Kvalita příbramské nemocnice očima pacientů
28. března 2018 (07:26)
Dalších 5 fotografií v galerii
O tom špatném je vždy více slyšet, v Oblastní nemocnici Příbram, však převažují spokojení pacienti. RNDr. Tomáš Raiter seznámil s výsledky šetření, které probíhalo ve všech nemocnicích zřizovaných Středočeským krajem.
Projekt „Kvalita očima pacientů“ měří kvalitu zdravotní péče prostřednictvím zkušenosti potažmo spokojenosti pacientů. Poskytuje objektivní a statisticky průkazné informace o kvalitě jednotlivých zdravotnických pracovišť. Výsledky projektu dokáží porovnat mezi sebou kvalitu nejen celých zdravotnických zařízení, ale i jednotlivých odborných pracovišť v různých zařízeních po celé republice.
Oblastní nemocnice Příbram se této ankety účastní již deset let. Letos se v rámci ankety, která probíhala od poloviny října do poloviny listopadu, zapojilo 853 pacientů, kteří byli hospitalizováni během udaných čtyř týdnů a právě propouštěni z lůžkové části nemocnice – tudíž měli vlastní čerstvou zkušenost a byli kompetentní péči nemocnice hodnotit.
Pacienti dle svých pocitů hodnotili péči v oblastech: přijetí do nemocnice, respektu a úcty k pacientovi, koordinace a integrace péče, komunikace s pacientem, tělesného pohodlí, citové opory a zmírnění strachu a úzkosti, zapojení rodiny a přátel do léčby, propuštění a pokračování péče.
„Spokojenost nebo nespokojenost je rozdíl mezi očekáváním a skutečnou realitou. Máme-li velká očekávání, býváme nespokojeni. Naopak předčí-li realita naše očekávání, pak jsme spokojeni. Populace své nároky stále stupňuje. Očekávání pacientů každým rokem roste. Lidé, kteří již vyrostli v novém společensko–politickém prostředí se dostávají do věku, kdy častěji potřebují lékařskou pomoc a mají zcela odlišné nároky než předchozí generace. Jsou asertivní, mají daleko víc informací, také roste vzdělanost, a s tím i očekávání. Chcete-li alespoň udržet spokojenost pacientů na stejné úrovni jako byla před deseti lety, znamená to, že se vám musí dařit zvyšovat kvalitu stejnou měrou, jako se zvyšuje právě očekávání pacienta. V tomto srovnání je Příbram jedinou nemocnicí Středočeského kraje, která hodnoty spokojenosti udržela,“ říká RNDr. Tomáš Raiter, autor dotazníkového šetření Kvalita očima pacientů.
Hlavním přínosem projektu je možnost vyhodnotit samostatně jednotlivá oddělení. Vedení nemocnice získá zpětnou vazbu a přesně zjistí, co je třeba zlepšit, na co se zaměřit.
„Příbramská nemocnice má jako jediná vyrovnané výsledky ve všech odděleních. To považuji za velkou přednost. Výborně jsou hodnoceny sestry a také si pacienti chválí, že je zde dbáno na jejich soukromí. Zlepšit by se mohlo představování lékařů, pacienti někdy nevědí, kdo byl jejich ošetřujícím lékařem. Nemocní si nestěžují na nekomunikaci, lékaři s nimi mluví často, ale občas nepochopí vše, co jim lékař říká. Na tom, by také bylo dobré zapracovat,“ vysvětlil konkrétní zjištění RNDr. Tomáš Raiter.
Oblastní nemocnice Příbram získala Certifikát spokojeného pacienta v kategorii „Sestry lůžkových oddělení“ což doplnilo nedávný úspěch Ludmily Prokopové, která v příbramské nemocnici pracuje 43 let a získala ocenění Sestra roku.
Ředitel nemocnice Stanislav Holobrada přebral z rukou Tomáše Raitera Certifikát spokojeného pacienta i v komplexní kategorii „Lůžková zdravotnická zařízení“.
Podzimní pacienti nemocnice, kteří se ankety účastnili, vybojovali Oblastní nemocnici Příbram hodnocení – významně nadstandardní – na které žádná jiná z posuzovaných nemocnic Středočeského kraje nedosáhla. Označení nadstandardní nese ON Mladá Boleslav. Mírně pod standardem se ocitla ON Benešov a pod standardem ON Kladno a Kolín.
Oblastní nemocnice Příbram se této ankety účastní již deset let. Letos se v rámci ankety, která probíhala od poloviny října do poloviny listopadu, zapojilo 853 pacientů, kteří byli hospitalizováni během udaných čtyř týdnů a právě propouštěni z lůžkové části nemocnice – tudíž měli vlastní čerstvou zkušenost a byli kompetentní péči nemocnice hodnotit.
