24. 10. svátek má Nina




Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte

3. prosince 2020   (13:04)
Už jste chatovali s robotem? Možná o tom ani nevíte
foto: pribram.cz

Komunikaci se zákazníkem, který nakupuje na e-shopu, stále častěji zajišťují chatboti nebo voiceboti. Tedy aplikace s prvky úzké umělé inteligence, jenž si s vámi dokáží aspoň jednoduše popovídat.


Segment e-commerce v posledních letech skokově roste. Podle údajů Asociace pro elektronickou komunikace narostl v roce 2019 obrat v e-commerce o 20 miliard korun oproti roku 2018 a jeho výše dosáhla 155 miliard korun (v roce 2015 činil obrat 81 mld. korun). Letos se očekává až čtvrtinový meziroční růst.

V letošním roce se vzhledem k pandemii ocitly internetové obchody pod náporem objednávek už na jaře. Předvánoční peak nabírá kvůli uzavření kamenných obchodů na mnohem větší intenzitě a provozovatelé e-shopů žádají zákazníky o trpělivost s pozdějším dodáním zboží. Kromě vyšších nároků na logistiku čelí obchodníci také zvýšenému objemu komunikace s klienty. A tady nastupuje řešení budoucnosti – takzvaná úzká umělá inteligence.
Automat odpovídá non-stop
E-shopy většinou nabízejí několik komunikačních kanálů pro dotazy k jednotlivým produktům, objednávkám nebo reklamacím – zákaznické telefonní linky a e-maily, textové chaty přímo na stránkách s nabídkou. S nárůstem trhu rostou požadavky i na tyto služby, především rychlost a kvalitu odpovědí. „Pokud se zájemce o produkt do internetového obchodu nedovolá nebo na jeho e-maily nikdo ihned nereaguje, přichází firma zbytečně o zákazníky,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.
Možností, jak dosáhnout vždy dostupného zákaznického servisu, je využití automatizovaných platforem – chatbotů, mailbotů a voicebotů. „Ty dovedou tento servis pokrýt v režimu 24/7, navíc odbydou i takzvanou špinavou práci, jako jsou nepříjemné dotazy či trolling,“ dodává Richard Baar.

Když si neví rady, požádá o pomoc člověka
Chatbot řeší nejčastější dotazy zahrnující dobu dodání, stav objednávek a plateb či dostupnost zboží. Pokud si s odpovědí neví rady nebo dostane příliš mnoho vstupních informací, může klienta požádat o zjednodušení dotazu, případně jej rovnou přesměruje na živého operátora.
„Čím lépe je nastaven algoritmus, tím chatbot konverzuje přirozeněji a funguje samostatněji. Pro jeho vytvoření je potřeba velké množství textů – chatbota takříkajíc musíte naučit mluvit, což může trvat i několik týdnů. To zároveň nabízí možnost naučit jej používat korporátní jazyk a jazyk zákazníků,“ vysvětluje Luboš Urbančok, business development manager ze společnosti Artin.
Voicebot je ovládán hlasem a umí zákazníka přes klasický hlasový rozcestník a bez vyťukávání číslic automaticky přesměrovat na operátora. „Zákazník zavolá a v úvodu řekne, proč volá. Systém jeho hlasové sdělení analyzuje a ihned volajícího přepojí. Tím se průměrná doba odbavení zkrátí z dvou minut na pouhých třicet vteřin,“ udává Petr Studnička, ředitel firmy Conectart. Kromě zrychlení komunikace se díky umělé inteligenci ztrácí i problém s nedostupností volných telefonních linek.
Až vám tedy příště na chatu e-shopu vyskočí odpověď neodpovídající otázce, můžete hádat, jestli za to může „nedoučený“ robot, nebo živý operátor, který zrovna není v kondici.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková








Další články

PID testuje nástup všemi dveřmi. Příbram má šanci na rychlejší spoje už příští rok PID testuje nástup všemi dveřmi. Příbram má šanci na rychlejší spoje už příští rok Nový režim nástupu všemi dveřmi na vybraných linkách Pražské integrované dopravy (PID) … Zlatý úspěch Oxygenu na Mistrovství světa 2025 v Praze Zlatý úspěch Oxygenu na Mistrovství světa 2025 v Praze Praha se letos stala centrem světové soutěžní scény – hostila Mistrovství světa 2025, … FOTO Exponáty v ulicích: Dobříš proměnila své ulice v dobrodružnou hru Exponáty v ulicích: Dobříš proměnila své ulice v dobrodružnou hru Dobrodružství, hádanky a historie to vše nyní na každém kroku v ulicích Dobříše. … Hudba byla jeho život: V Příbrami se chystá vzpomínkový večer In Memoriam věnovaný DJ Maikymu Hudba byla jeho život: V Příbrami se chystá vzpomínkový večer In Memoriam věnovaný DJ Maikymu Hudba ho provázela celý život – a právě hudbou se s ním přátelé i fanoušci rozloučí. V … Buďte vidět! Policie se při kontrolách zaměřila na viditelnost a bezpečnost Buďte vidět! Policie se při kontrolách zaměřila na viditelnost a bezpečnost Policisté se v podzimním období zaměřují na bezpečnost na silnicích. Mlhy, déšť i … Bobcat pomáhá uskutečnit životní sen Vojty Kotka – buduje biofarmu v přímém přenosu Bobcat pomáhá uskutečnit životní sen Vojty Kotka – buduje biofarmu v přímém přenosu Herec, režisér a producent Vojtěch Kotek se pustil do zcela nového životního projektu … FOTOGALERIE /UVNITŘ VIZUALIZACE/ Budova bývalého soudu na náměstí TGM míří do rekonstrukce. Město ji promění na multifunkční objekt /UVNITŘ VIZUALIZACE/ Budova bývalého soudu na náměstí TGM míří do rekonstrukce. Město ji promění na multifunkční objekt Městská budova na náměstí T. G. Masaryka č. p. 1 v Příbrami, známá jako někdejší sídlo … Nádražní ulice v Sedlčanech bude na týden uzavřena Nádražní ulice v Sedlčanech bude na týden uzavřena Od 23. do 31. října bude zcela uzavřena ulice Nádražní v Sedlčanech kvůli opravě … Už víme, jak se jmenuje brdský rys, který se k nám zatoulal ze Šumavy Už víme, jak se jmenuje brdský rys, který se k nám zatoulal ze Šumavy Nedávno jsme na našem portálu zveřejnili příběh rysa, kterého se podařilo zachytit na …
Příbram skolila Spartu B. Tři body a dorost na špici Příbram skolila Spartu B. Tři body a dorost na špici Úterní výhra áčka nad rezervou Sparty Praha v dohrávce 10. kola Chance Národní ligy …
Kodex redakce Soutěže Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2025 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies