Vařeka: Na MHD dává Příbram více peněz než jiná města
6. února 2017 (06:28)
Stav příbramské hromadné dopravy je již delší dobu hlavním tématem rubriky Otázky a odpovědi na webových stránkách města Příbram. Kromě funkčnosti hlásičů zastávek je zde velmi často probírán i technický stav vozů MHD a aktuálně také jízdní řády a samotná smlouva se společností Arriva. Tu vedení města kritizovalo už v minulosti, protože neobsahuje žádné možnosti, jak provozovatele donutit k omlazení vozového parku. Příbram přitom za MHD vynakládá více prostředků než jiná města.
„Město Příbram vynakládá na MHD až násobně více peněz, než je tomu v jiných městech. Za hlavní příčinu tohoto stavu vidím nedostatečně přísně ujednanou smlouvu se společností Arriva, a v ne druhé řadě nehospodárně nastavené jízdní řády,“ odpovídá starosta města Jindřich Vařeka (ANO) na jeden z dotazů v rubrice Otázky a odpovědi.
Podle Vařeky bude v budoucnu potřeba zpracovat nový generel dopravy, který bude lépe řešit stavy ve špičce, ale zároveň bude muset být přísnější v otázce udržování málo využívaných spojů. „Tento nový generel bude veřejností považován za věc velmi nepopulární a bude záležet na odvaze vedení města, zda jej budou chtít prosadit,“ dodává.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů již zmiňovaná nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD se zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
„Město Příbram vynakládá na MHD až násobně více peněz, než je tomu v jiných městech. Za hlavní příčinu tohoto stavu vidím nedostatečně přísně ujednanou smlouvu se společností Arriva, a v ne druhé řadě nehospodárně nastavené jízdní řády,“ odpovídá starosta města Jindřich Vařeka (ANO) na jeden z dotazů v rubrice Otázky a odpovědi.
Podle Vařeky bude v budoucnu potřeba zpracovat nový generel dopravy, který bude lépe řešit stavy ve špičce, ale zároveň bude muset být přísnější v otázce udržování málo využívaných spojů. „Tento nový generel bude veřejností považován za věc velmi nepopulární a bude záležet na odvaze vedení města, zda jej budou chtít prosadit,“ dodává.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů již zmiňovaná nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD se zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ
Další články
Nezaměstnanost ve Středočeském kraji v listopadu klesla. V Příbrami zůstává nad republikovým průměrem
Nezaměstnanost ve Středočeském kraji v listopadu mírně klesla na 3,8 %, situace v …
Gastro agent: Slunovrat
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
Fast food
Nákladní vůz sjel do svodidel a uvízl na krajnici
V pondělí v 10:40 havaroval nákladní vůz na silnici mezi Narysovem a Vysokou u …
FOTO
Fantova louka jako test radnice. Lednová Rada města rozhodne o stavební uzávěře
Fantova louka patří už delší dobu k nejdiskutovanějším tématům v Příbrami. Rozhodnutí …
V dobříšské školy byl nahlášen bombový útok. Policie objekt prověřila s negativním výsledkem
V pondělí ráno byla za asistence policie evakuována budova 2. Základní školy Dobříš. …
AKTUALIZOVÁNO
Vánoční charitativní jarmark Doosan Bobcat v Dobříši: Třetí ročník podpořil místní neziskové organizace i školy
Dobříšský kampus Doosan Bobcat EMEA už potřetí ožil sváteční atmosférou i dobrými …
Černé skládky v Příbrami: proč město platí navíc, když máme sběrný dvůr zdarma
Odložené matrace u kontejnerů, hromady odpadu v přírodě. Černé skládky nejsou jen …
FOTOGALERIE
V Mixově ulici se čelně střetly dva osobáky
Tenhle víkend se stala řada nehod v regionu. Mezi jinými i ta následující v Mixově …
Řidiči pozor! Semafory v křižovatce u Asie jsou stále mimo provoz
Dopravní nehoda před pár dny vyřadila z provozu semafory v křizovatce ulic Žežická, …
Petr Brandl: Podobizna horního úředníka po třech stoletích dostává jméno Johann Franz Lauer
Po třech stoletích pravděpodobně známe jméno muže z Brandlova obrazu Podobizna horního …





