Závodník Černý: Na Barumce jsme si prohráli Evropu
6. září 2014 (15:44)
foto: pribram.cz
Pro Jana Černého a Peugeot Černý Racing team nedopadla Barum Rally rozhodně podle představ a v boji o titul juniorského mistra tým ztratil šanci.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem nebudou na letošní Barum Czech Rally Zlín vzpomínat v dobrém. Klíčová soutěž sezony se nepovedla a tým tak přišel o šanci bojovat o titul juniorských mistrů Evropy JERC. Sezónu letos Jan Černý s Pavlem Kohoutem a Peugeotem 208 R2 rozjeli ve velkém stylu, když k vítězství v ledovém Lotyšsku přidali i vítězství v zeleném Irsku. Pak ale přišla bouda na Azorských ostrovech a výpadek v poslední rychlostní zkoušce belgické Ypres Rally. Barum Rally tak byla poslední šancí, kdy se dal vývoj sezony obrátit k dobrému.
„Na barumku jsme se připravovali jak jen to šlo. Sám na sobě jsem ale cítil, že není vše v takové pohodě, jak bych si představoval. Dvě rány v průběhu sezony nám dost zamávaly s rozpočtem a na Ypres Rally jsme odjeli jen díky podpoře nadačního fondu Autoklubu ČR. I před Barumkou jsem musel řešit skutečně existenční záležitosti chodu týmu, ale nakonec se vše povedlo a odstartovali jsme,“ vysvětluje Jan Černý dění před evropskou Barum Rally.
Nedařilo se už od začátku
Už v úvodu zlínské soutěže ale bylo na výkonu posádky Jan Černý – Pavel Kohout cítit, že není vše v pořádku. „Na městské rychlostní zkoušce to bylo o tom neudělat chybu. Chtěl jsem tuto RZ vyhrát, ale nestačil jsem si před jejím startem odfouknout tlak z kol, protože jsem předpokládal, že bude zpoždění mezi časovkou a startem. Dojeli jsme tady navíc jednoho ze soupeřů a to nás trochu zpomalilo. V sobotu ráno mi ale vůbec nesedly Slušovice a já tam od soupeřů opět dostal nějaké vteřiny.
Chyba byla ve mně. Ztrácel jsem v pomalých odbočeních, kam jsem přijel příliš agresivně, šel pozdě na brzdy a auto se mi příliš zastavovalo. Věděl jsem ale, že na Trojáku a Semetíně umíme zatáhnout, vždy se nám tyto rychlostní zkoušky podařily a na soupeře zde najeli náskok. V polovině Trojáku jsme ale dostali defekt a museli kolo vyměnit. Nedalo se pokračovat dál, hrozilo poškození vozu. Neuvědomuji si, že bych něco trefil. Dost mě to zlomilo, protože bylo jasné, že souboj v juniorech bude o vteřinách. Dal jsem tedy vše do následující rychlostní zkoušky Semetín, kde ale přišel druhý defekt a v tu chvíli jsem měl chuť soutěž úplně vzdát. Ztráta byla obrovská a bylo jasné, že jen zázrak, nebo chyba soupeřů nás může vrátit do hry,“ popisuje své pocity po druhém defektu Jan Černý.
Dva defekty pneumatik na týmovém Peugeotu 208 R2 doplnily totální Waterloo továrních Peugeotů 208 T16m které po této sekci v Barum Rally už také nepokračovaly. „Musím přiznat, že jsem se pak už jen velmi těžko dokázal koncentrovat na další jízdu a pokračování v soutěži. Byl jsem nesoustředěný a dělal jsem chyby. K rychlé jízdě měl můj nedělní výkon daleko. Omlouvám se celému týmu a všem našim fanouškům, kteří nám fandili,“ dodává skleslý Jan Černý.
Co bude v příští sezoně zatím neví
„Momentálně řešíme co dál. Je jasné, že Evropa je letos ztracena a já už se příliš necítím na další závodění s dvoukolkou. Moc rád bych sedl do silnější čtyřkolky, ale nedaří se nám zajistit rozpočet. Finanční rozdíl je obrovský a my bychom potřebovali silného partnera. Stojíme teď trochu na rozcestí a já řeším, co dál a zatím opravdu nevím, kam se budou naše další kroky ubírat. Momentálně řešíme, jestli do konce roku vůbec pojedeme ještě nějakou soutěž,“ uzavírá Jan Černý.
Výsledkem snažení Peugeot Černý Racing Týmu na Barum Rally bylo nakonec jen šesté místo mezi evropskými juniory a druhé místo ve třídě 6 v hodnocení MMČR.
„Na barumku jsme se připravovali jak jen to šlo. Sám na sobě jsem ale cítil, že není vše v takové pohodě, jak bych si představoval. Dvě rány v průběhu sezony nám dost zamávaly s rozpočtem a na Ypres Rally jsme odjeli jen díky podpoře nadačního fondu Autoklubu ČR. I před Barumkou jsem musel řešit skutečně existenční záležitosti chodu týmu, ale nakonec se vše povedlo a odstartovali jsme,“ vysvětluje Jan Černý dění před evropskou Barum Rally.
