Na Barrandovském mostu začne v pondělí poslední část oprav, potrvá do srpna
10. března 2024 (19:35)
foto: TSK-Praha/PR
Barrandovský most z roku 1983 denně přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější most v Česku.
Řidiče čekají od pondělí 11. března komplikace v okolí Barrandovského mostu v Praze. Silničáři zahájí poslední část jeho kompletní opravy. Zavřená bude rampa ze Strakonické ulice a na mostě se bude jezdit ve třech namísto čtyř jízdních pruhů. Po část prací silničáři také sníží počet pruhů v tzv. myší díře, kudy jezdí auta na Barrandov či Strakonice. Technická správa komunikací (TSK) původně plánovala práce rozložit do letošního a příštího roku, nakonec obě fáze sloučila. Kompletní oprava mostu tak skončí letos do konce srpna.
Část soumostí ve směru ze Smíchova do Braníku opravili silničáři loni a předloni a spodní část v roce 2021. Barrandovský most z roku 1983 denně přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější most v Česku.
Od pondělí zahájí silničáři opravy v pravém jízdním pruhu ve směru na Smíchov. Zhruba v červnu se přesunou do levého jízdního pruhu. Počet pruhů zůstane v obou fázích stejný a řidiči budou jezdit po už opravené části.
Cílem uzavření strakonické rampy je zjednodušit dopravu na mostě tím, že ubude jeden z možných příjezdů na něj. Zároveň se tak sníží počet aut přímo na mostě. Ze Strakonické přijíždí denně v průměru 13.000 aut, zatímco z Barrandova na 22.000 aut. V případě, že by na most najížděla ze Strakonické, ze Smíchova i z Barrandova a zároveň by byl snížen počet jízdních pruhů na mostě, auta by se na něj nevešla.
"V modelech jsme se zaměřili na porovnání variant a výsledky vyšly jednoznačně pro uzavření rampy ze Strakonické, kdy jsme schopni těch 13.000 vozidel obsloužit po vratné rampě na Lihovar a po objízdných trasách po Pražském okruhu," řekl nedávno novinářům dopravní inženýr TSK Michal Peterka.
Na mostě budou řidiči stejně jako v předchozích fázích oprav jezdit v každém směru ve třech namísto čtyřech pruzích. Ve směru z Jižní spojky tak auta v levém pruhu přejedou do protisměru. Uzavřen bude v letošní první fázi také jeden pruh ve takzvané myší díře, kterou řidiči jezdí na Barrandov a Strakonice.
Po dobu oprav budou pro případ nehody na obou koncích mostu připravena odtahová auta. K dispozici bude kvůli případným změnám počasí rovněž jeden sypač. TSK vypracovala změny systému semaforu v kritických místech v okolí opravy a v případě MHD bude posílena tramvajová linka číslo 21. Změny čekají také autobusy číslo 125 a 170.
Přípravné práce zahájila TSK v polovině ledna, kdy začala s výměnou například ložisek mostu nebo vybudováním přejezdů mezi pruhy. Část prací se uskutečnila také uvnitř tubusu a dělníci překládali telekomunikační kabely. Budovali i konstrukce pod severním chodníkem. V pátek večer začali připravovat dopravní značení a v sobotu zahájili první dopravní omezení na strakonické rampě a otevřeli vratnou rampu u Lihovaru. Příprava na rekonstrukci mostu zahrnovala rovněž opravy objízdných tras. Na nich silničáři napočítali zhruba 290 závad, které opravili. Většinou se jednalo o výmoly.
TSK původně počítala s tím, že všechny opravy skončí příští rok, ale v polovině února oznámila, že sloučila zbylé práce naplánované pro roky 2024 a 2025 do jednoho roku. Přechod z původní třetí do čtvrté fáze oprav je plánován na začátek června.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Opilý Ukrajinec se netrefil z kruhového objezdu na silnici, přejel přes chodník a narazil do stromu
•Řidiči do konce léta nenajedou na pražský Barrandovský most ze Strakonické
•Středočeský kraj chce dát do fondu na opravu silnic po výkopech 75 milionů korun
Další články
Tomáš Třeský, lesník z Brd, se stal stříbrným vítězem mistrovství Evropy ve vábení jelenů
Z litevského Raudoné si Tomáš Třeský, vedoucí lesní správy Mirošov, divize Hořovice …
Konec monopolu? Air 001 chce nabídnout levnější lety než Smartwings
Český charterový trh čeká nová konkurence. Od letní sezóny 2026 by se na tuzemských …
Dress code ve školách: Příbram ukazuje, že respekt se dá učit i bez zákazů
Otázka školního oblečení se znovu objevuje ve veřejné debatě. Zatímco některé školy …
Krajský úřad: Ve skladech jsou desítky tisíc tun soli i inertního posypu. Do terénu mohou vyjet více než dvě stovky sypačů
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) je připravena na …
Hledá se vánoční strom pro Příbram!
Vánoční čas se nezadržitelně blíží a s ním i okamžik, na který se těší malí i velcí a …
Levitace funguje, vodotrysky částečně mlčí. Kašna na TGM čeká na jarní servis
Moderní kašna s levitující žulovou koulí na příbramském náměstí T. G. Masaryka byla …
Legenda o svatém Martinovi ožije na Dobříši! Přijďte na pohádku a dílnu pro děti
V neděli 2. listopadu ožije Kulturní dům Dobříš na Mírovém náměstí pohádkou, hudbou i …
Den otevřených dveří na oddělení jednodenní péče: přijďte se podívat, jak funguje moderní medicína
Oblastní nemocnice Příbram zve všechny zájemce na Den otevřených dveří oddělení …
Skanzen Vysoký Chlumec připomene, jak se dříve vzpomínalo na zesnulé
V neděli 2. listopadu ožije Skanzen Vysoký Chlumec zvláštní atmosférou svátku Památky …
Zimní pneumatiky: kdy jsou povinné a kde přezout v Příbrami
S listopadem přichází každoroční otázka: kdy je nutné vyměnit letní pneumatiky za …




