Středočeský kraj hledá právní formu pro svou brdskou agenturu
11. března 2017 (11:15)
foto: pribram.cz
Ani Destinační společnost Brdy ani Destinační agentura Brdy od kraje žádné prostředky nedostane.
Středočeský kraj hledá vhodnou právní formu pro novou agenturu, která má dohlížet na citlivý rozvoj turistického ruchu v Brdech. Jasno by v tom vedení kraje mělo mít do dvou týdnů. Poté chce oslovit ke spolupráci všechny partnery v regionu, tedy obce a jejich svazky, místní akční skupiny, orgány Chráněné krajinné oblasti Brdy či Vojenské lesy, řekl novinářům hejtmančin náměstek pro cestovní ruch Vít Rakušan (STAN).
O destinační management v Brdech dosud soupeřily dvě organizace - Destinační společnost Brdy, v níž jsou členy například Příbram a Dobříš, a Destinační agentura Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov. Podle Rakušana není možné, aby kraj svými financemi podporoval dvě destinační společnosti. Požadoval, aby destinační management v Brdech byl jen jeden. Organizace se ale podle Rakušana nepodařilo přimět ke spolupráci. Nakonec proto hejtmanství založí svou společnost. Je ale možné i to, že projekt jen nastartuje a časem z něj odejde.
"Středočeský kraj bude tím, kdo zorganizuje vznik této destinační kanceláře. V současné době jsme oznámili jak Orlovu, tak městu Příbrami, že jejich separátní projekty podporu rady Středočeského kraje nedostanou a že přicházíme s vlastním projektem," uvedl Rakušan. Od obou organizací by kraj chtěl převzít započaté projekty a know-how.
Postoj krajské rady podle Rakušana neznamená, že dosavadní organizace musejí zaniknout. Připomněl, že v případě Orlova jde jen o organizační složku ekologického centra a druhá společnost teprve vznikala a řešila své stanovy. "Rozhodně to neznamená, že by někdo byl krácen na nějakých svých právech a že by zanikal," dodal Rakušan.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.
O destinační management v Brdech dosud soupeřily dvě organizace - Destinační společnost Brdy, v níž jsou členy například Příbram a Dobříš, a Destinační agentura Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov. Podle Rakušana není možné, aby kraj svými financemi podporoval dvě destinační společnosti. Požadoval, aby destinační management v Brdech byl jen jeden. Organizace se ale podle Rakušana nepodařilo přimět ke spolupráci. Nakonec proto hejtmanství založí svou společnost. Je ale možné i to, že projekt jen nastartuje a časem z něj odejde.
"Středočeský kraj bude tím, kdo zorganizuje vznik této destinační kanceláře. V současné době jsme oznámili jak Orlovu, tak městu Příbrami, že jejich separátní projekty podporu rady Středočeského kraje nedostanou a že přicházíme s vlastním projektem," uvedl Rakušan. Od obou organizací by kraj chtěl převzít započaté projekty a know-how.
Postoj krajské rady podle Rakušana neznamená, že dosavadní organizace musejí zaniknout. Připomněl, že v případě Orlova jde jen o organizační složku ekologického centra a druhá společnost teprve vznikala a řešila své stanovy. "Rozhodně to neznamená, že by někdo byl krácen na nějakých svých právech a že by zanikal," dodal Rakušan.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: khj hj
Další články
Předvánoční návštěva v Domově seniorů v Rožmitále
Ke konci roku již tradičně navštívili radní Centrum Rožmitál pod Třemšínem - Domov …
Lidl testuje pojízdný obchod. V Maďarsku objíždí vesnice, v Česku zatím ne
Lidl Maďarsko spustil v říjnu pilotní projekt mobilního obchodu. Upravený autobus s …
Zajímavosti
Odkud se vzal vánoční stromeček? Příběh jednoho symbolu
Vánoční stromeček je dnes jedním z nejvýraznějších symbolů Vánoc. Rozsvítí domovy, …
Vánoce
Hasiči měli na Štědrý den napilno. Požárů bylo nejvíc za posledních pět let
Štědrý den letos rozhodně neproběhl v poklidné atmosféře, jak by si mnozí přáli. …
FOTO
Štědrodenním dopolednem v Dobříši opět zněla lidová hudba
Dobříšský pokleslý orchestr lidových nástrojů už osmnáct let přináší radost …
Vojáci z 13. dělostřeleckého pluku i letos rozdávali radost dětem
Vojáci 13. dělostřeleckého pluku i letos podpořili děti, které vyrůstají bez rodin. …
FOTOGALERIE
Ježíšek nebo Santa? Vánoční souboj tradic a fantazie
Většina světa zná červeně oděného, buclatého Santa Clause. My v Česku zase milujeme …
Svíčky a zábavní pyrotechnika: Krása, která vyžaduje respekt
Vánoční svátky i silvestrovské oslavy si často spojujeme se světlem svíček a zábavní …
Kapr, řízek nebo úspory? Jak bude letos vypadat vánoční stůl na Příbramsku
Štědrovečerní menu na Příbramsku se i letos ponese ve znamení tradičních chutí, ale …
Štědrý večer: české vánoční pověry a tradice, které dodávají kouzlo Vánocům
Štědrý den je králem kalendáře, dnem, který slaví všichni bez rozdílu. V českých …
Vánoce




