Není možné dělat volební kampaň za peníze Příbramáků
NÁZOR
23. června 2014 (09:03)
V posledních dvou vydáních městského zpravodaje Kahan se objevila vložená příloha, která bilancovala údajné úspěchy, jichž město Příbram dosáhlo v právě končícím volebním období.
První vydání obsahovalo přehled zastupitelů koalice s tím, že byly uvedeny investiční akce většinou za přispění evropských peněz. Po protestech některých zastupitelů už druhé, téměř identické vydání zahrnuje fotografie všech zastupitelů.
Ohrazujeme se proti takovému počínání z několika důvodů:
1) Minimálně zastupitelé TOP 09 o takovou prezentaci nestáli a nebyla s nimi konzultována.
2) Domníváme se, že peníze daňových poplatníků neslouží pro sebeprezentaci zastupitelského sboru. Příloha byla provedena na nápadně lepším papíru, kvalitnějším tiskem, měla jinou velikost a ručně se vkládala do každého vydání. To naprosto zbytečně prodražuje vydání zpravodaje.
3) Akce na fotografiích, kterými se tvůrci „předvolebního letáku“ za peníze daňových poplatníků honosí, vzbuzují mnoho pochybností. Prakticky u všech si můžeme říci, co je charakteristické pro působení současného vedení příbramské radnice. Předražené nebo zbytečné projekty, stále stejné firmy v roli úspěšných uchazečů o zakázky, vícepráce, absence diskuse s občany o zvoleném řešení.
4) Autoři letáku se pýří cizím peřím, když hovoří o dotacích. Naprosto drtivou většinu práce, která souvisí se získáváním prostředků z dotací a grantů, odvedou úředníci radnice. Díky patří především jim za kompetenci a vytrvalost.
5) TOP 09 bezhlavě nepřijímá „dotační propagandu“ vedení radnice. Dotace nejen z Evropské unie přispívají v mnoha případech k pokřivení férových konkurenčních vztahů nebo vyvolávají touhu realizovat nesmyslné projekty. Navíc vytvářejí nebezpečnou závislost měst a obcí na financování „zvenčí“, které ale brzy skončí.
6) V minulosti redakční rada Kahanu opakovaně tvrdila, že městský zpravodaj neslouží pro politickou agitaci. Otištěné letáky svědčí o tom, že buď změnila názor, nebo zareagovala na poptávku někoho vlivného.
7) Opakovaně tvrdíme, že město má lépe propagovat prodeje svého majetku, pronájmy či výběrová řízení. Tak aby nabídky vstoupily ve známost a město získalo maximum finančních prostředků. Vedení města ale není schopno zajistit, aby na internetových stránkách jemu podřízených organizacích byly například fotografie nabízených nemovitostí. Stejně tak nedokáže zajistit, aby byly nabídky zveřejněny v Kahanu. Namísto prostředků na zmiňované letáky mohla radnice kvalitně prezentovat to, co je skutečně důležité.
První vydání obsahovalo přehled zastupitelů koalice s tím, že byly uvedeny investiční akce většinou za přispění evropských peněz. Po protestech některých zastupitelů už druhé, téměř identické vydání zahrnuje fotografie všech zastupitelů.
Ohrazujeme se proti takovému počínání z několika důvodů:
1) Minimálně zastupitelé TOP 09 o takovou prezentaci nestáli a nebyla s nimi konzultována.
2) Domníváme se, že peníze daňových poplatníků neslouží pro sebeprezentaci zastupitelského sboru. Příloha byla provedena na nápadně lepším papíru, kvalitnějším tiskem, měla jinou velikost a ručně se vkládala do každého vydání. To naprosto zbytečně prodražuje vydání zpravodaje.
3) Akce na fotografiích, kterými se tvůrci „předvolebního letáku“ za peníze daňových poplatníků honosí, vzbuzují mnoho pochybností. Prakticky u všech si můžeme říci, co je charakteristické pro působení současného vedení příbramské radnice. Předražené nebo zbytečné projekty, stále stejné firmy v roli úspěšných uchazečů o zakázky, vícepráce, absence diskuse s občany o zvoleném řešení.
4) Autoři letáku se pýří cizím peřím, když hovoří o dotacích. Naprosto drtivou většinu práce, která souvisí se získáváním prostředků z dotací a grantů, odvedou úředníci radnice. Díky patří především jim za kompetenci a vytrvalost.
5) TOP 09 bezhlavě nepřijímá „dotační propagandu“ vedení radnice. Dotace nejen z Evropské unie přispívají v mnoha případech k pokřivení férových konkurenčních vztahů nebo vyvolávají touhu realizovat nesmyslné projekty. Navíc vytvářejí nebezpečnou závislost měst a obcí na financování „zvenčí“, které ale brzy skončí.
6) V minulosti redakční rada Kahanu opakovaně tvrdila, že městský zpravodaj neslouží pro politickou agitaci. Otištěné letáky svědčí o tom, že buď změnila názor, nebo zareagovala na poptávku někoho vlivného.
7) Opakovaně tvrdíme, že město má lépe propagovat prodeje svého majetku, pronájmy či výběrová řízení. Tak aby nabídky vstoupily ve známost a město získalo maximum finančních prostředků. Vedení města ale není schopno zajistit, aby na internetových stránkách jemu podřízených organizacích byly například fotografie nabízených nemovitostí. Stejně tak nedokáže zajistit, aby byly nabídky zveřejněny v Kahanu. Namísto prostředků na zmiňované letáky mohla radnice kvalitně prezentovat to, co je skutečně důležité.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: MO TOP 09
autor: red
Další články
Krajina, která učí i zrcadlí. Nová kniha o středních Čechách vede od starohor k dnešku i k sobě samým
Středočeský kraj ve spolupráci s nakladatelstvím Dokořán představil již dvanáctou …
30+ PARTY v Pekle: Večer, jaký Příbram ještě nezažila
Music Club Peklo slaví třetí narozeniny od otevření klubu a tak zve už tento pátek 21. …
Temala převzala štafetu v náhradní rodinné péči
Dlouholetou činnost kanceláře náhradní rodinné péče při Dětském domově Korkyně na …
Je čas námluv raka kamenáče
Rak kamenáč je nejvzácnější druh raka v naší zemi a stal se symbolem CHKO Brdy.
Pacific Crest Trail: Ema Albrechtová vypráví v Příbrami o cestě z Mexika do Kanady
Jaké to je projít pěšky legendární trasu Pacific Crest Trail? O tom bude ve čtvrtek …
Do Česka dorazily první výrazné projevy zimy: studená fronta přinesla sníh, mráz i náledí
Do České republiky zamířila už v pondělí výrazná studená fronta, která přinesla první …
Gertrudy pořádají MODES ROBES 9. Pomoc zvířatům skrz módu
Devátý ročník charitativního bazaru MODES ROBES se uskuteční v sobotu 22. listopadu v …
FOTOGALERIE
Vánoční MINT Market v Příbrami: místo, kde najdete originální dárky od českých tvůrců
Vánoční nákupy začínají letos v Příbrami už v sobotu 22. listopadu. Estrádní sál v …
Houpák zarůstá a stín nesvědčí vřesům
Každý, kdo si oblíbil vrchol Houpák v CHKO Brdy, kde se rozkládala bývalá cílová …
V pátek se otevře vánoční kluziště v Příbrami
Novinkou letošní zimní sezony v Příbrami je vánoční kluziště na náměstí 17. listopadu. …





