Diskuze o obchvatu zaplnila jednací sál
21. února 2018 (11:16)
Včera v podvečerních hodinách se konala veřejná diskuze o Jihovýchodním obchvatu. Připomínky, stížnosti a také některé obavy z realizace projektu byly předneseny, ne vždy však následovala adekvátní zpětná vazba z řad přítomných odborníků.
Jsem s průběhem diskuze spokojen, ačkoli se týkala problému, který některé občany tíží, řekl bych skoro životně, přesto byla kultivovaná a věcná,“ hodnotí setkání starosta Ing. Jindřich Vařeka. „Souhlasím, že ne všechny otázky byly zodpovězeny,“ dodává.
Jednací sál na náměstí T.G. Masaryka byl zaplněn nejen do poslední židle, ale bez nadsázky do posledního místečka. Zdá se, že téma Jihovýchodního obchvatu veřejnost opravdu zajímá a leckdy i tlačí.
Po krátkém uvítání a zhlédnutí prezentace JVO, kterou připravil projektant Ing. Miroslav Hanžl, byl dán prostor předsedům osadních výborů. Zatímco František Stoklasa z Březových Hor se na úvod snažil zdůraznit, že obchvat pomůže celému městu a rozmělní hustotu dopravy, následný řečník Tomáš Plechatý (Zdaboř) vystoupil s jasným nesouhlasem:
„Aktuálně předkládaný projekt považujeme za neefektivní, neřeší dopravní situaci ve městě, naopak zhoršuje situaci zasažených oblastí, a to nepřiměřeně k získanému efektu.“
Hlavní obavou je nedokončení celého obchvatu a realizace pouze druhé části, jejíž efektivita, ekonomická návratnost a dopravní zatíženost, stejně jako dalších dílčích částí projektu bude vyhodnocena pravděpodobně až v květnu, či červnu, jak uvedl v odpovědi na otázku Ing. Vrabec.
Ing. Holý vlastník některých pozemků zdabořské části vystoupil s nespokojeností ohledně nerespektování územního plánu a znovu přednesl svůj ekonomicky výhodný návrh na protihluková opatření. „Rád zprostředkuji vaše setkání s projektanty,“ reagoval starosta. Dále pan Holý uvádí: „Je nám záhadou, jak se může dle vaší hlukové studie šířit hluk do stejné vzdálenosti od komunikace v místě, kde je tato komunikace 6 m v zářezu jako v místě, kde je 4 m vysoko. Bojím se, že tato studie nebyla provedena správně.“
Případná nerealizace I. části obchvatu by měla ve výsledném efektu velký dopad na Brod. Jelikož by stavba II. části končila kruhovým objezdem a o pár metrů dál, by zřizovatel již dopad projektu neřešil, museli by ho řešit samotní obyvatelé. „Už se nejedná o zahrádky, ale chatovou oblast a mnoho lidí zde bydlí trvale, nutně potřebujeme na Brodě protihlukovou stěnu. Vždyť hluk u nás je nejspíš překročen již teď,“ ozval se pan Váňa. „Naše stavba končí kruhovou křižovatkou, místo o kterém mluvíte (komunikace směr Milín) je mimo 2. část obchvatu a je součástí jiné stavby,“ reagoval projektant Miroslav Hanžl.
„Slibovali jste nám i snížení rychlosti již před Brodem.“ Posléze se k tématu vrací pan Pechar, řidič autobusu: „O snížení rychlosti jsme žádali již za stávajících podmínek, přišla zamítavá odpověď. Žijí zde starší lidé a opravdu nemohou komunikaci bez problémů přejít. Pokud mám s autobusem z Brodu vyjet, pak je to díky provozu a rychlosti jedoucích vozů o život.“ Slovo si vzal starosta Ing. Vařeka, kterého nenechává situace brodských úplně chladným a již před chvílí se v diskuzi angažoval ohledně řešení případné protihlukové stěny. Nyní slibuje, že se pokusí zasadit o snížení rychlosti v tomto nebezpečném úseku. Zástupce Brodu pan Štěpánek označil JVO za projekt pro tuto část Příbrami doslova likvidační.
Realizace III. části přinese velký problém zase obyvatelům Nové Hospody, která bude jednoznačně nejzatíženější, neboť komunikace povede v bezprostřední blízkosti obydlí.
Zástupci osadních výborů několikrát děkovali za možnost se veřejně vyjádřit. Doufáme, že jejich věcné připomínky nepřijdou nazmar a budou vyslyšeny dokud je čas.
Jednací sál na náměstí T.G. Masaryka byl zaplněn nejen do poslední židle, ale bez nadsázky do posledního místečka. Zdá se, že téma Jihovýchodního obchvatu veřejnost opravdu zajímá a leckdy i tlačí.
