Ministerstvo dopravy vybírá čtyři konsorcia, která budou soutěžit o dostavbu a provoz 32 km D4
26. září 2018 (06:08)
Ministerstvo dopravy vyhlásilo v květnu letošního roku soutěž na dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem, formou spolupráce soukromého a veřejného sektoru, tzv. PPP projekt. Soukromá společnost pak bude mít 25 let na starosti provoz a údržbu nové dálnice.
Spolu se SFDI a poradenským konsorciem, tvořeným společnostmi White&Case, Česká spořitelna, Obermeyer Helika, posoudilo ministerstvo obsah žádostí o účast ve výběrovém řízení na koncesionáře pro projekt PPP (Public Private Partnership) na dálnici D4. Všech sedm žadatelů deklaruje zkušenosti s obdobným typem projektů, kdy koncesionář postaví a následně provozuje například vybraný úsek dálnice. Nyní ministerstvo vybírá čtyři zájemce, kteří budou o zakázku na dostavbu a provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem soutěžit.
Spolu se SFDI a poradenským konsorciem, tvořeným společnostmi White&Case, Česká spořitelna, Obermeyer Helika, posoudilo ministerstvo obsah žádostí o účast ve výběrovém řízení na koncesionáře pro projekt PPP (Public Private Partnership) na dálnici D4. Všech sedm žadatelů deklaruje zkušenosti s obdobným typem projektů, kdy koncesionář postaví a následně provozuje například vybraný úsek dálnice. Nyní ministerstvo vybírá čtyři zájemce, kteří budou o zakázku na dostavbu a provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem soutěžit.
foto: a
„Na ministerstvu vybíráme firmy, které dostaví a budou 25 let provozovat zbývajících 32 kilometrů dálnice D4 z Příbrami směrem na Písek. O zakázku mají zájem společnosti z Německa, Francie, Španělska, ale také konsorcia turecko-italsko-nizozemsko-lucemburských firem nebo rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Ze sedmi konsorcií teď vybereme čtyři, která budou soutěžit o zakázku. V roce 2020 by vítěz mohl začít stavět celý úsek najednou,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Mezi účastníky výběru není jediná česká firma, jsou zde zástupci z Francie, Španělska, Rakouska, Izraele nebo například Turecka.
Projekt PPP D4 spočívá v projektování, dostavbě, financování, provozování a údržbě 32 km chybějící části D4 mezi Háji a Miroticemi a v zajištění provozu a údržby na souvisejících úsecích D4 a I/20 v úseku Skalka – Háje a Mirotice – Krašovice. V této souvislosti Ředitelství silnic a dálnic intenzivně pokračuje v investorské přípravě stavby, ve snaze o včasné získání stavebních povolení, včetně zajištění diagnostické práce na existujících úsecích D4 a I/20 za účelem získání potřebných dat pro účely ocenění rizik ze strany účastníků soutěžního dialogu.
V České republice se zatím do této fáze příprav žádný dálniční PPP projekt nedostal. „V horizontu tří až šesti let se výrazně omezí evropské prostředky na výstavbu dálnic. Musíme se proto připravit na jiné modely financování, jako je spolupráce veřejného a soukromého sektoru, tzv. PPP. Do budoucna bychom tímto způsobem rádi stavěli tam, kde máme ucelený úsek dálnice v délce aspoň 30 km a získáme platné územní rozhodnutí. V úvahu přichází například D6, D35 nebo středočeská D3,“ doplnil ministr Ťok.
Mezi účastníky výběru není jediná česká firma, jsou zde zástupci z Francie, Španělska, Rakouska, Izraele nebo například Turecka.
Projekt PPP D4 spočívá v projektování, dostavbě, financování, provozování a údržbě 32 km chybějící části D4 mezi Háji a Miroticemi a v zajištění provozu a údržby na souvisejících úsecích D4 a I/20 v úseku Skalka – Háje a Mirotice – Krašovice. V této souvislosti Ředitelství silnic a dálnic intenzivně pokračuje v investorské přípravě stavby, ve snaze o včasné získání stavebních povolení, včetně zajištění diagnostické práce na existujících úsecích D4 a I/20 za účelem získání potřebných dat pro účely ocenění rizik ze strany účastníků soutěžního dialogu.