Pacienti dle svých pocitů hodnotili péči v oblastech: přijetí do nemocnice, respektu a úcty k pacientovi, koordinace a integrace péče, komunikace s pacientem, tělesného pohodlí, citové opory a zmírnění strachu a úzkosti, zapojení rodiny a přátel do léčby, propuštění a pokračování péče.
„Spokojenost nebo nespokojenost je rozdíl mezi očekáváním a skutečnou realitou. Máme-li velká očekávání, býváme nespokojeni. Naopak předčí-li realita naše očekávání, pak jsme spokojeni. Populace své nároky stále stupňuje. Očekávání pacientů každým rokem roste. Lidé, kteří již vyrostli v novém společensko–politickém prostředí se dostávají do věku, kdy častěji potřebují lékařskou pomoc a mají zcela odlišné nároky než předchozí generace. Jsou asertivní, mají daleko víc informací, také roste vzdělanost, a s tím i očekávání. Chcete-li alespoň udržet spokojenost pacientů na stejné úrovni jako byla před deseti lety, znamená to, že se vám musí dařit zvyšovat kvalitu stejnou měrou, jako se zvyšuje právě očekávání pacienta. V tomto srovnání je Příbram jedinou nemocnicí Středočeského kraje, která hodnoty spokojenosti udržela,“ říká RNDr. Tomáš Raiter, autor dotazníkového šetření Kvalita očima pacientů.
Hlavním přínosem projektu je možnost vyhodnotit samostatně jednotlivá oddělení. Vedení nemocnice získá zpětnou vazbu a přesně zjistí, co je třeba zlepšit, na co se zaměřit.
„Příbramská nemocnice má jako jediná vyrovnané výsledky ve všech odděleních. To považuji za velkou přednost. Výborně jsou hodnoceny sestry a také si pacienti chválí, že je zde dbáno na jejich soukromí. Zlepšit by se mohlo představování lékařů, pacienti někdy nevědí, kdo byl jejich ošetřujícím lékařem. Nemocní si nestěžují na nekomunikaci, lékaři s nimi mluví často, ale občas nepochopí vše, co jim lékař říká. Na tom, by také bylo dobré zapracovat,“ vysvětlil konkrétní zjištění RNDr. Tomáš Raiter.
Oblastní nemocnice Příbram získala Certifikát spokojeného pacienta v kategorii „Sestry lůžkových oddělení“ což doplnilo nedávný úspěch Ludmily Prokopové, která v příbramské nemocnici pracuje 43 let a získala ocenění Sestra roku.
Ředitel nemocnice Stanislav Holobrada přebral z rukou Tomáše Raitera Certifikát spokojeného pacienta i v komplexní kategorii „Lůžková zdravotnická zařízení“.
Podzimní pacienti nemocnice, kteří se ankety účastnili, vybojovali Oblastní nemocnici Příbram hodnocení – významně nadstandardní – na které žádná jiná z posuzovaných nemocnic Středočeského kraje nedosáhla. Označení nadstandardní nese ON Mladá Boleslav. Mírně pod standardem se ocitla ON Benešov a pod standardem ON Kladno a Kolín.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: jk
Další články
Inverze a námraza v Brdech: zimní kouzlo, které nebere konce
Už řadu dní nebo spíše týdnů nejen v našem regionu panovalo nebo panuje inverzní …
FOTO
Aktivní záloha 13. dělostřeleckého pluku prošla nejtěžší prověrkou roku
Září bylo o odbornosti, listopad o taktice. Aktivní záloha (AZ) u 13. dělostřeleckého …
FOTOGALERIE
Vánoční besídka v azylovém domě Příbram přinesla dětem radost a naději
V úterý 16. prosince se v azylovém domě v Příbrami uskutečnila vánoční besídka plná …
Za hranice učebnic: Studenti Gymnázia Karla Čapka poznávali Turecko díky programu Erasmus+
Osm studentů a dva učitelé Gymnázia Karla Čapka v Dobříši absolvovali výměnný pobyt v …
Nemocnost v regionu stoupá, příbramská nemocnice potvrzuje zvýšený zájem o vyšetření
Jak již náš portál pribram.cz informoval v počátku týdne, nemocnost akutních …
Nový model Příbrami: budoucí Eiffelovka?
Nový výtvarný prvek v Březnické ulici vzbudil (ne)očekávanou debatu. Radnice …
Kultura
Osečanka přinese koledy i vánoční pohodu na Zahrádku Kavárny v Koleji
Zahrádka kavárny v Koleji se rozezní vánočními koledami. Zahraje a zazpívá Osečanka …
2 tuny stříbra na Březových Horách
Na Březových Horách se chystá stříbrná jízda. Druhý ročník akce 2 tuny stříbra nabídne …
Kultura
Návštěva Hornického muzea Příbram i letos překročila 100 000 lidí
Hornické muzeum Příbram dosáhlo i v tomto roce významného návštěvnického milníku. V …
Novou D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok více než pět milionů řidičů
Novou dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem využilo za první rok provozu více než pět …









