Lidé si na nemocnici stěžují jen na internetu, oficiálně přijde do 30 stížností ročně
20. března 2015 (06:17)
Jedním ze stále aktuálních témat na sociálních sítích a internetových diskuzích je příbramská nemocnice. Mnoho uživatelů si takto stěžuje na chování personálu, ale i na údajně špatné léčebné postupy. Jak se portálu pribram.cz podařilo zjistit, počet oficiálních stížností je ve skutečnosti minimální.
Ročně příbramskou nemocnici navštíví asi 300 tisíc ambulantních pacientů, dalších 20 tisíc je hospitalizováno na lůžkových odděleních a dalších 10 tisíc zde podstoupí operační zákrok. Při tomto počtu pacientů ale vedení Oblastní nemocnice Příbram evidovalo za rok 2014 jen 27 stížností, ze kterých se jedna třetina vztahovala ke zdravotní péči a zbylé dvě třetiny ke komunikaci nemocnice a zdravotníků. Naproti tomu poděkování a pochvalu zaslalo 119 pacientů.
„Při evidenci a postupu řešení stížností postupujeme v Oblastní nemocnici Příbram (ONP) podle závazného vnitřního předpisu. Ten vychází jednak z platné české legislativy a dále z požadavků akreditačních standardů pro nemocnice, které mají stanovení systému přijímání a vyřizování stížností zakotven přímo v sobě,“ sdělila našemu portálu Jitka Kalousková z Oblastní nemocnice Příbram.
Anonymní stížnosti na sociálních sítích nemocnice neřeší
V nemocnici navíc od roku 2014 funguje nový systém evidence a vyřizování stížností. Každá obdržená stížnost (ústní, písemná či na určeném formuláři, přichází většinou na vedení nemocnice či k rukám referenta pro kontrolu a stížnosti) tak projde stanoveným procesem, do něhož kromě jiného patří prověření zdravotnické dokumentace, vyžádané vyjádření vedoucího pracovníka oddělení, ke kterému se stížnost vztahuje, a také konkrétního pracovníka, na nějž je stížnost podána.
Kalousková však zdůrazňuje, že nemocnice takte může řešit jen stížnosti, které obdrží. „Anonymní příspěvky na sociálních sítích, jejichž objektivita a racionální základ se velmi různí, řešit nemůžeme,“ dodává závěrem.
Ročně příbramskou nemocnici navštíví asi 300 tisíc ambulantních pacientů, dalších 20 tisíc je hospitalizováno na lůžkových odděleních a dalších 10 tisíc zde podstoupí operační zákrok. Při tomto počtu pacientů ale vedení Oblastní nemocnice Příbram evidovalo za rok 2014 jen 27 stížností, ze kterých se jedna třetina vztahovala ke zdravotní péči a zbylé dvě třetiny ke komunikaci nemocnice a zdravotníků. Naproti tomu poděkování a pochvalu zaslalo 119 pacientů.
„Při evidenci a postupu řešení stížností postupujeme v Oblastní nemocnici Příbram (ONP) podle závazného vnitřního předpisu. Ten vychází jednak z platné české legislativy a dále z požadavků akreditačních standardů pro nemocnice, které mají stanovení systému přijímání a vyřizování stížností zakotven přímo v sobě,“ sdělila našemu portálu Jitka Kalousková z Oblastní nemocnice Příbram.
Anonymní stížnosti na sociálních sítích nemocnice neřeší
V nemocnici navíc od roku 2014 funguje nový systém evidence a vyřizování stížností. Každá obdržená stížnost (ústní, písemná či na určeném formuláři, přichází většinou na vedení nemocnice či k rukám referenta pro kontrolu a stížnosti) tak projde stanoveným procesem, do něhož kromě jiného patří prověření zdravotnické dokumentace, vyžádané vyjádření vedoucího pracovníka oddělení, ke kterému se stížnost vztahuje, a také konkrétního pracovníka, na nějž je stížnost podána.
Kalousková však zdůrazňuje, že nemocnice takte může řešit jen stížnosti, které obdrží. „Anonymní příspěvky na sociálních sítích, jejichž objektivita a racionální základ se velmi různí, řešit nemůžeme,“ dodává závěrem.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ
Další články
Betlémské světlo přinese do Dobříše vánoční atmosféru
Tradiční Betlémské světlo, malý plamínek s velkým poselstvím, dorazí i letos do …
Vánoční přání z radnice
Adventní čas je obdobím, kdy se lidé zastavují, bilancují uplynulý rok a přejí si …
Vánoce
Bude sníh na Vánoce nebo ne? Víte ještě, jak vypadá zasněžená příroda?
Sociální sítě i některá média bývají v předvánočním období plná ‘zaručených‘ …
Gastro agent: Mia pizza – kebab
Rychlé občerstvení v centru města má jednoduchý úkol: nasytit, nezdržovat a …
Fast food
RE/MAX Nova: Nový vítr na realitním trhu v Příbrami
Na realitním trhu v Příbrami vznikla nová realitní kancelář RE/MAX Nova.
PR
Pavel Nový alias tatínek z komedie S tebou mě baví svět: Vánoční přání pro Příbram
Vánoce by nebyly kompletní bez komedie S tebou mě baví svět, kterou si každoročně …
Vánoce
Město Příbram zavedlo Tichou linku. Neslyšícím usnadní komunikaci s úředníky
Příbram nově nabízí službu Tichá linka, která umožňuje lidem se sluchovým nebo …
Středočeská pedagogicko-psychologická poradna pomůže školákům řešit obtíže
Středočeská pedagogicko-psychologická poradna pomůže školám i žákům řešit vzdělávací …
ČEZ Extraliga: Lvi znovu zkrotili Kocoury, Příbram doma padla 0:3
Týden jako na houpačce zažili volejbalisté VK TROX Příbram. Minulý víkend dokázali v …
Sport
O Štědrém dni může na části území sněžit
Těsně před Štědrým dnem k nám začne proudit od východu chladný původem arktický vzduch …