V České republice se zatím do této fáze příprav žádný dálniční PPP projekt nedostal. „V horizontu tří až šesti let se výrazně omezí evropské prostředky na výstavbu dálnic. Musíme se proto připravit na jiné modely financování, jako je spolupráce veřejného a soukromého sektoru, tzv. PPP. Do budoucna bychom tímto způsobem rádi stavěli tam, kde máme ucelený úsek dálnice v délce aspoň 30 km a získáme platné územní rozhodnutí. V úvahu přichází například D6, D35 nebo středočeská D3,“ doplnil ministr Ťok.
foto: a
Účastníky zadávacího řízení jsou (v pořadí dle data doručení žádostí o účast):
- HOCHTIEF PPP Solutions GmbH (Německo) + STRABAG AG (Rakousko)
- PAN-MEDITERRANEAN ENGINEERING COMPANY LTD (Izrael)
- DIF Infra 5 Participations 1 B.V (Nizozemsko) + Acciona Concessiones S.L. (Španělsko) + John Laing Investments Ltd. (Velká Británie)
- IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Turecko) + ASTALDI S.p.A. (Itálie) + Intertoll Infrastructure Developments B.V (Nizozemsko) + BBGI PPP Investments S.à.r.l. (Lucembursko) + TIIC 2, S.C.A., SICAR (Lucembursko)
- VINCI Highways SAS (Francie) + VINCI Concessiones SAS (Francie) + Meridiam Investments SAS (Francie)
- PORR Beteiligungen und Management GmbH (Rakousko) + Macquarie Corporate Holdings Pty Limited (Austrálie) + Obrascon Huarte Lain, S.A. (Španělsko) + Egis Projects S.A. (Francie)
- FCC Concessiones, S.L. (Španělsko)
foto: a
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Info a
autor: mip
Další články
D4 měří ostře. Příbram řeší tisíce přestupků, jeden řidič překonal i 200 kilometrů za hodinu
Od ledna 2025 běží na novém úseku dálnice D4 trvalé úsekové měření rychlosti. Úsek je …
Reprezentace žen vyráží do Švédska. V sestavě nechybí ani Příbramačka Karolína Kosinová
Všech osm hokejistek, které se v příští sezoně představí v elitní zámořské soutěži …
Dálniční most u Staré Hutě je znovu v provozu. ŘSD dokončilo rekonstrukci za více než 100 milionů
Ředitelství silnic a dálnic uvedlo do provozu zrekonstruovaný most na 28. kilometru …
Letošní říjen byl druhý nejstudenější za posledních deset let
Máme tady typické listopadové počasí, ale připomeňme si, jaký byl ten předchozí měsíc. …
Na Příbramsku se znovu měří rychlost! Policisté vyrazili do terénu
Na Příbramsku v tomto do 9. listopadu pokračuje další měření rychlosti. Policisté …
Brdy očima Běly Komancové: 10 let chráněné krajiny
Výstava „Brdy zblízka i zdálky“ představuje krásu a rozmanitost CHKO Brdy …
„Děti potřebují hlavně lásku a zájem rodičů,“ říká nová primářka dětského oddělení
Primářka Smíšková nahradila v pozici primáře Pavla Marčeka, který i nadále zůstává …
ROZHOVOR
Předplatné Divadla A. Dvořáka Příbram na rok 2026: Ten nejkrásnější dárek pod stromeček
Právě se začal prodávat jeden z nejhezčích dárků, které můžete najít pod vánočním …
Dobrovolníci sázeli jedle v srdci Brd. Do suťového lesa se vrací původní stromy
V sobotu se do brdských lesů na západním svahu Třemšína vydala skupina dobrovolníků z …
FOTO
Nový kongresový, konferenční i třeba svatební sál se všemi službami v centru Příbrami
Sál je vybaven ozvučením, dataprojektorem, plátnem, osvětlením, mixážním pultem, …
Komerční sdělení





