Není možné dělat volební kampaň za peníze Příbramáků
NÁZOR
23. června 2014 (09:03)
V posledních dvou vydáních městského zpravodaje Kahan se objevila vložená příloha, která bilancovala údajné úspěchy, jichž město Příbram dosáhlo v právě končícím volebním období.
První vydání obsahovalo přehled zastupitelů koalice s tím, že byly uvedeny investiční akce většinou za přispění evropských peněz. Po protestech některých zastupitelů už druhé, téměř identické vydání zahrnuje fotografie všech zastupitelů.
Ohrazujeme se proti takovému počínání z několika důvodů:
1) Minimálně zastupitelé TOP 09 o takovou prezentaci nestáli a nebyla s nimi konzultována.
2) Domníváme se, že peníze daňových poplatníků neslouží pro sebeprezentaci zastupitelského sboru. Příloha byla provedena na nápadně lepším papíru, kvalitnějším tiskem, měla jinou velikost a ručně se vkládala do každého vydání. To naprosto zbytečně prodražuje vydání zpravodaje.
3) Akce na fotografiích, kterými se tvůrci „předvolebního letáku“ za peníze daňových poplatníků honosí, vzbuzují mnoho pochybností. Prakticky u všech si můžeme říci, co je charakteristické pro působení současného vedení příbramské radnice. Předražené nebo zbytečné projekty, stále stejné firmy v roli úspěšných uchazečů o zakázky, vícepráce, absence diskuse s občany o zvoleném řešení.
4) Autoři letáku se pýří cizím peřím, když hovoří o dotacích. Naprosto drtivou většinu práce, která souvisí se získáváním prostředků z dotací a grantů, odvedou úředníci radnice. Díky patří především jim za kompetenci a vytrvalost.
5) TOP 09 bezhlavě nepřijímá „dotační propagandu“ vedení radnice. Dotace nejen z Evropské unie přispívají v mnoha případech k pokřivení férových konkurenčních vztahů nebo vyvolávají touhu realizovat nesmyslné projekty. Navíc vytvářejí nebezpečnou závislost měst a obcí na financování „zvenčí“, které ale brzy skončí.
6) V minulosti redakční rada Kahanu opakovaně tvrdila, že městský zpravodaj neslouží pro politickou agitaci. Otištěné letáky svědčí o tom, že buď změnila názor, nebo zareagovala na poptávku někoho vlivného.
7) Opakovaně tvrdíme, že město má lépe propagovat prodeje svého majetku, pronájmy či výběrová řízení. Tak aby nabídky vstoupily ve známost a město získalo maximum finančních prostředků. Vedení města ale není schopno zajistit, aby na internetových stránkách jemu podřízených organizacích byly například fotografie nabízených nemovitostí. Stejně tak nedokáže zajistit, aby byly nabídky zveřejněny v Kahanu. Namísto prostředků na zmiňované letáky mohla radnice kvalitně prezentovat to, co je skutečně důležité.
První vydání obsahovalo přehled zastupitelů koalice s tím, že byly uvedeny investiční akce většinou za přispění evropských peněz. Po protestech některých zastupitelů už druhé, téměř identické vydání zahrnuje fotografie všech zastupitelů.
Ohrazujeme se proti takovému počínání z několika důvodů:
1) Minimálně zastupitelé TOP 09 o takovou prezentaci nestáli a nebyla s nimi konzultována.
2) Domníváme se, že peníze daňových poplatníků neslouží pro sebeprezentaci zastupitelského sboru. Příloha byla provedena na nápadně lepším papíru, kvalitnějším tiskem, měla jinou velikost a ručně se vkládala do každého vydání. To naprosto zbytečně prodražuje vydání zpravodaje.
3) Akce na fotografiích, kterými se tvůrci „předvolebního letáku“ za peníze daňových poplatníků honosí, vzbuzují mnoho pochybností. Prakticky u všech si můžeme říci, co je charakteristické pro působení současného vedení příbramské radnice. Předražené nebo zbytečné projekty, stále stejné firmy v roli úspěšných uchazečů o zakázky, vícepráce, absence diskuse s občany o zvoleném řešení.
4) Autoři letáku se pýří cizím peřím, když hovoří o dotacích. Naprosto drtivou většinu práce, která souvisí se získáváním prostředků z dotací a grantů, odvedou úředníci radnice. Díky patří především jim za kompetenci a vytrvalost.
5) TOP 09 bezhlavě nepřijímá „dotační propagandu“ vedení radnice. Dotace nejen z Evropské unie přispívají v mnoha případech k pokřivení férových konkurenčních vztahů nebo vyvolávají touhu realizovat nesmyslné projekty. Navíc vytvářejí nebezpečnou závislost měst a obcí na financování „zvenčí“, které ale brzy skončí.
6) V minulosti redakční rada Kahanu opakovaně tvrdila, že městský zpravodaj neslouží pro politickou agitaci. Otištěné letáky svědčí o tom, že buď změnila názor, nebo zareagovala na poptávku někoho vlivného.
7) Opakovaně tvrdíme, že město má lépe propagovat prodeje svého majetku, pronájmy či výběrová řízení. Tak aby nabídky vstoupily ve známost a město získalo maximum finančních prostředků. Vedení města ale není schopno zajistit, aby na internetových stránkách jemu podřízených organizacích byly například fotografie nabízených nemovitostí. Stejně tak nedokáže zajistit, aby byly nabídky zveřejněny v Kahanu. Namísto prostředků na zmiňované letáky mohla radnice kvalitně prezentovat to, co je skutečně důležité.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: MO TOP 09
autor: red
Další články
Vánoční jmelí: od keltských pověr až k polibkům pod větvičkou
Jmelí je rostlina, která od pradávna budila úžas. Zůstává zelené i v zimě, roste mezi …
Vánoce
Vánoční bowling plný radosti: rybářský kroužek z Rožmitálu uzavřel rok ve velkém stylu
Vánoční atmosféra a konec roku pohltil i rybářský kroužek Českého rybářského svazu, …
Na sváteční stůl patří i houbový kuba z vánoční houby
Vánoční svátky nejsou jen o cukroví a smaženém kaprovi. K místním tradicím patří také …
Vánoce
Nová kavárna v Drakovně doplní úpravy Jiráskových sadů
V budově Drakovny (dům čp. 117), v prostorách, které mají obyvatelé nejen Příbrami …
Nepřehlédněte
Na Štěpána rodina i tradice. Druhý svátek vánoční připomíná prvního mučedníka i koledy
Druhý svátek vánoční 26. prosince připomíná svatého Štěpána, prvního křesťanského …
Vánoce
Herectví je pro mě úlet a únik z reality, říká Taťjana Medvecká
Dvojnásobná držitelka Ceny Thálie, držitelka Českého lva, Ceny Františka Filipovského …
ROZHOVOR
Předvánoční návštěva v Domově seniorů v Rožmitále
Ke konci roku již tradičně navštívili radní Centrum Rožmitál pod Třemšínem - Domov …
Lidl testuje pojízdný obchod. V Maďarsku objíždí vesnice, v Česku zatím ne
Lidl Maďarsko spustil v říjnu pilotní projekt mobilního obchodu. Upravený autobus s …
Zajímavosti
Odkud se vzal vánoční stromeček? Příběh jednoho symbolu
Vánoční stromeček je dnes jedním z nejvýraznějších symbolů Vánoc. Rozsvítí domovy, …
Vánoce
Hasiči měli na Štědrý den napilno. Požárů bylo nejvíc za posledních pět let
Štědrý den letos rozhodně neproběhl v poklidné atmosféře, jak by si mnozí přáli. …
FOTO