Nedařilo se už od začátku
Už v úvodu zlínské soutěže ale bylo na výkonu posádky Jan Černý – Pavel Kohout cítit, že není vše v pořádku. „Na městské rychlostní zkoušce to bylo o tom neudělat chybu. Chtěl jsem tuto RZ vyhrát, ale nestačil jsem si před jejím startem odfouknout tlak z kol, protože jsem předpokládal, že bude zpoždění mezi časovkou a startem. Dojeli jsme tady navíc jednoho ze soupeřů a to nás trochu zpomalilo. V sobotu ráno mi ale vůbec nesedly Slušovice a já tam od soupeřů opět dostal nějaké vteřiny.
Chyba byla ve mně. Ztrácel jsem v pomalých odbočeních, kam jsem přijel příliš agresivně, šel pozdě na brzdy a auto se mi příliš zastavovalo. Věděl jsem ale, že na Trojáku a Semetíně umíme zatáhnout, vždy se nám tyto rychlostní zkoušky podařily a na soupeře zde najeli náskok. V polovině Trojáku jsme ale dostali defekt a museli kolo vyměnit. Nedalo se pokračovat dál, hrozilo poškození vozu. Neuvědomuji si, že bych něco trefil. Dost mě to zlomilo, protože bylo jasné, že souboj v juniorech bude o vteřinách. Dal jsem tedy vše do následující rychlostní zkoušky Semetín, kde ale přišel druhý defekt a v tu chvíli jsem měl chuť soutěž úplně vzdát. Ztráta byla obrovská a bylo jasné, že jen zázrak, nebo chyba soupeřů nás může vrátit do hry,“ popisuje své pocity po druhém defektu Jan Černý.
Dva defekty pneumatik na týmovém Peugeotu 208 R2 doplnily totální Waterloo továrních Peugeotů 208 T16m které po této sekci v Barum Rally už také nepokračovaly. „Musím přiznat, že jsem se pak už jen velmi těžko dokázal koncentrovat na další jízdu a pokračování v soutěži. Byl jsem nesoustředěný a dělal jsem chyby. K rychlé jízdě měl můj nedělní výkon daleko. Omlouvám se celému týmu a všem našim fanouškům, kteří nám fandili,“ dodává skleslý Jan Černý.
Co bude v příští sezoně zatím neví
„Momentálně řešíme co dál. Je jasné, že Evropa je letos ztracena a já už se příliš necítím na další závodění s dvoukolkou. Moc rád bych sedl do silnější čtyřkolky, ale nedaří se nám zajistit rozpočet. Finanční rozdíl je obrovský a my bychom potřebovali silného partnera. Stojíme teď trochu na rozcestí a já řeším, co dál a zatím opravdu nevím, kam se budou naše další kroky ubírat. Momentálně řešíme, jestli do konce roku vůbec pojedeme ještě nějakou soutěž,“ uzavírá Jan Černý.
Výsledkem snažení Peugeot Černý Racing Týmu na Barum Rally bylo nakonec jen šesté místo mezi evropskými juniory a druhé místo ve třídě 6 v hodnocení MMČR.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: red
Další články
Dánsko omezuje dětem přístup na sociální sítě. Mělo by se přidat i Česko?
Dánská vláda představila návrh, který výrazně omezí přístup dětí na sociální sítě. …
Vánoční kluziště poprvé v Příbrami
Od 21. listopadu až do 21. ledna si mohou Příbramští užít opravdovou ledovou plochu …
Monínec zahájil lyžařskou sezonu rekordně brzy
Na první lyžování sezony v sobotu 15. listopadu večer na sjezdovku na Monínci u …
Armáda díky podepsaným memorandům rozšíří spolupráci s dalšími městy
Ve středu 12. listopadu byla podepsána další tři memoranda o spolupráci mezi …
FOTO
Gastro agent: Maya’s
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
FOTOGALERIE
Nutrie v Sedlčanech: roztomilé vetřelkyně, které ničí přírodu. Proč je nekrmit?
Na první pohled působí jako přítulní vodní hlodavci, kterým by člověk nejradši hodil …
Podzimní útlum se projevil i na Příbramsku. Nezaměstnanost mírně stoupla
Na Příbramsku i v celém Středočeském kraji přibylo lidí bez práce a ubylo volných …
Příbram se opět připojí k Evropskému testovacímu týdnu
Zdarma se na HIV, žloutenky typu B a C a syfilis může otestovat kdokoliv starší …
Studenti pomáhají Amálce: Přes bariéry s policií podporují bionickou ruku
Studenti z Příbramska se opět zapojili do sportovně charitativní akce „Přes bariéry s …
Příbram se chystá na Vánoce. Stromy už stojí, kluziště se chladí — a něco zůstává pod pokličkou
Vánoční výzdoba v Příbrami letos nesází jen na osvědčené motivy. Přibude kluziště, …




