Lidé si na nemocnici stěžují jen na internetu, oficiálně přijde do 30 stížností ročně
20. března 2015 (06:17)
Jedním ze stále aktuálních témat na sociálních sítích a internetových diskuzích je příbramská nemocnice. Mnoho uživatelů si takto stěžuje na chování personálu, ale i na údajně špatné léčebné postupy. Jak se portálu pribram.cz podařilo zjistit, počet oficiálních stížností je ve skutečnosti minimální.
Ročně příbramskou nemocnici navštíví asi 300 tisíc ambulantních pacientů, dalších 20 tisíc je hospitalizováno na lůžkových odděleních a dalších 10 tisíc zde podstoupí operační zákrok. Při tomto počtu pacientů ale vedení Oblastní nemocnice Příbram evidovalo za rok 2014 jen 27 stížností, ze kterých se jedna třetina vztahovala ke zdravotní péči a zbylé dvě třetiny ke komunikaci nemocnice a zdravotníků. Naproti tomu poděkování a pochvalu zaslalo 119 pacientů.
„Při evidenci a postupu řešení stížností postupujeme v Oblastní nemocnici Příbram (ONP) podle závazného vnitřního předpisu. Ten vychází jednak z platné české legislativy a dále z požadavků akreditačních standardů pro nemocnice, které mají stanovení systému přijímání a vyřizování stížností zakotven přímo v sobě,“ sdělila našemu portálu Jitka Kalousková z Oblastní nemocnice Příbram.
Anonymní stížnosti na sociálních sítích nemocnice neřeší
V nemocnici navíc od roku 2014 funguje nový systém evidence a vyřizování stížností. Každá obdržená stížnost (ústní, písemná či na určeném formuláři, přichází většinou na vedení nemocnice či k rukám referenta pro kontrolu a stížnosti) tak projde stanoveným procesem, do něhož kromě jiného patří prověření zdravotnické dokumentace, vyžádané vyjádření vedoucího pracovníka oddělení, ke kterému se stížnost vztahuje, a také konkrétního pracovníka, na nějž je stížnost podána.
Kalousková však zdůrazňuje, že nemocnice takte může řešit jen stížnosti, které obdrží. „Anonymní příspěvky na sociálních sítích, jejichž objektivita a racionální základ se velmi různí, řešit nemůžeme,“ dodává závěrem.
Ročně příbramskou nemocnici navštíví asi 300 tisíc ambulantních pacientů, dalších 20 tisíc je hospitalizováno na lůžkových odděleních a dalších 10 tisíc zde podstoupí operační zákrok. Při tomto počtu pacientů ale vedení Oblastní nemocnice Příbram evidovalo za rok 2014 jen 27 stížností, ze kterých se jedna třetina vztahovala ke zdravotní péči a zbylé dvě třetiny ke komunikaci nemocnice a zdravotníků. Naproti tomu poděkování a pochvalu zaslalo 119 pacientů.
„Při evidenci a postupu řešení stížností postupujeme v Oblastní nemocnici Příbram (ONP) podle závazného vnitřního předpisu. Ten vychází jednak z platné české legislativy a dále z požadavků akreditačních standardů pro nemocnice, které mají stanovení systému přijímání a vyřizování stížností zakotven přímo v sobě,“ sdělila našemu portálu Jitka Kalousková z Oblastní nemocnice Příbram.
Anonymní stížnosti na sociálních sítích nemocnice neřeší
V nemocnici navíc od roku 2014 funguje nový systém evidence a vyřizování stížností. Každá obdržená stížnost (ústní, písemná či na určeném formuláři, přichází většinou na vedení nemocnice či k rukám referenta pro kontrolu a stížnosti) tak projde stanoveným procesem, do něhož kromě jiného patří prověření zdravotnické dokumentace, vyžádané vyjádření vedoucího pracovníka oddělení, ke kterému se stížnost vztahuje, a také konkrétního pracovníka, na nějž je stížnost podána.
Kalousková však zdůrazňuje, že nemocnice takte může řešit jen stížnosti, které obdrží. „Anonymní příspěvky na sociálních sítích, jejichž objektivita a racionální základ se velmi různí, řešit nemůžeme,“ dodává závěrem.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ
Další články
D4 měří ostře. Příbram řeší tisíce přestupků, jeden řidič překonal i 200 kilometrů za hodinu
Od ledna 2025 běží na novém úseku dálnice D4 trvalé úsekové měření rychlosti. Úsek je …
Reprezentace žen vyráží do Švédska. V sestavě nechybí ani Příbramačka Karolína Kosinová
Všech osm hokejistek, které se v příští sezoně představí v elitní zámořské soutěži …
Dálniční most u Staré Hutě je znovu v provozu. ŘSD dokončilo rekonstrukci za více než 100 milionů
Ředitelství silnic a dálnic uvedlo do provozu zrekonstruovaný most na 28. kilometru …
Letošní říjen byl druhý nejstudenější za posledních deset let
Máme tady typické listopadové počasí, ale připomeňme si, jaký byl ten předchozí měsíc. …
Na Příbramsku se znovu měří rychlost! Policisté vyrazili do terénu
Na Příbramsku v tomto do 9. listopadu pokračuje další měření rychlosti. Policisté …
Brdy očima Běly Komancové: 10 let chráněné krajiny
Výstava „Brdy zblízka i zdálky“ představuje krásu a rozmanitost CHKO Brdy …
„Děti potřebují hlavně lásku a zájem rodičů,“ říká nová primářka dětského oddělení
Primářka Smíšková nahradila v pozici primáře Pavla Marčeka, který i nadále zůstává …
ROZHOVOR
Předplatné Divadla A. Dvořáka Příbram na rok 2026: Ten nejkrásnější dárek pod stromeček
Právě se začal prodávat jeden z nejhezčích dárků, které můžete najít pod vánočním …
Dobrovolníci sázeli jedle v srdci Brd. Do suťového lesa se vrací původní stromy
V sobotu se do brdských lesů na západním svahu Třemšína vydala skupina dobrovolníků z …
FOTO
Nový kongresový, konferenční i třeba svatební sál se všemi službami v centru Příbrami
Sál je vybaven ozvučením, dataprojektorem, plátnem, osvětlením, mixážním pultem, …
Komerční sdělení





