fréz.
Středočeští krajští silničáři zatím za zimní údržbu oproti minulé sezoně 2022/2023 zaplatili méně. Od loňského listopadu do současnosti to bylo přes 299 milionů korun, za celou předchozí sezonu to bylo přes 336 milionů korun. Výsledné údaje ale budou záležet na počasí na konci zimy. Naopak Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v regionu utratilo meziročně o několik milionů korun více. Vyplývá to z vyjádření mluvčí středočeských krajských cestářů Petry Kučerové a Jiřího Veselého za ŘSD.
V současné sezoně zatím spotřebovali krajští silničáři 24.500 tun chemického posypu a 13.500 tun posypu z kamenné drti, ke konci minulé sezony to bylo přes 25.000 tun chemického a přes 15.000 tun posypu z drti. Tehdy cestáři najeli při zimní údržbě téměř 385.000 kilometrů, letos už 493.000 km. Po ukončení sezony navážou velkoplošné opravy silnic, na které Středočeských kraj přidělil silničářům více než jednu miliardu korun. "Za tuto částku opravíme ještě více kilometrů našich silnic než v rámci minulých velkoplošných oprav. Dle nové interní metodiky budou součástí těchto oprav další práce, jako jsou odvodnění, úprava zeleně či dopravní značení," doplnila Kučerová.
Krajští cestáři se ve středních Čechách starají o více než 8500 kilometrů silnic. K dispozici mají 173 sypačů, 122 traktorů s radlicí a desítku sněhových fréz.
Posyp a další materiál na údržbu středočeských silnic první třídy, o které se stará ŘSD, stál do konce ledna 16,7 milionu korun. Je to téměř o pět milionů víc než za stejné období předchozí zimní sezony. Vozy údržby ŘSD najezdily do konce ledna přes 85.400 kilometrů, o 6000 kilometrů víc než za stejné období v předchozí zimní sezoně. Na údržbu spotřebovali 1983 tun posypového materiálu, předchozí sezonu 1931 tun. "Zvýšené náklady, najeté kilometry i spotřeba posypového materiálu jsou dány především rozdílným charakterem klimatických podmínek v porovnání obou zimních sezon," odpověděl na dotaz Veselý.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Policisté zveřejnili zběsilou jízdu ujíždějícího řidiče z Prahy na Dobříš
•Paliva ve Středočeském kraji od minulého týdne opět zdražila
•Video: Pražští policisté pronásledovali řidiče v kradeném autě, zadrželi ho v Dobříši