19. 12. svátek má Ester




Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte

3. prosince 2020   (13:04)
Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte
foto: pribram.cz

Komunikaci se zákazníkem, který nakupuje na e-shopu, stále častěji zajišťují chatboti nebo voiceboti. Tedy aplikace s prvky úzké umělé inteligence, jenž si s vámi dokáží aspoň jednoduše popovídat.


Segment e-commerce v posledních letech skokově roste. Podle údajů Asociace pro elektronickou komunikace narostl v roce 2019 obrat v e-commerce o 20 miliard korun oproti roku 2018 a jeho výše dosáhla 155 miliard korun (v roce 2015 činil obrat 81 mld. korun). Letos se očekává až čtvrtinový meziroční růst.

V letošním roce se vzhledem k pandemii ocitly internetové obchody pod náporem objednávek už na jaře. Předvánoční peak nabírá kvůli uzavření kamenných obchodů na mnohem větší intenzitě a provozovatelé e-shopů žádají zákazníky o trpělivost s pozdějším dodáním zboží. Kromě vyšších nároků na logistiku čelí obchodníci také zvýšenému objemu komunikace s klienty. A tady nastupuje řešení budoucnosti – takzvaná úzká umělá inteligence.
Automat odpovídá non-stop
E-shopy většinou nabízejí několik komunikačních kanálů pro dotazy k jednotlivým produktům, objednávkám nebo reklamacím – zákaznické telefonní linky a e-maily, textové chaty přímo na stránkách s nabídkou. S nárůstem trhu rostou požadavky i na tyto služby, především rychlost a kvalitu odpovědí. „Pokud se zájemce o produkt do internetového obchodu nedovolá nebo na jeho e-maily nikdo ihned nereaguje, přichází firma zbytečně o zákazníky,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.
Možností, jak dosáhnout vždy dostupného zákaznického servisu, je využití automatizovaných platforem – chatbotů, mailbotů a voicebotů. „Ty dovedou tento servis pokrýt v režimu 24/7, navíc odbydou i takzvanou špinavou práci, jako jsou nepříjemné dotazy či trolling,“ dodává Richard Baar.

Když si neví rady, požádá o pomoc člověka
Chatbot řeší nejčastější dotazy zahrnující dobu dodání, stav objednávek a plateb či dostupnost zboží. Pokud si s odpovědí neví rady nebo dostane příliš mnoho vstupních informací, může klienta požádat o zjednodušení dotazu, případně jej rovnou přesměruje na živého operátora.
„Čím lépe je nastaven algoritmus, tím chatbot konverzuje přirozeněji a funguje samostatněji. Pro jeho vytvoření je potřeba velké množství textů – chatbota takříkajíc musíte naučit mluvit, což může trvat i několik týdnů. To zároveň nabízí možnost naučit jej používat korporátní jazyk a jazyk zákazníků,“ vysvětluje Luboš Urbančok, business development manager ze společnosti Artin.
Voicebot je ovládán hlasem a umí zákazníka přes klasický hlasový rozcestník a bez vyťukávání číslic automaticky přesměrovat na operátora. „Zákazník zavolá a v úvodu řekne, proč volá. Systém jeho hlasové sdělení analyzuje a ihned volajícího přepojí. Tím se průměrná doba odbavení zkrátí z dvou minut na pouhých třicet vteřin,“ udává Petr Studnička, ředitel firmy Conectart. Kromě zrychlení komunikace se díky umělé inteligenci ztrácí i problém s nedostupností volných telefonních linek.
Až vám tedy příště na chatu e-shopu vyskočí odpověď neodpovídající otázce, můžete hádat, jestli za to může „nedoučený“ robot, nebo živý operátor, který zrovna není v kondici.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková








Další články

Inverze a námraza v Brdech: zimní kouzlo, které nebere konce Inverze a námraza v Brdech: zimní kouzlo, které nebere konce Už řadu dní nebo spíše týdnů nejen v našem regionu panovalo nebo panuje inverzní … FOTO Aktivní záloha 13. dělostřeleckého pluku prošla nejtěžší prověrkou roku Aktivní záloha 13. dělostřeleckého pluku prošla nejtěžší prověrkou roku Září bylo o odbornosti, listopad o taktice. Aktivní záloha (AZ) u 13. dělostřeleckého … FOTOGALERIE Vánoční besídka v azylovém domě Příbram přinesla dětem radost a naději Vánoční besídka v azylovém domě Příbram přinesla dětem radost a naději V úterý 16. prosince se v azylovém domě v Příbrami uskutečnila vánoční besídka plná … Za hranice učebnic: Studenti Gymnázia Karla Čapka poznávali Turecko díky programu Erasmus+ Za hranice učebnic: Studenti Gymnázia Karla Čapka poznávali Turecko díky programu Erasmus+ Osm studentů a dva učitelé Gymnázia Karla Čapka v Dobříši absolvovali výměnný pobyt v … Nemocnost v regionu stoupá, příbramská nemocnice potvrzuje zvýšený zájem o vyšetření Nemocnost v regionu stoupá, příbramská nemocnice potvrzuje zvýšený zájem o vyšetření Jak již náš portál pribram.cz informoval v počátku týdne, nemocnost akutních … Nový model Příbrami: budoucí Eiffelovka? Nový model Příbrami: budoucí Eiffelovka? Nový výtvarný prvek v Březnické ulici vzbudil (ne)očekávanou debatu. Radnice … Kultura Osečanka přinese koledy i vánoční pohodu na Zahrádku Kavárny v Koleji Osečanka přinese koledy i vánoční pohodu na Zahrádku Kavárny v Koleji Zahrádka kavárny v Koleji se rozezní vánočními koledami. Zahraje a zazpívá Osečanka … 2 tuny stříbra na Březových Horách 2 tuny stříbra na Březových Horách Na Březových Horách se chystá stříbrná jízda. Druhý ročník akce 2 tuny stříbra nabídne … Kultura Návštěva Hornického muzea Příbram i letos překročila 100 000 lidí Návštěva Hornického muzea Příbram i letos překročila 100 000 lidí Hornické muzeum Příbram dosáhlo i v tomto roce významného návštěvnického milníku. V …
Novou D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok více než pět milionů řidičů Novou D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok více než pět milionů řidičů Novou dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok provozu více než pět …
Kodex redakce Soutěže Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2025 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies