Chodníky v Příbrami: Opravy pokračují, ale stačí to?
FOTOGALERIE
29. března 2025 (14:17)
Dalších 9 fotografií v galerii
foto: Petra Bálková
Stav chodníků v Příbrami je častým tématem stížností obyvatel. Nevyhovující nebo zastaralé chodníky podle čtenářů volají po nutné opravě. Jak město rozhoduje, které chodníky projdou rekonstrukcí, a co konkrétně se doposud udělalo?
Podle našich informací se město pravidelně zaměřuje na opravu chodníků v rámci větších rekonstrukcí celých ulic. To je například případ pokračující druhé etapy prací v Jiráskových sadech nebo celková rekonstrukce ulice Jana Drdy, která vyjde městskou kasu na více než 31 miliónů Kč.
Další významné opravy uskutečněné v roce 2024 zahrnovaly rekonstrukci příjezdové komunikace a parkoviště u Dětského dopravního hřiště za více než 2 miliony korun či chodník v ulici Boženy Němcové, kde kromě nového povrchu vznikla i rozšířená parkovací stání. Celkově město investovalo přes 10 milionů korun do menších i větších oprav komunikací, chodníků a mostů.
Podle místostarosty Vladimíra Karpíška (ANO) se opravám chodníků město snaží věnovat systematicky. „Opravy chodníků a komunikací řeší jak město Příbram, tak Technické služby. Prioritou jsou samozřejmě opravy komunikací ve viditelně nejhorším stavu. Někdy na podnět občanů, někdy na základě podnětu Odboru silničního hospodářství, někdy podle vyhodnocení samotných pracovníků města, vedení města či Technických služeb,“ vyjmenovává Karpíšek.
Kritika opozice: Infrastrukturní dluh a potřeba jasných priorit
Opozice však vidí stav chodníků jinak. Václav Švenda (Spojenci, TOP 09) stav kritizuje jako výsledek nedostatečných investic v minulých letech. „Stav chodníků je vždy vizitkou péče o město. Bohužel v posledních několika letech vedení města rezignovalo na investice do obnovy chodníků a jejich stav se na řadě míst viditelně zhoršil. Jsou úseky, kde je již bez dostatečné opatrnosti chůze doslova nebezpečná, a to i na velmi frekventovaných místech v centru města, jako je například pěší zóna v Pražské ulici,“ míní Švenda.
Václav Švenda dále upozorňuje na infrastrukturní dluh, který podle něj vyžaduje nejen vyšší investice, ale také zavedení kvalitního monitoringu stavu chodníků. Navrhuje prioritizaci podle stavu a frekvence využití: „Teprve v letošním rozpočtu město plánuje do obnovy vložit významnější částku, ale je třeba, aby v tomto tempu pokračovalo i v následujících letech.“
Co přinese budoucnost?
Navzdory kritice nelze přehlédnout, že město do oprav investuje nemalé prostředky. Pro obyvatele Příbrami je téma chodníků nejen otázkou komfortu, ale i bezpečnosti. Diskuse mezi vedením města a opozicí tak zůstává otevřená – a řešení, které přinese spokojenost všech stran, možná teprve přijde.
Kudy vede cesta k lepší infrastruktuře?
Stav chodníků v Příbrami se v posledních letech stal častým důvodem stížností obyvatel. Některé úseky jsou zastaralé a nevyhovující, což místní vidí jako problém, který volá po řešení. Přestože město do infrastruktury pravidelně investuje, otázky ohledně toho, jak jsou stanovovány priority oprav, stále přetrvávají.
Město obvykle opravuje chodníky v rámci větších rekonstrukcí ulic. Jiráskovy sady, kde probíhá druhá etapa prací, nebo ulice Jana Drdy s rozpočtem přes 31 milionů korun, jsou toho příkladem. V loňském roce šly významné investice také do ulic Boženy Němcové, Václava Šáry nebo do osady Žežice. Celkově město vložilo přes 10 milionů korun do oprav komunikací, chodníků a mostů. Podle místostarosty Vladimíra Karpíška (ANO) město opravám věnuje pozornost, přičemž prioritou jsou úseky ve viditelně nejhorším stavu, ať už na základě hlášení občanů, nebo interního vyhodnocení pracovníků města.
Podle místostarosty Vladimíra Karpíška (ANO) se opravám chodníků město snaží věnovat systematicky. „Opravy chodníků a komunikací řeší jak město Příbram, tak Technické služby. Prioritou jsou samozřejmě opravy komunikací ve viditelně nejhorším stavu. Někdy na podnět občanů, někdy na základě podnětu Odboru silničního hospodářství, někdy podle vyhodnocení samotných pracovníků města, vedení města či Technických služeb,“ vyjmenovává Karpíšek.
