Škoda po nehodě vrtulníku u Dobříše je 80 mil., pilot bez viny
6. září 2019 (14:02)
Vrtulník letěl k vážně zraněnému muži, kterého srazil vlak, na palubě byla v době nehody pouze posádka
Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) odložila případ vrtulníku létajícího pro záchrannou službu, který loni havaroval při přistávání ve Staré Huti u Dobříše na Příbramsku. Poškozením vrtulníku vznikla škoda 80 milionů korun. Pilotovi nebylo prokázáno zaviněné jednání, nebyl spáchán trestný čin, řekla ČTK mluvčí GIBS Ivana Nguyenová.
Vrtulník havaroval v sobotu 15. prosince časně ráno. Nikdo se nezranil. Nehoda se stala při přistání na hřišti, stroj se poškodil o kovovou konstrukci. Podle některých informací způsobilo nehodu oslnění pilota světlem ze země.
Pilot byl podle GIBS plně způsobilý k letu a hlavní příčinou nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže v konečné fázi přistání. "Dále měl vrtulník dle závěrečné zprávy MV ČR platné osvědčení a nebyla u něho zjištěna žádná závada nebo porucha. Oslnění pilota světlem, které bylo uváděno, se jeví jako nejpravděpodobnější příčina, avšak toto nebylo možné z naší strany s určitostí prokázat," uvedla Nguyenová.
Pilotovi podle ní nebylo prokázáno zaviněné jednání. "Nejedná se tedy o spáchání trestného činu nebo jiného protiprávního jednání, a proto jsme celou záležitost ukončili odložením věci," dodala mluvčí.
Vrtulník letěl k vážně zraněnému muži, kterého srazil vlak, na palubě byla v době nehody pouze posádka. Pacient, pro nějž vrtulník letěl, přišel o nohu, měl vážně poraněnou hlavu a byl v hlubokém bezvědomí. Do nemocnice ho převezla sanitka.
Havarovaný vrtulník byl typ Eurocopter EC 135 T2 s registrační značkou OK-BYB. Stroj byl podle dostupných informací vyroben v roce 2004, jeho cena byla v době nákupu asi 112 milionů korun. Měl poškozený hlavní rotor, částečně odlomená byla také ocasní část. Poškozena byla i kovová konstrukce hřiště, škoda byla vyčíslena na 30.000 Kč.
Poškozený vrtulník nahradil záložní stroj. Provozovatelem vrtulníku je policie, ze základny na letišti v Ruzyni létal pro účely záchranné služby.
Policejní vrtulník stejného typu havaroval také v březnu 2011. Při cvičném letu byl stroj poškozen při přistávacím manévru u Slaného na Kladensku. Ani tehdy se nikdo nezranil, vznikla pouze značná škoda.
O nehodě jsme informovali v článku: Havárie záchranářského vrtulníku na Příbramsku: Havárie záchranářského vrtulníku na Příbramsku!
Vrtulník havaroval v sobotu 15. prosince časně ráno. Nikdo se nezranil. Nehoda se stala při přistání na hřišti, stroj se poškodil o kovovou konstrukci. Podle některých informací způsobilo nehodu oslnění pilota světlem ze země.
Pilot byl podle GIBS plně způsobilý k letu a hlavní příčinou nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže v konečné fázi přistání. "Dále měl vrtulník dle závěrečné zprávy MV ČR platné osvědčení a nebyla u něho zjištěna žádná závada nebo porucha. Oslnění pilota světlem, které bylo uváděno, se jeví jako nejpravděpodobnější příčina, avšak toto nebylo možné z naší strany s určitostí prokázat," uvedla Nguyenová.
Pilotovi podle ní nebylo prokázáno zaviněné jednání. "Nejedná se tedy o spáchání trestného činu nebo jiného protiprávního jednání, a proto jsme celou záležitost ukončili odložením věci," dodala mluvčí.
Vrtulník letěl k vážně zraněnému muži, kterého srazil vlak, na palubě byla v době nehody pouze posádka. Pacient, pro nějž vrtulník letěl, přišel o nohu, měl vážně poraněnou hlavu a byl v hlubokém bezvědomí. Do nemocnice ho převezla sanitka.
Havarovaný vrtulník byl typ Eurocopter EC 135 T2 s registrační značkou OK-BYB. Stroj byl podle dostupných informací vyroben v roce 2004, jeho cena byla v době nákupu asi 112 milionů korun. Měl poškozený hlavní rotor, částečně odlomená byla také ocasní část. Poškozena byla i kovová konstrukce hřiště, škoda byla vyčíslena na 30.000 Kč.
Poškozený vrtulník nahradil záložní stroj. Provozovatelem vrtulníku je policie, ze základny na letišti v Ruzyni létal pro účely záchranné služby.
Policejní vrtulník stejného typu havaroval také v březnu 2011. Při cvičném letu byl stroj poškozen při přistávacím manévru u Slaného na Kladensku. Ani tehdy se nikdo nezranil, vznikla pouze značná škoda.
O nehodě jsme informovali v článku: Havárie záchranářského vrtulníku na Příbramsku: Havárie záchranářského vrtulníku na Příbramsku!
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: top
Další články
Kocouři doma zabrali: Ostrava padla 1:3
Desáté kolo ČEZ extraligy mužů přineslo do Příbrami radost. VK TROX po ztrátě prvního …
Sport
Zimní počasí se odkládá. Teplé jihozápadní proudění nepoleví
Zdá se podle posledních předpovědí, že se letos typicky zimního počasí zatím ani v …
Jak se chránit před respiračními infekcemi: jednoduché kroky, které fungují
Chřipka, covid-19 i další respirační infekce se šíří rychle a nenápadně. Obzvlášť …
Druhá adventní neděle – bronzová: rodina, cukroví a dobré skutky
Bronzová adventní neděle je druhým krokem na cestě k Vánocům. Druhá svíčka na věnci …
Vánoce
ROLE 1 v Jincích: Aby přežili v boji, musejí i vojenští zdravotníci absolvovat taktický výcvik a dril
Bahno, chlad, málo spánku a neustálá hrozba dronů či min. Takové podmínky prověřily …
FOTOGALERIE
Perníčkovna Počepice: Výlet plný vůní, tradic a dětské radosti
Předvánoční čas v Mateřské škole Školní letos provoněla sladká vůně medového těsta. …
V Příbrami se krade i na hřbitově: po beránkovi a andělech byla ukradena měděná stříška
Krádež svítícího beránka a ulámaná křídla andělů z vánoční výzdoby ještě nestačila. …
Peterkův návrh uspěl: Příbram navýší dotace pro fotbal, hokej a volejbal o čtyři miliony
Na posledním letošním zasedání zastupitelstva města Příbram se největší debata vedla o …
Dobrovolnický projekt Svatohorské sady uspěl: ocenění od Fórum Dárců vedle Paměti národa či Konta Bariéry
Spolek Svatohorské sady převzal ocenění od Fóra Dárců za úspěšnou sbírku a projekt …
Na Kloboučku můžeme obdivovat staré a mohutné stromy
Pod východním úpatím Toku se skrývá vrchol, který na první pohled vybočuje z obvyklé …
POZNÁVÁME BRDY




