vývoj COVID-19
18. 1. 2021
Bezděkov 1
Bohostice 11
Bohutín 23
Borotice 6
Březnice 55
Buková u Pb 10
Bukovany 5
Čenkov 11
Cetyně 2
Chotilsko 6
Chrást 3
Chraštice 1
Čím 7
Daleké Dušníky 3
Dobříš 119
Dolní Hbity 22
Drahenice 2
Drahlín 8
Drásov 5
Drevníky 2
Drhovy 2
Dubenec 8
Dublovice 13
Dubno 3
Háje 4
Hluboš 9
Hřiměždice 10
Hudčice 2
Hvožďany 14
Jablonná 8
Jesenice 16
Jince 19
Kamýk n. V. 8
Klučenice 7
Kňovice 1
Korkyně 3
Kosova H. 11
Kotenčice 2
Koupě 4
Kozárovice 3
Krásná H. 3
Křešín 1
Láz 8
Lazsko 3
Lešetice 3
Lhota u Pb 10
M. Hraštice 22
Milín 37
Modřovice 1
Mokrovraty 18
Nalžovice 7
Narysov 9
Nechvalice 15
Nečín 7
Nedrahovice 8
Nepomuk 5
Nestrašovice 1
Nová Ves p. P. 6
Nové Dvory 6
Nový Knín 22
Občov 4
Obecnice 34
Obořiště 13
Osečany 1
Ostrov 4
Ouběnice 2
Pečice 1
Petrovice 15
Pičín 10
Počaply 5
Počepice 6
Podlesí 14
Příbram 369
Příčovy 3
Prosen. L. 1
Radětice 1
Rosovice 7
Rožmitál p. T. 62
Rybníky 4
Sádek 4
Sedlčany 55
Sedlec-Prč. 32
Smolotely 9
Solenice 6
Stará Huť 10
Štětkovice 1
Suchodol 2
Svaté Pole 5
Svatý Jan 7
Svojšice 3
Tochovice 23
Třebsko 7
Tušovice 1
Věšín 8
Višňová 7
Volenice 6
Voznice 8
Vrančice 1
Vranovice 6
Vševily 2
Vys. Chlumec 7
Vysoká u Příbramě 3
Zalužany 8
Zduchovice 1




Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte

3. prosince 2020   (13:04)
Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte

Komunikaci se zákazníkem, který nakupuje na e-shopu, stále častěji zajišťují chatboti nebo voiceboti. Tedy aplikace s prvky úzké umělé inteligence, jenž si s vámi dokáží aspoň jednoduše popovídat.


Segment e-commerce v posledních letech skokově roste. Podle údajů Asociace pro elektronickou komunikace narostl v roce 2019 obrat v e-commerce o 20 miliard korun oproti roku 2018 a jeho výše dosáhla 155 miliard korun (v roce 2015 činil obrat 81 mld. korun). Letos se očekává až čtvrtinový meziroční růst.
 

V letošním roce se vzhledem k pandemii ocitly internetové obchody pod náporem objednávek už na jaře. Předvánoční peak nabírá kvůli uzavření kamenných obchodů na mnohem větší intenzitě a provozovatelé e-shopů žádají zákazníky o trpělivost s pozdějším dodáním zboží. Kromě vyšších nároků na logistiku čelí obchodníci také zvýšenému objemu komunikace s klienty. A tady nastupuje řešení budoucnosti – takzvaná úzká umělá inteligence.
 
Automat odpovídá non-stop
E-shopy většinou nabízejí několik komunikačních kanálů pro dotazy k jednotlivým produktům, objednávkám nebo reklamacím – zákaznické telefonní linky a e-maily, textové chaty přímo na stránkách s nabídkou. S nárůstem trhu rostou požadavky i na tyto služby, především rychlost a kvalitu odpovědí. „Pokud se zájemce o produkt do internetového obchodu nedovolá nebo na jeho e-maily nikdo ihned nereaguje, přichází firma zbytečně o zákazníky,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.
 
Možností, jak dosáhnout vždy dostupného zákaznického servisu, je využití automatizovaných platforem – chatbotů, mailbotů a voicebotů. „Ty dovedou tento servis pokrýt v režimu 24/7, navíc odbydou i takzvanou špinavou práci, jako jsou nepříjemné dotazy či trolling,“ dodává Richard Baar.
 

Když si neví rady, požádá o pomoc člověka
Chatbot řeší nejčastější dotazy zahrnující dobu dodání, stav objednávek a plateb či dostupnost zboží. Pokud si s odpovědí neví rady nebo dostane příliš mnoho vstupních informací, může klienta požádat o zjednodušení dotazu, případně jej rovnou přesměruje na živého operátora.
„Čím lépe je nastaven algoritmus, tím chatbot konverzuje přirozeněji a funguje samostatněji. Pro jeho vytvoření je potřeba velké množství textů – chatbota takříkajíc musíte naučit mluvit, což může trvat i několik týdnů. To zároveň nabízí možnost naučit jej používat korporátní jazyk a jazyk zákazníků,“ vysvětluje Luboš Urbančok, business development manager ze společnosti Artin.
 
