Přetížené kamiony na Pražském okruhu nově odhalí vysokorychlostní váhy
15. října 2024 (10:00)
foto: pixabay
Silničáři zahájili instalaci vysokorychlostních vah na Pražském okruhu. Důvodem je časté přetížení nákladních automobilů a kamionů.
Na Pražském okruhu přibydou kvůli častému průjezdu přetížených kamionů vysokorychlostní váhy. Váha bude v obou směrech zhruba v polovině dálnice mezi středočeskými Modleticemi a Jesenicí. Práce potrvají v první fázi do 23. října a ve druhé do 15. listopadu. Provoz omezí jen částečně. ČTK to dnes sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Náklady jsou 65,59 milionu korun bez DPH. Úsek Pražského okruhu mezi D1 a D5 byl zprovozněn v roce 2010 a ŘSD nyní opravuje jeho část směrem k D5 od Lochkovského tunelu směrem ke sjezdu na Barrandov.
"Každý den projede tímto místem, podle posledního sčítání, na 40.000 vozidel, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně 45 procent," uvedl mluvčí.
V silnici budou namontovány indukční smyčky a piezoelektrické prahy. V první etapě, která započala dnes, budou dělníci váhu montovat pouze v jízdním pásu ve směru od D1 na letiště, kde vybudují takzvané vnější portálové patky.
V silnici budou namontovány indukční smyčky a piezoelektrické prahy. V první etapě, která započala dnes, budou dělníci váhu montovat pouze v jízdním pásu ve směru od D1 na letiště, kde vybudují takzvané vnější portálové patky.
V další části výstavby, která potrvá od 29. října do 15. listopadu, se stavebníci přemístí do středního dělícího pásu. Tam bude zbudována nejen patka portálu, ale také kabelová šachta. Po celou dobu bude doprava omezena jen částečně a vedena bude ve dvou zúžených pruzích v každém směru. Zprovozněna bude váha letos v prosinci.
Vysokorychlostní váha je zařízení pro dynamické vážení vozidel v reálném čase. Je navrženo tak, aby dokázalo zaznamenat celkovou hmotnost vozidla a zatížení jednotlivých náprav během jízdy přes místo měření za běžné rychlosti. ŘSD nyní provozuje vysokorychlostní váhy na devíti místech dálniční sítě v Česku. "Ještě do konce tohoto roku máme v plánu instalovat váhy, kromě zmíněného úseku dálnice D0, obousměrně na dálnici D10 na pátém kilometru," dodal mluvčí.
Vysokorychlostní váha je zařízení pro dynamické vážení vozidel v reálném čase. Je navrženo tak, aby dokázalo zaznamenat celkovou hmotnost vozidla a zatížení jednotlivých náprav během jízdy přes místo měření za běžné rychlosti. ŘSD nyní provozuje vysokorychlostní váhy na devíti místech dálniční sítě v Česku. "Ještě do konce tohoto roku máme v plánu instalovat váhy, kromě zmíněného úseku dálnice D0, obousměrně na dálnici D10 na pátém kilometru," dodal mluvčí.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Oldřich Kozák