Dnes začíná silničářům zima, k dispozici mají přes 400 strojů
1. listopadu 2014 (11:29)
Přesně 253 sypačů s radlicí, 161 traktorů a 12 sněhových fréz má k dispozici Středočeská správa a údržba silnic, která zajišťuje zimní údržbu silnic I., II. a III. třídy. V případě kalamity je navíc domluvená pomoc u zemědělců, stavebních firem a živnostníků, kteří mají nakladače a traktory s radlicí. Podle hejtmana Miloše Petery jsou zásoby posypového materiálu dostatečné.
Dále varuje, že přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky musí především řidiči. Údržba silnic má především zmírňovat rozmary přírody, nikolik zajistit vždy suchou silnici.
Doba od zjištění špatné sjízdnosti silnice do výjezdu údržbových vozidel nesmí být delší než půl hodiny. Při silném sněžení projede údržbové vozidlo trasu dvakrát. Vozovky se budou ošetřovat především chemickým posypem. V chráněných krajinných oblastech, pásmech zdrojů pitné vody i na málo frekventovaných silnicích se bude používat šetrnější, takzvaný inertní posyp, který ale má menší účinnost.
Průměrné náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy, které jsou ve středních Čechách dlouhé celkem 8 600 kilometrů, jsou 375 milionů Kč. V loňském roce dosáhly díky mírné zimě 131 milionů Kč. Zimní údržba silnic I. třídy představuje náklady ve výši cca 70 milionů Kč. Nejdražší údržba bývá, když je teplota kolem bodu mrazu a časté drobné sněžení.
Dále varuje, že přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky musí především řidiči. Údržba silnic má především zmírňovat rozmary přírody, nikolik zajistit vždy suchou silnici.
Doba od zjištění špatné sjízdnosti silnice do výjezdu údržbových vozidel nesmí být delší než půl hodiny. Při silném sněžení projede údržbové vozidlo trasu dvakrát. Vozovky se budou ošetřovat především chemickým posypem. V chráněných krajinných oblastech, pásmech zdrojů pitné vody i na málo frekventovaných silnicích se bude používat šetrnější, takzvaný inertní posyp, který ale má menší účinnost.
Průměrné náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy, které jsou ve středních Čechách dlouhé celkem 8 600 kilometrů, jsou 375 milionů Kč. V loňském roce dosáhly díky mírné zimě 131 milionů Kč. Zimní údržba silnic I. třídy představuje náklady ve výši cca 70 milionů Kč. Nejdražší údržba bývá, když je teplota kolem bodu mrazu a časté drobné sněžení.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ, red
Další články
Děti mají právo na pocit bezpečí
Světový den prevence týrání a zneužívání dětí připomíná nutnost chránit …
Krajina, která učí i zrcadlí. Nová kniha o středních Čechách vede od starohor k dnešku i k sobě samým
Středočeský kraj ve spolupráci s nakladatelstvím Dokořán představil již dvanáctou …
30+ PARTY v Pekle: Večer, jaký Příbram ještě nezažila
Music Club Peklo slaví třetí narozeniny od otevření klubu a tak zve už tento pátek 21. …
Temala převzala štafetu v náhradní rodinné péči
Dlouholetou činnost kanceláře náhradní rodinné péče při Dětském domově Korkyně na …
Je čas námluv raka kamenáče
Rak kamenáč je nejvzácnější druh raka v naší zemi a stal se symbolem CHKO Brdy.
Pacific Crest Trail: Ema Albrechtová vypráví v Příbrami o cestě z Mexika do Kanady
Jaké to je projít pěšky legendární trasu Pacific Crest Trail? O tom bude ve čtvrtek …
Do Česka dorazily první výrazné projevy zimy: studená fronta přinesla sníh, mráz i náledí
Do České republiky zamířila už v pondělí výrazná studená fronta, která přinesla první …
Gertrudy pořádají MODES ROBES 9. Pomoc zvířatům skrz módu
Devátý ročník charitativního bazaru MODES ROBES se uskuteční v sobotu 22. listopadu v …
FOTOGALERIE
Vánoční MINT Market v Příbrami: místo, kde najdete originální dárky od českých tvůrců
Vánoční nákupy začínají letos v Příbrami už v sobotu 22. listopadu. Estrádní sál v …
Houpák zarůstá a stín nesvědčí vřesům
Každý, kdo si oblíbil vrchol Houpák v CHKO Brdy, kde se rozkládala bývalá cílová …





