Doba trávená na sociálních sítích stoupla na 159 minut
12. srpna 2020 (11:36)
Čas, který čeští uživatelé internetu denně tráví na sociálních sítích, se letos proti loňsku kvůli koronaviru zvýšil o 16 minut na průměrně 159 minut denně. Skoro polovina Čechů, 46 procent, tráví na sociálních sítích dvě a víc hodin denně, každý šestý dokonce přes čtyři hodiny denně. U televize lidé stráví v průměru 255 minut za den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index, který mapuje trendy v používání sociálních sítí v České republice.
"Letos jsou Češi na sociálních sítích v průměru o 16 minut za den více než v loňském roce. Vliv na to měla pravděpodobně koronavirová situace, kdy lidé trávili více času v on-line prostředí a sociální sítě tak častěji používali jako zdroj informací a zábavy," uvedl řídící partner Ami Communications Marek Stránský.
Čtyři pětiny lidí jsou přitom aktivní na sociálních sítích prakticky každý den. V čele nejpoužívanějších sítí se drží YouTube (zkušenost s ním má 96 procent uživatelů), následovaný Facebookem (90 procent). Nejdynamičtěji roste už několik let po sobě podíl uživatelů Instagramu (58 procent), který za dva roky narostl o čtvrtinu.
Letos poprvé AMI Digital Index zkoumal také znalost a užívání kontroverzní sítě TikTok, která se zaměřuje na nejmladší uživatele. S TikTokem má zkušenost 16 procent tuzemských uživatelů. "TikTok je síť, kterou nejčastěji používají nejmladší respondenti, velmi pravděpodobně i ve věku okolo deseti až 14 let, které náš průzkum nezahrnuje. Svým odlišným formátem se přitom výrazně odlišuje od zavedených sociálních médií," podotkl výkonný ředitel Ami Digital Vladan Crha.
Přestože čas trávený na sítích roste, aktivita na nejmasovějším Facebooku dlouhodobě klesá. Meziročně klesl počet uživatelů, kteří něco sdílejí na Facebooku alespoň jednou týdně, o čtvrtinu na 32 procent.
"Velmi dobře nyní na sociálních sítích funguje také formát Stories, kdy lidé sdílejí své aktuální zážitky a postřehy po omezenou dobu 24 hodin. Největší oblibě se tento formát překvapivě těší na Facebooku, kde s ním má zkušenost skoro polovina respondentů (44 procent). Typickými uživateli jsou především mladí lidé," doplnil Crha. Obliba Stories významně stoupla i na Instagramu (na 39 procent), kde daný formát používá o deset procentních bodů více uživatelů než v roce 2019.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
ČTK
ČTK
autor: Jakub Pečenka
Další články
Do Česka dorazily první výrazné projevy zimy: studená fronta přinesla sníh, mráz i náledí
Do České republiky zamířila už v pondělí výrazná studená fronta, která přinesla první …
Gertrudy pořádají MODES ROBES 9. Pomoc zvířatům skrz módu
Devátý ročník charitativního bazaru MODES ROBES se uskuteční v sobotu 22. listopadu v …
FOTOGALERIE
Vánoční MINT Market v Příbrami: místo, kde najdete originální dárky od českých tvůrců
Vánoční nákupy začínají letos v Příbrami už v sobotu 22. listopadu. Estrádní sál v …
Houpák zarůstá a stín nesvědčí vřesům
Každý, kdo si oblíbil vrchol Houpák v CHKO Brdy, kde se rozkládala bývalá cílová …
V pátek se otevře vánoční kluziště v Příbrami
Novinkou letošní zimní sezony v Příbrami je vánoční kluziště na náměstí 17. listopadu. …
Dánsko omezuje dětem přístup na sociální sítě. Mělo by se přidat i Česko?
Dánská vláda představila návrh, který výrazně omezí přístup dětí na sociální sítě. …
Monínec zahájil lyžařskou sezonu rekordně brzy
Na první lyžování sezony v sobotu 15. listopadu večer na sjezdovku na Monínci u …
Armáda díky podepsaným memorandům rozšíří spolupráci s dalšími městy
Ve středu 12. listopadu byla podepsána další tři memoranda o spolupráci mezi …
FOTO
Gastro agent: Maya’s
Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
FOTOGALERIE
Nutrie v Sedlčanech: roztomilé vetřelkyně, které ničí přírodu. Proč je nekrmit?
Na první pohled působí jako přítulní vodní hlodavci, kterým by člověk nejradši hodil …





