Rok zdržení kvůli stížnosti, která neobstála. Dálnice D3 má zelenou
5. října 2025 (16:00)

foto: Ředitelství silnic a dálnic / se souhlasem
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ekologických spolků, které napadaly výjimky ze zákonné ochrany živočichů na plánovaném úseku dálnice D3. Rozhodnutí je pravomocné a potvrdilo, že odborné posudky i kompenzační opatření byly v pořádku. Spor zdržel přípravu stavby o téměř rok — bez reálného dopadu na projekt. Stavba směrem k Rakousku tak může pokračovat.
Tím se odblokoval důležitý krok v povolovacím procesu, který směřuje k vydání územního rozhodnutí. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se tím potvrzuje, že odborné posudky i navržená kompenzační opatření byly zpracovány kvalitně a v souladu se zákonem.
„Opakované potvrzení výjimek dosvědčuje, že jsme zvolili správnou cestu. Dopady na životní prostředí jsme nejen detailně posoudili, ale také navrhli konkrétní kompenzace, které jsme veřejně představili obyvatelům dotčených obcí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Zdržení? Téměř rok
Soudní přezkum výjimek trval téměř rok a zpomalil přípravu stavby. V mezičase však pokračovaly práce na geodetickém oddělování pozemků, znaleckých posudcích a přípravě kupních smluv. Probíhá také geotechnický průzkum pro plánovaný tunel Prostřední vrch, který bude dlouhý 950 metrů a vznikne ražbou průzkumné štoly.
Dálnice až k Rakousku
A to ocení i obyvatelé Příbrami. I když většina z nás míří na jih přes Písek, celkové odlehčení přetížené silnice I/3 a postupné budování dálničního spojení směrem k Českým Budějovicím přinese úlevu i této trase. Každý krok k lepší infrastruktuře v jižních Čechách znamená pohodlnější, bezpečnější a rychlejší cestování – nejen pro místní, ale i pro všechny, kdo regionem pravidelně projíždějí.
Stavba tohoto úseku by měla začít v roce 2028, trvat čtyři roky a stát 17,5 miliardy korun bez DPH.
Zdržení? Téměř rok
Soudní přezkum výjimek trval téměř rok a zpomalil přípravu stavby. V mezičase však pokračovaly práce na geodetickém oddělování pozemků, znaleckých posudcích a přípravě kupních smluv. Probíhá také geotechnický průzkum pro plánovaný tunel Prostřední vrch, který bude dlouhý 950 metrů a vznikne ražbou průzkumné štoly.
Dálnice až k Rakousku
A to ocení i obyvatelé Příbrami. I když většina z nás míří na jih přes Písek, celkové odlehčení přetížené silnice I/3 a postupné budování dálničního spojení směrem k Českým Budějovicím přinese úlevu i této trase. Každý krok k lepší infrastruktuře v jižních Čechách znamená pohodlnější, bezpečnější a rychlejší cestování – nejen pro místní, ale i pro všechny, kdo regionem pravidelně projíždějí.
Stavba tohoto úseku by měla začít v roce 2028, trvat čtyři roky a stát 17,5 miliardy korun bez DPH.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Ředitelství silnic a dálnic / se souhlasem
autor: Ludmila Zelenková
Další články








