Doba trávená na sociálních sítích stoupla na 159 minut
12. srpna 2020 (11:36)
Čas, který čeští uživatelé internetu denně tráví na sociálních sítích, se letos proti loňsku kvůli koronaviru zvýšil o 16 minut na průměrně 159 minut denně. Skoro polovina Čechů, 46 procent, tráví na sociálních sítích dvě a víc hodin denně, každý šestý dokonce přes čtyři hodiny denně. U televize lidé stráví v průměru 255 minut za den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index, který mapuje trendy v používání sociálních sítí v České republice.
"Letos jsou Češi na sociálních sítích v průměru o 16 minut za den více než v loňském roce. Vliv na to měla pravděpodobně koronavirová situace, kdy lidé trávili více času v on-line prostředí a sociální sítě tak častěji používali jako zdroj informací a zábavy," uvedl řídící partner Ami Communications Marek Stránský.
Čtyři pětiny lidí jsou přitom aktivní na sociálních sítích prakticky každý den. V čele nejpoužívanějších sítí se drží YouTube (zkušenost s ním má 96 procent uživatelů), následovaný Facebookem (90 procent). Nejdynamičtěji roste už několik let po sobě podíl uživatelů Instagramu (58 procent), který za dva roky narostl o čtvrtinu.
Letos poprvé AMI Digital Index zkoumal také znalost a užívání kontroverzní sítě TikTok, která se zaměřuje na nejmladší uživatele. S TikTokem má zkušenost 16 procent tuzemských uživatelů. "TikTok je síť, kterou nejčastěji používají nejmladší respondenti, velmi pravděpodobně i ve věku okolo deseti až 14 let, které náš průzkum nezahrnuje. Svým odlišným formátem se přitom výrazně odlišuje od zavedených sociálních médií," podotkl výkonný ředitel Ami Digital Vladan Crha.
Přestože čas trávený na sítích roste, aktivita na nejmasovějším Facebooku dlouhodobě klesá. Meziročně klesl počet uživatelů, kteří něco sdílejí na Facebooku alespoň jednou týdně, o čtvrtinu na 32 procent.
"Velmi dobře nyní na sociálních sítích funguje také formát Stories, kdy lidé sdílejí své aktuální zážitky a postřehy po omezenou dobu 24 hodin. Největší oblibě se tento formát překvapivě těší na Facebooku, kde s ním má zkušenost skoro polovina respondentů (44 procent). Typickými uživateli jsou především mladí lidé," doplnil Crha. Obliba Stories významně stoupla i na Instagramu (na 39 procent), kde daný formát používá o deset procentních bodů více uživatelů než v roce 2019.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
ČTK
ČTK
autor: Jakub Pečenka
Další články
Předvánoční návštěva v Domově seniorů v Rožmitále
Ke konci roku již tradičně navštívili radní Centrum Rožmitál pod Třemšínem - Domov …
Lidl testuje pojízdný obchod. V Maďarsku objíždí vesnice, v Česku zatím ne
Lidl Maďarsko spustil v říjnu pilotní projekt mobilního obchodu. Upravený autobus s …
Zajímavosti
Odkud se vzal vánoční stromeček? Příběh jednoho symbolu
Vánoční stromeček je dnes jedním z nejvýraznějších symbolů Vánoc. Rozsvítí domovy, …
Vánoce
Hasiči měli na Štědrý den napilno. Požárů bylo nejvíc za posledních pět let
Štědrý den letos rozhodně neproběhl v poklidné atmosféře, jak by si mnozí přáli. …
FOTO
Štědrodenním dopolednem v Dobříši opět zněla lidová hudba
Dobříšský pokleslý orchestr lidových nástrojů už osmnáct let přináší radost …
Vojáci z 13. dělostřeleckého pluku i letos rozdávali radost dětem
Vojáci 13. dělostřeleckého pluku i letos podpořili děti, které vyrůstají bez rodin. …
FOTOGALERIE
Ježíšek nebo Santa? Vánoční souboj tradic a fantazie
Většina světa zná červeně oděného, buclatého Santa Clause. My v Česku zase milujeme …
Svíčky a zábavní pyrotechnika: Krása, která vyžaduje respekt
Vánoční svátky i silvestrovské oslavy si často spojujeme se světlem svíček a zábavní …
Kapr, řízek nebo úspory? Jak bude letos vypadat vánoční stůl na Příbramsku
Štědrovečerní menu na Příbramsku se i letos ponese ve znamení tradičních chutí, ale …
Štědrý večer: české vánoční pověry a tradice, které dodávají kouzlo Vánocům
Štědrý den je králem kalendáře, dnem, který slaví všichni bez rozdílu. V českých …
Vánoce





