Suchej únor prodej alkoholu v obchodech neovlivnil, někde meziročně stoupl
2. března 2023 (16:20)
foto: pribram.cz / Jakub Pečenka
Zájem o alkoholické nápoje u příležitosti akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, v obchodech neklesl. Letos poptávka po alkoholu u některých prodejců naopak mírně vzrostla.
Řetězec Billa v únoru prodal více piva, vína, sektů i lihovin než loni stejnou dobou, řekla mluvčí Dana Bratánková. Letos podle ní vzrostl zájem i o nealkoholické nápoje, stát za tím může teplejší počasí, doplnila. Alkoholu firma prodá nejvíce v období Vánoc a před silvestrem, nejžádanější je pivo a víno, řekla Bratánková.
Vyšší zájem o alkohol měli v únoru proti minulému roku také zákazníci Penny Marketu, v případě vína a lihovin byl nárůst dvacetiprocentní, řekl mluvčí Tomáš Kubík. "I pokud některý ze zákazníků takzvaný suchý únor dodržuje, může si alkohol během měsíce zakoupit a zkonzumovat ho později," doplnil.
"V souvislosti s akcí Suchej únor jsme u prodejů alkoholu nezaznamenali žádné významné výkyvy," řekl mluvčí Lidlu Tomáš Myler. Zájem o alkoholické a nealkoholické nápoje se podle něj mění spíše podle sezony, piva a limonády jsou například oblíbené v létě, uvedl. Vyjma Vánoc jdou podle něj lihoviny na odbyt především o Velikonocích.
V prodejnách Kaufland je zájem o alkoholické nápoje během roku poměrně stabilní. "Trendem je ale zvyšující se zájem a o alkoholické mix drinky, který bude nabírat na síle s teplejším počasím," řekla mluvčí Aneta Turnovská.
"Žádné mimořádné snížení zájmu o alkoholické nápoje u zákazníků nepozorujeme. Vidíme ale rostoucí zájem o nealkoholické alternativy prosecca, šumivých vín, aperitivů či piva včetně těch ochucených," řekl mluvčí Albertu Jiří Mareček.
Na jednoho obyvatele České republiky připadla v roce 2021 podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) spotřeba 7,1 litru čtyřicetiprocentního alkoholu a 20,8 litru vína, v obou případech to byl meziročně mírný nárůst. Spotřeba piva na jednoho obyvatele předloni činila 135,4 litru, proti roku 2020 klesla o 4,5 litru, vyplývá z informací ČSÚ.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Středočeský kraj podpoří Potravinovou banku částkou 2 miliony korun
•Na pomoc Turecku pošle Středočeský kraj 3 miliony korun
•Příbramská nemocnice uzavírá očkovací centrum, není o něj zájem
Další články
„Rozpočet je proinvestiční, máme finanční rezervu. Bazén se blíží,“ říká místostarosta Karpíšek
Město Příbram schválilo rozpočet na rok 2026 i střednědobý výhled do let 2027–2028. …
ROZHOVOR
Nové výsadby vracejí brdským lesům jejich přirozenou podobu
V CHKO Brdy probíhá řada projektů zaměřených na obnovu a podporu přirozené druhové …
Ježíšek v útulku: Adventní nadílka pro chlupáče v Lazci
V předvánočním čase se v Příbrami chystá akce, která potěší nejen psí obyvatele …
FOTOGALERIE
Dopravní omezení v Příbrami: Dlouhá ulice bude v úterý uzavřena kvůli jeřábu
Adventní doprava v Příbrami si vyžádá od řidičů další dávku trpělivosti. K už …
Doprava
Vánoce v hornickém domku i pod zemí: Muzeum láká na sváteční program a výstavu příbramských betlémů
Předvánoční atmosféra, tradiční řemesla, koledy i prohlídky podzemí. Příbramské …
Zloději mají přes zimu žně: Jak ochránit svou chatu či chalupu
S příchodem zimy začíná pro zloděje zaměřující se na chaty a chalupy hlavní sezóna. …
Příbramská galerie představuje dílo Taji Spasskové
Výstava Matter od Absence je první velkou sólovou výstavou multidisciplinární …
Gastro agent: Pizza Italia Příbram
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
Fast food
Příbram řeší nedostatek kvalitních pracovníků: Roste zájem o částečné úvazky i technologické dovednosti
Poptávka po sezónních i stálých pracovnících v retailu a logistice se sice meziročně …
Zámek Březnice v pořadu Skryté skvosty: Česká televize natáčela s Jaroslavem Pleslem
Skryté skvosty představí zámek Březnice: historie, tajný sňatek i pobělohorská doba. …




