Příbramáci si stěžují na MHD, město je vázané starou smlouvou
11. ledna 2017 (06:30)
Na stránkách města Příbram v rubrice Otázky a odpovědi se poslední dobou množí stížnosti směrem ke stavu autobusů MHD v Příbrami. Občané si starostovi města Jindřichu Vařekovi (ANO) stěžují na technický stav a stáří autobusů, ale také na nefunkčnost hlásičů zastávek.
„Smlouva se společnosti ARRIVA Praha s.r.o. podepsaná před mnoha lety, bohužel neobsahuje klausuli zavazující provozovatele používat dopravní prostředky mladší než XX let. Proto je v současné době vyvíjení tlaku na společnost v tomto ohledu velmi neefektivní,“ odpovídá Vařeka na jeden z dotazů.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD patří mezi stálice nejen sociálních sítí, ale i webových stránek města Příbram. Podněty se zde zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
„Smlouva se společnosti ARRIVA Praha s.r.o. podepsaná před mnoha lety, bohužel neobsahuje klausuli zavazující provozovatele používat dopravní prostředky mladší než XX let. Proto je v současné době vyvíjení tlaku na společnost v tomto ohledu velmi neefektivní,“ odpovídá Vařeka na jeden z dotazů.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD patří mezi stálice nejen sociálních sítí, ale i webových stránek města Příbram. Podněty se zde zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ
Další články
Dobrovolníci sázeli jedle v srdci Brd. Do suťového lesa se vrací původní stromy
V sobotu se do brdských lesů na západním svahu Třemšína vydala skupina dobrovolníků z …
FOTO
Nový kongresový, konferenční i třeba svatební sál se všemi službami v centru Příbrami
Sál je vybaven ozvučením, dataprojektorem, plátnem, osvětlením, mixážním pultem, …
Komerční sdělení
Gastro agent: Jídelna U Řezníka
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
FOTO
Revoluce ve školství! Zápisy se posouvají, odklady zpřísňují a školy čekají velké změny
Od letošního školního roku se změnila nejen organizace zápisů do škol, ale také …
Revitalizace náměstí J. A. Alise se zatím odkládá. Město čeká na průzkum podloží
Plánovaná proměna náměstí J. A. Alise na Březových Horách se v tomto volebním období …
Tomáš Třeský, lesník z Brd, se stal stříbrným vítězem mistrovství Evropy ve vábení jelenů
Z litevského Raudoné si Tomáš Třeský, vedoucí lesní správy Mirošov, divize Hořovice …
Konec monopolu? Air 001 chce nabídnout levnější lety než Smartwings
Český charterový trh čeká nová konkurence. Od letní sezóny 2026 by se na tuzemských …
Dress code ve školách: Příbram ukazuje, že respekt se dá učit i bez zákazů
Otázka školního oblečení se znovu objevuje ve veřejné debatě. Zatímco některé školy …
Krajský úřad: Ve skladech jsou desítky tisíc tun soli i inertního posypu. Do terénu mohou vyjet více než dvě stovky sypačů
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) je připravena na …
Hledá se vánoční strom pro Příbram!
Vánoční čas se nezadržitelně blíží a s ním i okamžik, na který se těší malí i velcí a …