Kritika opozice: Infrastrukturní dluh a potřeba jasných priorit
Opozice však vidí stav chodníků jinak. Václav Švenda (Spojenci, TOP 09) stav kritizuje jako výsledek nedostatečných investic v minulých letech. „Stav chodníků je vždy vizitkou péče o město. Bohužel v posledních několika letech vedení města rezignovalo na investice do obnovy chodníků a jejich stav se na řadě míst viditelně zhoršil. Jsou úseky, kde je již bez dostatečné opatrnosti chůze doslova nebezpečná, a to i na velmi frekventovaných místech v centru města, jako je například pěší zóna v Pražské ulici,“ míní Švenda.
Václav Švenda dále upozorňuje na infrastrukturní dluh, který podle něj vyžaduje nejen vyšší investice, ale také zavedení kvalitního monitoringu stavu chodníků. Navrhuje prioritizaci podle stavu a frekvence využití: „Teprve v letošním rozpočtu město plánuje do obnovy vložit významnější částku, ale je třeba, aby v tomto tempu pokračovalo i v následujících letech.“
Co přinese budoucnost?
Navzdory kritice nelze přehlédnout, že město do oprav investuje nemalé prostředky. Pro obyvatele Příbrami je téma chodníků nejen otázkou komfortu, ale i bezpečnosti. Diskuse mezi vedením města a opozicí tak zůstává otevřená – a řešení, které přinese spokojenost všech stran, možná teprve přijde.
Kudy vede cesta k lepší infrastruktuře?
Stav chodníků v Příbrami se v posledních letech stal častým důvodem stížností obyvatel. Některé úseky jsou zastaralé a nevyhovující, což místní vidí jako problém, který volá po řešení. Přestože město do infrastruktury pravidelně investuje, otázky ohledně toho, jak jsou stanovovány priority oprav, stále přetrvávají.
Město obvykle opravuje chodníky v rámci větších rekonstrukcí ulic. Jiráskovy sady, kde probíhá druhá etapa prací, nebo ulice Jana Drdy s rozpočtem přes 31 milionů korun, jsou toho příkladem. V loňském roce šly významné investice také do ulic Boženy Němcové, Václava Šáry nebo do osady Žežice. Celkově město vložilo přes 10 milionů korun do oprav komunikací, chodníků a mostů. Podle místostarosty Vladimíra Karpíška (ANO) město opravám věnuje pozornost, přičemž prioritou jsou úseky ve viditelně nejhorším stavu, ať už na základě hlášení občanů, nebo interního vyhodnocení pracovníků města.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: Ludmila Zelenková
Další články
Inverze a námraza v Brdech: zimní kouzlo, které nebere konce
Už řadu dní nebo spíše týdnů nejen v našem regionu panovalo nebo panuje inverzní …
FOTO
Aktivní záloha 13. dělostřeleckého pluku prošla nejtěžší prověrkou roku
Září bylo o odbornosti, listopad o taktice. Aktivní záloha (AZ) u 13. dělostřeleckého …
FOTOGALERIE
Vánoční besídka v azylovém domě Příbram přinesla dětem radost a naději
V úterý 16. prosince se v azylovém domě v Příbrami uskutečnila vánoční besídka plná …
Za hranice učebnic: Studenti Gymnázia Karla Čapka poznávali Turecko díky programu Erasmus+
Osm studentů a dva učitelé Gymnázia Karla Čapka v Dobříši absolvovali výměnný pobyt v …
Nemocnost v regionu stoupá, příbramská nemocnice potvrzuje zvýšený zájem o vyšetření
Jak již náš portál pribram.cz informoval v počátku týdne, nemocnost akutních …
Nový model Příbrami: budoucí Eiffelovka?
Nový výtvarný prvek v Březnické ulici vzbudil (ne)očekávanou debatu. Radnice …
Kultura
Osečanka přinese koledy i vánoční pohodu na Zahrádku Kavárny v Koleji
Zahrádka kavárny v Koleji se rozezní vánočními koledami. Zahraje a zazpívá Osečanka …
2 tuny stříbra na Březových Horách
Na Březových Horách se chystá stříbrná jízda. Druhý ročník akce 2 tuny stříbra nabídne …
Kultura
Návštěva Hornického muzea Příbram i letos překročila 100 000 lidí
Hornické muzeum Příbram dosáhlo i v tomto roce významného návštěvnického milníku. V …
Novou D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok více než pět milionů řidičů
Novou dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok provozu více než pět …