Po krátkém uvítání a zhlédnutí prezentace JVO, kterou připravil projektant Ing. Miroslav Hanžl, byl dán prostor předsedům osadních výborů. Zatímco František Stoklasa z Březových Hor se na úvod snažil zdůraznit, že obchvat pomůže celému městu a rozmělní hustotu dopravy, následný řečník Tomáš Plechatý (Zdaboř) vystoupil s jasným nesouhlasem:
„Aktuálně předkládaný projekt považujeme za neefektivní, neřeší dopravní situaci ve městě, naopak zhoršuje situaci zasažených oblastí, a to nepřiměřeně k získanému efektu.“
Hlavní obavou je nedokončení celého obchvatu a realizace pouze druhé části, jejíž efektivita, ekonomická návratnost a dopravní zatíženost, stejně jako dalších dílčích částí projektu bude vyhodnocena pravděpodobně až v květnu, či červnu, jak uvedl v odpovědi na otázku Ing. Vrabec.
Ing. Holý vlastník některých pozemků zdabořské části vystoupil s nespokojeností ohledně nerespektování územního plánu a znovu přednesl svůj ekonomicky výhodný návrh na protihluková opatření. „Rád zprostředkuji vaše setkání s projektanty,“ reagoval starosta. Dále pan Holý uvádí: „Je nám záhadou, jak se může dle vaší hlukové studie šířit hluk do stejné vzdálenosti od komunikace v místě, kde je tato komunikace 6 m v zářezu jako v místě, kde je 4 m vysoko. Bojím se, že tato studie nebyla provedena správně.“
Případná nerealizace I. části obchvatu by měla ve výsledném efektu velký dopad na Brod. Jelikož by stavba II. části končila kruhovým objezdem a o pár metrů dál, by zřizovatel již dopad projektu neřešil, museli by ho řešit samotní obyvatelé. „Už se nejedná o zahrádky, ale chatovou oblast a mnoho lidí zde bydlí trvale, nutně potřebujeme na Brodě protihlukovou stěnu. Vždyť hluk u nás je nejspíš překročen již teď,“ ozval se pan Váňa. „Naše stavba končí kruhovou křižovatkou, místo o kterém mluvíte (komunikace směr Milín) je mimo 2. část obchvatu a je součástí jiné stavby,“ reagoval projektant Miroslav Hanžl.
„Slibovali jste nám i snížení rychlosti již před Brodem.“ Posléze se k tématu vrací pan Pechar, řidič autobusu: „O snížení rychlosti jsme žádali již za stávajících podmínek, přišla zamítavá odpověď. Žijí zde starší lidé a opravdu nemohou komunikaci bez problémů přejít. Pokud mám s autobusem z Brodu vyjet, pak je to díky provozu a rychlosti jedoucích vozů o život.“ Slovo si vzal starosta Ing. Vařeka, kterého nenechává situace brodských úplně chladným a již před chvílí se v diskuzi angažoval ohledně řešení případné protihlukové stěny. Nyní slibuje, že se pokusí zasadit o snížení rychlosti v tomto nebezpečném úseku. Zástupce Brodu pan Štěpánek označil JVO za projekt pro tuto část Příbrami doslova likvidační.
Realizace III. části přinese velký problém zase obyvatelům Nové Hospody, která bude jednoznačně nejzatíženější, neboť komunikace povede v bezprostřední blízkosti obydlí.
Zástupci osadních výborů několikrát děkovali za možnost se veřejně vyjádřit. Doufáme, že jejich věcné připomínky nepřijdou nazmar a budou vyslyšeny dokud je čas.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: jk
Další články
Novoročenky městu nově připravují školáci
Město Příbram letos poprvé zapojilo do tvorby svých novoročenek školáky. První …
Český telekomunikační úřad znovu umožnil slevy na internet či volání pro osoby s nízkým příjmem a osoby se zdravotním postižením
Málokdo ví, že existuje možnost slevy na internet a volání pro osoby s nízkými příjmy …
Záchytka v Příbrami ve svátečním režimu – kapacita omezená, cena vysoká
Počet klientů příbramské protialkoholní záchytné stanice v posledních letech stoupá, a …
Nepřehlédněte
Středočeský kraj spustí příští rok stavbu několika záchytných parkovišť
Středočeský kraj spustí příští rok stavbu několika záchytných parkovišť asi pro 1000 …
Cestou k prastarému hnízdu černých čápů v Brdech
Jak už z příběhu o bukové stráni vyplynulo, v koruně jednoho z rozdvojených …
Příroda
Vánoční jmelí: od keltských pověr až k polibkům pod větvičkou
Jmelí je rostlina, která od pradávna budila úžas. Zůstává zelené i v zimě, roste mezi …
Vánoce
Vánoční bowling plný radosti: rybářský kroužek z Rožmitálu uzavřel rok ve velkém stylu
Vánoční atmosféra a konec roku pohltil i rybářský kroužek Českého rybářského svazu, …
Na sváteční stůl patří i houbový kuba z vánoční houby
Vánoční svátky nejsou jen o cukroví a smaženém kaprovi. K místním tradicím patří také …
Vánoce
Nová kavárna v Drakovně doplní úpravy Jiráskových sadů
V budově Drakovny (dům čp. 117), v prostorách, které mají obyvatelé nejen Příbrami …
Nepřehlédněte
Na Štěpána rodina i tradice. Druhý svátek vánoční připomíná prvního mučedníka i koledy
Druhý svátek vánoční 26. prosince připomíná svatého Štěpána, prvního křesťanského …
Vánoce




