Dalších 32 km dálnice D4 by se mělo začít stavět v roce 2020
28. listopadu 2018   (13:50)
        
      
        foto: pribram.cz
        Celý úsek mezi Pískem a Příbramí by se měl začít stavět najednou. Ministerstvo již zúžilo výběr na 4 firmy.
Prodloužení dálnice D4 směrem na jih, které očekává velké množství řidičů, už odhaluje obrysy. Podle ministra dopravy Dana Ťoka by se měl celý úsek, který bude měřit 32 kilometrů, začít stavět najednou, a to v roce 2020. Ministerstvo posuzovalo v posledních týdnech celkem 7 přihlášených konsorcií, z nichž 4 budou pozvány k soutěžnímu dialogu. Mezi subjekty nebylo žádné české zastoupení.  
„Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ potvrdil ministr dopravy Dan Ťok.
 
Společně s jednáním bude finalizována smluvní dokumentace, která bude sloužit k samotnému dialogu s firmami. V současné chvíli se vykupují poslední pozemky, zajišťují se smlouvy a věcná břemena. Hotový je i opakovaný proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
 
Prodloužení dálnice D4 by měl být první projekt se zapojením soukromého kapitálu (PPP). Podle ministerstva není důvodem tohoto způsobu realizace nedostatek vlastních finančních prostředků. Za přidanou hodnotu vidí rychlejší a kvalitnější výstavbu. PPP projekty fungují tak, že na místo státu komunikaci postaví soukromý investor, který následně od státu dostává peníze za to, že ji provozuje a udržuje v chodu.
 
          „Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ potvrdil ministr dopravy Dan Ťok.
Společně s jednáním bude finalizována smluvní dokumentace, která bude sloužit k samotnému dialogu s firmami. V současné chvíli se vykupují poslední pozemky, zajišťují se smlouvy a věcná břemena. Hotový je i opakovaný proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
Prodloužení dálnice D4 by měl být první projekt se zapojením soukromého kapitálu (PPP). Podle ministerstva není důvodem tohoto způsobu realizace nedostatek vlastních finančních prostředků. Za přidanou hodnotu vidí rychlejší a kvalitnější výstavbu. PPP projekty fungují tak, že na místo státu komunikaci postaví soukromý investor, který následně od státu dostává peníze za to, že ji provozuje a udržuje v chodu.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj:  MD
        autor: red
        Další články
        
        
          „Děti potřebují hlavně lásku a zájem rodičů,“ říká nová primářka dětského oddělení
          Primářka Smíšková nahradila v pozici primáře Pavla Marčeka, který i nadále zůstává …
          ROZHOVOR
        
        
      
      
        
          
        
        
          Předplatné Divadla A. Dvořáka Příbram na rok 2026: Ten nejkrásnější dárek pod stromeček
          Právě se začal prodávat jeden z nejhezčích dárků, které můžete najít pod vánočním …
        
        
      
      
        
          
        
        
          Dobrovolníci sázeli jedle v srdci Brd. Do suťového lesa se vrací původní stromy
          V sobotu se do brdských lesů na západním svahu Třemšína vydala skupina dobrovolníků z …
          FOTO
        
        
      
      
        
          
        
        
          Nový kongresový, konferenční i třeba svatební sál se všemi službami v centru Příbrami
          Sál je vybaven ozvučením, dataprojektorem, plátnem, osvětlením, mixážním pultem, …
          Komerční sdělení
        
        
      
      
        
          
        
        
          Gastro agent: Jídelna U Řezníka
          Fast-food je hlavně o rychlosti. Ale v době, kdy se jídlo mění v logistiku, hledáme …
          FOTO
        
        
      
      
        
          
        
        
          Revoluce ve školství! Zápisy se posouvají, odklady zpřísňují a školy čekají velké změny
          Od letošního školního roku se změnila nejen organizace zápisů do škol, ale také …
        
        
      
      
        
          
        
        
          Revitalizace náměstí J. A. Alise se zatím odkládá. Město čeká na průzkum podloží
          Plánovaná proměna náměstí J. A. Alise na Březových Horách se v tomto volebním období …
        
        
      
      
        
          
        
        
          Tomáš Třeský, lesník z Brd, se stal stříbrným vítězem mistrovství Evropy ve vábení jelenů
          Z litevského Raudoné si Tomáš Třeský, vedoucí lesní správy Mirošov, divize Hořovice …
        
        
      
      
        
          
        
        
          Konec monopolu? Air 001 chce nabídnout levnější lety než Smartwings
          Český charterový trh čeká nová konkurence. Od letní sezóny 2026 by se na tuzemských …
        
        
      
    
        
        
          Dress code ve školách: Příbram ukazuje, že respekt se dá učit i bez zákazů
          Otázka školního oblečení se znovu objevuje ve veřejné debatě. Zatímco některé školy …
        
        
      
    



