Modernizace lodního výtahu na Orlíku bude o 35 milionů dražší, než se předpokládalo
20. října 2019 (19:55)
Z předpokládané ceny 60 milionů se vyšplhala cena modernizace lodního výtahu na vodním díle Orlík až na 95,5 milionů korun. Zakázku, která bude realizována zhruba jeden rok, získala společnost Metrostav. Ta byla vybrána až během druhého výběrového řízení, protože do prvního se nikdo nepřihlásil.
Nový výtah bude umožňovat přepravu lodí s vyšší hmotností. Bude opatřen váhou, ale jeho podoba se od současné prakticky nezmění. Stále půjde o vozík na kolejové dráze s točnou. Za výše uvedených 95,5 milionů bude kompletně vyměněna strojní a elektrotechnická část zařízení a dráha by měla být prodloužena o celých 12 metrů. Začít by se mělo v nejbližších dnech. Hotovo bude nejdéle v listopadu 2020.
Současný lodní výtah je v provozu od roku 1961 a na dráze 277 metrů překonává převýšení 70 metrů. Výtah zvládne obsloužit pouze lodě do délky 8,5 metrů. Již několik let se také hovoří o výstavbě druhého výtahu, který by mohl operovat s loděmi až o délce 44 metrů. Aktuálně běží zakázka na technicko – ekonomickou studii k tomuto výtahu. Problém s přepravou lodí mají i Slapy, kde jsou lodě do 8,5 metrů tahány na přívěsu za traktorem. I zde by však měl vzniknout výtah. Cena těchto výtahů je však v řádech miliard korun.
Nový výtah bude umožňovat přepravu lodí s vyšší hmotností. Bude opatřen váhou, ale jeho podoba se od současné prakticky nezmění. Stále půjde o vozík na kolejové dráze s točnou. Za výše uvedených 95,5 milionů bude kompletně vyměněna strojní a elektrotechnická část zařízení a dráha by měla být prodloužena o celých 12 metrů. Začít by se mělo v nejbližších dnech. Hotovo bude nejdéle v listopadu 2020.
Současný lodní výtah je v provozu od roku 1961 a na dráze 277 metrů překonává převýšení 70 metrů. Výtah zvládne obsloužit pouze lodě do délky 8,5 metrů. Již několik let se také hovoří o výstavbě druhého výtahu, který by mohl operovat s loděmi až o délce 44 metrů. Aktuálně běží zakázka na technicko – ekonomickou studii k tomuto výtahu. Problém s přepravou lodí mají i Slapy, kde jsou lodě do 8,5 metrů tahány na přívěsu za traktorem. I zde by však měl vzniknout výtah. Cena těchto výtahů je však v řádech miliard korun.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: kap
Další články
Předplatné Divadla A. Dvořáka Příbram na rok 2026: Ten nejkrásnější dárek pod stromeček
Právě se začal prodávat jeden z nejhezčích dárků, které můžete najít pod vánočním …
Dobrovolníci sázeli jedle v srdci Brd. Do suťového lesa se vrací původní stromy
V sobotu se do brdských lesů na západním svahu Třemšína vydala skupina dobrovolníků z …
FOTO
Nový kongresový, konferenční i třeba svatební sál se všemi službami v centru Příbrami
Sál je vybaven ozvučením, dataprojektorem, plátnem, osvětlením, mixážním pultem, …
Komerční sdělení
Gastro agent: Jídelna U Řezníka
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
FOTO
Revoluce ve školství! Zápisy se posouvají, odklady zpřísňují a školy čekají velké změny
Od letošního školního roku se změnila nejen organizace zápisů do škol, ale také …
Revitalizace náměstí J. A. Alise se zatím odkládá. Město čeká na průzkum podloží
Plánovaná proměna náměstí J. A. Alise na Březových Horách se v tomto volebním období …
Tomáš Třeský, lesník z Brd, se stal stříbrným vítězem mistrovství Evropy ve vábení jelenů
Z litevského Raudoné si Tomáš Třeský, vedoucí lesní správy Mirošov, divize Hořovice …
Konec monopolu? Air 001 chce nabídnout levnější lety než Smartwings
Český charterový trh čeká nová konkurence. Od letní sezóny 2026 by se na tuzemských …
Dress code ve školách: Příbram ukazuje, že respekt se dá učit i bez zákazů
Otázka školního oblečení se znovu objevuje ve veřejné debatě. Zatímco některé školy …
Krajský úřad: Ve skladech jsou desítky tisíc tun soli i inertního posypu. Do terénu mohou vyjet více než dvě stovky sypačů
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) je připravena na …