Voicebot je ovládán hlasem a umí zákazníka přes klasický hlasový rozcestník a bez vyťukávání číslic automaticky přesměrovat na operátora. „Zákazník zavolá a v úvodu řekne, proč volá. Systém jeho hlasové sdělení analyzuje a ihned volajícího přepojí. Tím se průměrná doba odbavení zkrátí z dvou minut na pouhých třicet vteřin,“ udává Petr Studnička, ředitel firmy Conectart. Kromě zrychlení komunikace se díky umělé inteligenci ztrácí i problém s nedostupností volných telefonních linek.
 
Až vám tedy příště na chatu e-shopu vyskočí odpověď neodpovídající otázce, můžete hádat, jestli za to může „nedoučený“ robot, nebo živý operátor, který zrovna není v kondici.
 

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: pribram.cz
foto: Joshua Woroniecki
Pixabay

autor: Magdalena Rezková









Další články

Gymnázium pod Svatou Horou otevře i v novém školním roce Gymnázium pod Svatou Horou otevře i v novém školním roce Podle radního Středočeského kraje pro školství Milana Váchy nedojde po dnešním jednání ke sloučení obou příbramských gymnázií až tak rychle. 18. ledna 2021   (20:43) Školy budou v současném režimu pokračovat i příští týden Školy budou v současném režimu pokračovat i příští týden Aktuálně jsou otevřené pouze mateřské a speciální školy a první a druhé třídy škol základních. 18. ledna 2021   (18:18) Finanční výbor v Příbrami je prozatím bez předsedy Finanční výbor v Příbrami je prozatím bez předsedy Na prosincovém jednání zastupitelstva města byly politické subjekty vyzvány k nominaci předsedy a člena finančního výboru. Nominace přišla pouze jedna. 18. ledna 2021   (18:05) Svaz obchodu: Otevření vybraných obchodů zásadně nezvýší mobilitu Svaz obchodu: Otevření vybraných obchodů zásadně nezvýší mobilitu "Zatímco na hračky nebo oblečení pro dospělé si jde klidně dva měsíce počkat, pastelky, oblečení pro nejmenší nebo ponožky lidé potřebují průběžně. Ne každý si navíc může dovolit k objednávce zboží za 50 korun platit dalších 110 korun poštovného," říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. 18. ledna 2021   (14:04) Po nehodě na Příbramsku nadýchal cizinec 3,5 promile Po nehodě na Příbramsku nadýchal cizinec 3,5 promile Během dvou dnů řešili dopravní policisté na Příbramsku tři nehody, při kterých byli motoristé pod vlivem alkoholu. 18. ledna 2021   (11:19) Slyšel jsem rány a pak někdo řekl, „vezmi hlavně cigára“. Říká muž, který zadržel zloděje v Bohutíně Slyšel jsem rány a pak někdo řekl, „vezmi hlavně cigára“. Říká muž, který zadržel zloděje v Bohutíně ŽIVĚ: Zastupitelé rozhodnou o prodeji chaty Granit na šumavském Zadově ŽIVĚ: Zastupitelé rozhodnou o prodeji chaty Granit na šumavském Zadově O osudu nejen této rekreační nemovitosti se rozhodne již od 16:00, průběh jednání přinášíme on-line. 18. ledna 2021   (06:31) Na Litavce dnes bez branek. Příbram remizovala s Plzní 0:0 Na Litavce dnes bez branek. Příbram remizovala s Plzní 0:0 Příbramští vedení bývalým plzeňským kapitánem Pavlem Horváthem jsou dál předposlední, ale mají zápas k dobru. 17. ledna 2021   (18:36) Lékový ústav zatím eviduje 70 možných nežádoucích účinků očkování Lékový ústav zatím eviduje 70 možných nežádoucích účinků očkování Jako následky očkování lékaři nebo pacienti nejčastěji hlásili zarudnutí kůže kolem místa vpichu nebo příznaky, které se podobají lehčímu virovému onemocnění. 17. ledna 2021   (16:56)
Při předjíždění u Brodu dostala smyk a sestřelila zaparkované auto v protisměru Při předjíždění u Brodu dostala smyk a sestřelila zaparkované auto v protisměru Na výjezdu z Příbrami došlo v neděli odpoledne k dopravnímu omezení. 17. ledna 2021   (14:06)
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
2014 - 2021 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz