Písek a Příbram hlásí kolem 2000 přestupků za překročení rychlosti na dálnici D4
22. února 2025 (09:49)
foto: pribram.cz / Karel Hutr
Písek a Příbram evidují během skoro měsíce kolem 2000 přestupků za překročení rychlosti na nových úsecích dálnice D4. Celkovou sumu vybranou na pokutách města dnes neuvedla. Pokuty za překročení váhy ještě neřešila. V Písku je zatím neobdrželi.
Podle mluvčích příbramské a písecké radnice se v Příbrami sice data průběžně ukládají na server města, ale ještě připravují technologii na jejich zpracování a pozici úředníka, který se tím bude zabývat.
Ostrý provoz úsekového měření rychlosti a vysokorychlostního vážení kamionů začal na nových úsecích D4 v Jihočeském a Středočeském kraji 22. ledna.
Na dálnici řidiči smí jet maximální rychlostí 130 km/h. Písečtí úředníci zaznamenali její překročení o pár kilometrů v hodině, ale i o desítky. Nejvyšší naměřená rychlost byla 186 km/h. "Podle toho jsou také pokuty, minimální je 750 Kč, s výraznějším překročením povolené rychlosti se zvyšuje až na několik tisíc korun," řekla mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová.
Příbramští úředníci evidují několik stovek případů týdně. Většinou jde o překročení rychlosti nad povolený dálniční limit do 20 km/h. Radnice teď připravuje počítačovou technologii pro zdokumentování přestupků při překročení váhy nákladu vozidla. "Jeho nasazení do ostrého provozu, společně s jeho dodavatelem předpokládáme během měsíce března, kdy budou zpětně zpracovány i přestupky za uplynulé období. Po spuštění celého systému dojde také k obsazení jedné pracovní pozice referenta přestupkového oddělení. V současné době je tato pozice ještě neobsazena, výběrové řízení již ale úspěšně proběhlo,“ uvedla Eva Švehlová, příbramská mluvčí.
Obě města přibrala na zpracování agendy s přestupky dva úředníky, kteří jsou plně vytíženi. Písek také bude přijímat na vyřizování přestupků ještě jednoho člověka. "V současné době je vyhlášeno výběrové řízení na tuto pozici,“ dodala Měšťanová.
Radnicím z výběru pokut za rychlost zůstává celá částka. Ze sankce za překročení váhy 30 procent, zbytek dostane stát.
Sdružení Via Salis postavilo 48 kilometrů nového úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem za 43 měsíců. Zprovoznilo ji loni v polovině prosince. Jde o první dopravní projekt, který v Česku vznikl spoluprací soukromého a veřejného sektoru (tzv. PPP projekt).
Plnou zodpovědnost za provoz, monitoring, správu a údržbu dálnice bude mít 25 let společnost Via Salis Operations. Stát zůstává majitelem infrastruktury a dálnici do své správy převezme v roce 2049. Stát by měl společnosti postupně splatit 17,8 miliardy korun jako takzvanou platbu za dostupnost.
Na dálnici řidiči smí jet maximální rychlostí 130 km/h. Písečtí úředníci zaznamenali její překročení o pár kilometrů v hodině, ale i o desítky. Nejvyšší naměřená rychlost byla 186 km/h. "Podle toho jsou také pokuty, minimální je 750 Kč, s výraznějším překročením povolené rychlosti se zvyšuje až na několik tisíc korun," řekla mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová.
Příbramští úředníci evidují několik stovek případů týdně. Většinou jde o překročení rychlosti nad povolený dálniční limit do 20 km/h. Radnice teď připravuje počítačovou technologii pro zdokumentování přestupků při překročení váhy nákladu vozidla. "Jeho nasazení do ostrého provozu, společně s jeho dodavatelem předpokládáme během měsíce března, kdy budou zpětně zpracovány i přestupky za uplynulé období. Po spuštění celého systému dojde také k obsazení jedné pracovní pozice referenta přestupkového oddělení. V současné době je tato pozice ještě neobsazena, výběrové řízení již ale úspěšně proběhlo,“ uvedla Eva Švehlová, příbramská mluvčí.
Obě města přibrala na zpracování agendy s přestupky dva úředníky, kteří jsou plně vytíženi. Písek také bude přijímat na vyřizování přestupků ještě jednoho člověka. "V současné době je vyhlášeno výběrové řízení na tuto pozici,“ dodala Měšťanová.
Radnicím z výběru pokut za rychlost zůstává celá částka. Ze sankce za překročení váhy 30 procent, zbytek dostane stát.
Sdružení Via Salis postavilo 48 kilometrů nového úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem za 43 měsíců. Zprovoznilo ji loni v polovině prosince. Jde o první dopravní projekt, který v Česku vznikl spoluprací soukromého a veřejného sektoru (tzv. PPP projekt).
Plnou zodpovědnost za provoz, monitoring, správu a údržbu dálnice bude mít 25 let společnost Via Salis Operations. Stát zůstává majitelem infrastruktury a dálnici do své správy převezme v roce 2049. Stát by měl společnosti postupně splatit 17,8 miliardy korun jako takzvanou platbu za dostupnost.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: pribram.cz
ČTK
ČTK
Související
Další články
Zamilovaný velvyslanec: víkend, který otřese ambasádou a rozesměje publikum
Když se diplomatický protokol sesype pod tíhou lásky, tajností a nečekaných návštěv, …
Advent a Vánoce na Svaté Hoře: čas světla, zpěvů a setkání
Svatá Hora vstoupila do adventu sérií rorátů, koncertů a tradičních setkání, která …
Na obnovu památek má Středočeský kraj pro rok 2026 připraveno 64 milionů korun
Krajští zastupitelé projednali a schválili Program 2026 pro poskytování dotací na …
Mikrovlnná technologie umožňuje rychlou a přesnou opravu asfaltu na D4
Opravy dálnice D4 budou rychlejší, přesnější a šetrněji díky novému postupu, který …
Oddělení jednodenní péče příbramské nemocnice zve ve středu na Den otevřených dveří
Oblastní nemocnice Příbram připomíná blížící se Den otevřených dveří na oddělení …
Je to tu! Veselý Mikuláš opět vyráží do rodin a přináší kouzelný zážitek
I letos vyrazí Veselý Mikuláš do dobříšských domácností a přinese s sebou kouzelnou …
Listopad na středočeských silnicích: čtyři oběti, mezi nimi i řidička z tragické nehody v Mokrovratech
V listopadu zemřeli na středočeských silnicích čtyři lidé, tedy o dva méně než ve …
Nový přivaděč vody má zlepšit zásobování oblastí Dobříše a Nového Knína
Na Příbramsku vznikne nový přivaděč vody, který bude zásobovat oblasti Dobříše a …
Gastro agent: Malej podnik
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale když se z jídla stane jen logistika, hledáme …
FOTO



