Doba trávená na sociálních sítích stoupla na 159 minut
12. srpna 2020 (11:36)
Čas, který čeští uživatelé internetu denně tráví na sociálních sítích, se letos proti loňsku kvůli koronaviru zvýšil o 16 minut na průměrně 159 minut denně. Skoro polovina Čechů, 46 procent, tráví na sociálních sítích dvě a víc hodin denně, každý šestý dokonce přes čtyři hodiny denně. U televize lidé stráví v průměru 255 minut za den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index, který mapuje trendy v používání sociálních sítí v České republice.
"Letos jsou Češi na sociálních sítích v průměru o 16 minut za den více než v loňském roce. Vliv na to měla pravděpodobně koronavirová situace, kdy lidé trávili více času v on-line prostředí a sociální sítě tak častěji používali jako zdroj informací a zábavy," uvedl řídící partner Ami Communications Marek Stránský.
Čtyři pětiny lidí jsou přitom aktivní na sociálních sítích prakticky každý den. V čele nejpoužívanějších sítí se drží YouTube (zkušenost s ním má 96 procent uživatelů), následovaný Facebookem (90 procent). Nejdynamičtěji roste už několik let po sobě podíl uživatelů Instagramu (58 procent), který za dva roky narostl o čtvrtinu.
Letos poprvé AMI Digital Index zkoumal také znalost a užívání kontroverzní sítě TikTok, která se zaměřuje na nejmladší uživatele. S TikTokem má zkušenost 16 procent tuzemských uživatelů. "TikTok je síť, kterou nejčastěji používají nejmladší respondenti, velmi pravděpodobně i ve věku okolo deseti až 14 let, které náš průzkum nezahrnuje. Svým odlišným formátem se přitom výrazně odlišuje od zavedených sociálních médií," podotkl výkonný ředitel Ami Digital Vladan Crha.
Přestože čas trávený na sítích roste, aktivita na nejmasovějším Facebooku dlouhodobě klesá. Meziročně klesl počet uživatelů, kteří něco sdílejí na Facebooku alespoň jednou týdně, o čtvrtinu na 32 procent.
"Velmi dobře nyní na sociálních sítích funguje také formát Stories, kdy lidé sdílejí své aktuální zážitky a postřehy po omezenou dobu 24 hodin. Největší oblibě se tento formát překvapivě těší na Facebooku, kde s ním má zkušenost skoro polovina respondentů (44 procent). Typickými uživateli jsou především mladí lidé," doplnil Crha. Obliba Stories významně stoupla i na Instagramu (na 39 procent), kde daný formát používá o deset procentních bodů více uživatelů než v roce 2019.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
ČTK
ČTK
autor: Jakub Pečenka
Další články
Děti mají právo na pocit bezpečí
Světový den prevence týrání a zneužívání dětí připomíná nutnost chránit …
Krajina, která učí i zrcadlí. Nová kniha o středních Čechách vede od starohor k dnešku i k sobě samým
Středočeský kraj ve spolupráci s nakladatelstvím Dokořán představil již dvanáctou …
30+ PARTY v Pekle: Večer, jaký Příbram ještě nezažila
Music Club Peklo slaví třetí narozeniny od otevření klubu a tak zve už tento pátek 21. …
Temala převzala štafetu v náhradní rodinné péči
Dlouholetou činnost kanceláře náhradní rodinné péče při Dětském domově Korkyně na …
Je čas námluv raka kamenáče
Rak kamenáč je nejvzácnější druh raka v naší zemi a stal se symbolem CHKO Brdy.
Pacific Crest Trail: Ema Albrechtová vypráví v Příbrami o cestě z Mexika do Kanady
Jaké to je projít pěšky legendární trasu Pacific Crest Trail? O tom bude ve čtvrtek …
Do Česka dorazily první výrazné projevy zimy: studená fronta přinesla sníh, mráz i náledí
Do České republiky zamířila už v pondělí výrazná studená fronta, která přinesla první …
Gertrudy pořádají MODES ROBES 9. Pomoc zvířatům skrz módu
Devátý ročník charitativního bazaru MODES ROBES se uskuteční v sobotu 22. listopadu v …
FOTOGALERIE
Vánoční MINT Market v Příbrami: místo, kde najdete originální dárky od českých tvůrců
Vánoční nákupy začínají letos v Příbrami už v sobotu 22. listopadu. Estrádní sál v …
Houpák zarůstá a stín nesvědčí vřesům
Každý, kdo si oblíbil vrchol Houpák v CHKO Brdy, kde se rozkládala bývalá cílová …





