17. 9. svátek má Naděžda




Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte

3. prosince 2020   (13:04)
Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte
foto: pribram.cz

Komunikaci se zákazníkem, který nakupuje na e-shopu, stále častěji zajišťují chatboti nebo voiceboti. Tedy aplikace s prvky úzké umělé inteligence, jenž si s vámi dokáží aspoň jednoduše popovídat.


Segment e-commerce v posledních letech skokově roste. Podle údajů Asociace pro elektronickou komunikace narostl v roce 2019 obrat v e-commerce o 20 miliard korun oproti roku 2018 a jeho výše dosáhla 155 miliard korun (v roce 2015 činil obrat 81 mld. korun). Letos se očekává až čtvrtinový meziroční růst.
 

V letošním roce se vzhledem k pandemii ocitly internetové obchody pod náporem objednávek už na jaře. Předvánoční peak nabírá kvůli uzavření kamenných obchodů na mnohem větší intenzitě a provozovatelé e-shopů žádají zákazníky o trpělivost s pozdějším dodáním zboží. Kromě vyšších nároků na logistiku čelí obchodníci také zvýšenému objemu komunikace s klienty. A tady nastupuje řešení budoucnosti – takzvaná úzká umělá inteligence.
 
Automat odpovídá non-stop
E-shopy většinou nabízejí několik komunikačních kanálů pro dotazy k jednotlivým produktům, objednávkám nebo reklamacím – zákaznické telefonní linky a e-maily, textové chaty přímo na stránkách s nabídkou. S nárůstem trhu rostou požadavky i na tyto služby, především rychlost a kvalitu odpovědí. „Pokud se zájemce o produkt do internetového obchodu nedovolá nebo na jeho e-maily nikdo ihned nereaguje, přichází firma zbytečně o zákazníky,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.
 
Možností, jak dosáhnout vždy dostupného zákaznického servisu, je využití automatizovaných platforem – chatbotů, mailbotů a voicebotů. „Ty dovedou tento servis pokrýt v režimu 24/7, navíc odbydou i takzvanou špinavou práci, jako jsou nepříjemné dotazy či trolling,“ dodává Richard Baar.
 

Když si neví rady, požádá o pomoc člověka
Chatbot řeší nejčastější dotazy zahrnující dobu dodání, stav objednávek a plateb či dostupnost zboží. Pokud si s odpovědí neví rady nebo dostane příliš mnoho vstupních informací, může klienta požádat o zjednodušení dotazu, případně jej rovnou přesměruje na živého operátora.
„Čím lépe je nastaven algoritmus, tím chatbot konverzuje přirozeněji a funguje samostatněji. Pro jeho vytvoření je potřeba velké množství textů – chatbota takříkajíc musíte naučit mluvit, což může trvat i několik týdnů. To zároveň nabízí možnost naučit jej používat korporátní jazyk a jazyk zákazníků,“ vysvětluje Luboš Urbančok, business development manager ze společnosti Artin.
 
Voicebot je ovládán hlasem a umí zákazníka přes klasický hlasový rozcestník a bez vyťukávání číslic automaticky přesměrovat na operátora. „Zákazník zavolá a v úvodu řekne, proč volá. Systém jeho hlasové sdělení analyzuje a ihned volajícího přepojí. Tím se průměrná doba odbavení zkrátí z dvou minut na pouhých třicet vteřin,“ udává Petr Studnička, ředitel firmy Conectart. Kromě zrychlení komunikace se díky umělé inteligenci ztrácí i problém s nedostupností volných telefonních linek.
 
Až vám tedy příště na chatu e-shopu vyskočí odpověď neodpovídající otázce, můžete hádat, jestli za to může „nedoučený“ robot, nebo živý operátor, který zrovna není v kondici.
 

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková









Další články

Děti na škole v přírodě potřebovaly záchranku, pravděpodobně se otrávily jídlem Děti na škole v přírodě potřebovaly záchranku, pravděpodobně se otrávily jídlem Na místo byl přivolán i zdravotnický vůz pro evakuace a mimořádné situace. Město Příbram pozemky na Padáku zatím neodkoupí Město Příbram pozemky na Padáku zatím neodkoupí Podle znaleckého posudku mají pozemky hodnotu 5 milionů korun. Bikeři již ladí formu na Svatohorský Downtown Bikeři již ladí formu na Svatohorský Downtown Ulice Příbrami zaplní již tuto sobotu překážky a jezdci na kolech. Již popáté se … Policie již zná příčinu úmrtí mladíka, který zemřel po potyčce a zásahu městských strážníků v Březnici Policie již zná příčinu úmrtí mladíka, který zemřel po potyčce a zásahu městských strážníků v Březnici Událost se stala v noci na neděli 1. srpna kolem 2:00. Aquapark by se mohl začít stavět ve třetím kvartálu roku 2022 Aquapark by se mohl začít stavět ve třetím kvartálu roku 2022 O rekonstrukci aquaparku budou ještě jednou rozhodovat zastupitelé. V třídění odpadu ve Středočeském kraji bodoval Nový Knín, z nejmenších obcí pak zvítězilo Třebsko V třídění odpadu ve Středočeském kraji bodoval Nový Knín, z nejmenších obcí pak zvítězilo Třebsko Do vítězné trojky mezi většími městy se dostala i Příbram Dobrovolníci budou v sobotu uklízet přírodu od odpadků Dobrovolníci budou v sobotu uklízet přírodu od odpadků Do celorepublikové výzvy Ukliďme Česko se na Příbramsku zapojí Višňová, Jince, Lazsko … Cyklisty bude nutné od léta 2022 objíždět ve vzdálenosti půldruhého metru Cyklisty bude nutné od léta 2022 objíždět ve vzdálenosti půldruhého metru Řidič měl za nedodržení vzdálenosti podle prvotní sněmovní verze dostat pokutu až … Noc literatury odhalí, co se čte v Evropě Noc literatury odhalí, co se čte v Evropě Ve středu 22. září představí svou novou knihu v příbramském Junior klubu také …
Práce na realizaci cyklotrasy z Drkolnova k Novému rybníku a Flusárně pokračují Práce na realizaci cyklotrasy z Drkolnova k Novému rybníku a Flusárně pokračují Od začátku září probíhá postupná realizace opatření na nové cyklotrase vedoucí z …
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
2014 - 2021 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz