vývoj epidemie COVID-19
aktualizováno:   25. 9. 2020
Bohutín 2
Bratkovice 1
Březnice 7
Buková u Příbramě 1
Čím 3
Dobříš 19
Dolní Hbity 2
Drásov 2
Dublovice 2
Háje 2
Hluboš 4
Jablonná 1
Jince 2
Kamýk nad Vlt. 2
Kosova Hora 4
Krásná Hora nad Vltavou 1
Láz 1
Lešetice 1
Lhota u Příbramě 1
Milín 8
Mokrovraty 1
Nechvalice 1
Nečín 5
Nedrahovice 1
Nová Ves pod Pleší 3
Nový Knín 5
Obecnice 6
Ohrazenice 1
Pičín 1
Příbram 121
Příčovy 5
Rosovice 1
Rožmitál p. Tř. 8
Sedlčany 18
Sedlec-Prčice 3
Smolotely 1
Stará Huť 9
Štětkovice 1
Třebsko 1
Vranovice 1
Vysoký Chlumec 1
Zbenice 1

Buršík: Co chystáme pro cyklisty? Stojany, cyklotrasy, školní kolárny…

14. září 2020   (08:21)
Buršík: Co chystáme pro cyklisty? Stojany, cyklotrasy, školní kolárny…

„Všichni víme, že Příbram musí regulovat osobní automobilovou dopravu, jinak město bude pouze kombinací parkovišť s odstavenými vozy a automobilů toho času se posouvajících po přeplněných vozovkách. Město chce proto podpořit pěší, a především cyklistickou dopravu,“ říká místostarosta Příbrami Martin Buršík.


Na úvod osobní zkušenost: Děti do školy vozím autem. Síla zvyku. Jako mnoho rodičů si tak prodlužuji čas spánku o přibližně čtvrthodinku. Pokud bych vstal o 15 minut dříve, bez problémů bychom s dětmi došli pěšky. Jestliže bychom měli u školy bezpečnou úschovu kol, tak bychom tam byli stejně rychle jako autem.

Když se bavím s rodiči, kteří ráno také vozí své děti auty, další argument bývá, že pokračují vozem do práce, a tak to vlastně „sfouknou“ při jedné cestě. Otázkou je, zda i do zaměstnání musím jet autem. Nedávno jsem mluvil s paní, která pracuje v příbramské nemocnici a dojíždí vozem z Mixovy ulice. Ptal jsem se jí, proč takto jezdí, když to zvládne pěšky nebo na kole. Řekla mi, že pak jede nakoupit a že by to všechno neutáhla. Poté ale připustila, že velký nákup vozí jednou týdně a že zbývající dny může nechat auto klidně doma. Myslím, že v poslední době mnoho z nás podobným způsobem přehodnocuje své zažité „dopravní“ rutiny. A stále více občanů chodí pěšky nebo jezdí na kole.
Šance pro kolo
Jezdit na kole je nejen moderní, ale také zdravé pro samotného jezdce i spoluobčany, kteří nedýchají motorové spaliny. Najít lze i ekonomické benefity – je prokázané, že zaměstnanec, který se každý den pohybuje (tedy například jezdí do práce na kole) je svěží a aktivní, a může tak podávat lepší výkon. To stejné platí o dětech, které do školy jdou pěšky nebo jedou na kole. Jsou aktivnější, než když je maminka nebo tatínek vyloží – ještě rozespalé – přímo před školní budovou.
Mnozí z vás vědí, že máme k dispozici cyklistickou koncepci. Jedná se o komplexní materiál, který hodnotí stav cyklistické dopravy v Příbrami a v návrhové části předkládá možnosti řešení. Tato cyklokoncepce je nyní nově zapracována do generelu dopravy města Příbram, který řeší budoucnost dopravy ve městě včetně automobilové dopravy, MHD i parkování. Postupně budeme realizovat doporučení obsažená v tomto dokumentu nebo na základě vyjádření odborníků. Co konkrétního ale pro podporu cyklistiky uděláme nyní?

Bezpečně zaparkovat
Do jara 2021 chceme po městě instalovat přibližně 500 stojanů na kola a koloběžky. Každý, kdo pojede do práce, do školy, za nákupy nebo na úřad, bude moci zanechat uzamčené kolo v přijatelné vzdálenosti od místa, kam se vydal. Cyklistické stojany budou jednoduché, úsporné, plně funkční a v jednotném vzhledu, a náklady na jejich pořízení budou do čtyř milionů korun.
Dalším bodem plánu je zřizování cyklistických úschoven pro školy a veřejné budovy města. Pojedete za studiem nebo do práce a budete moci uschovat kolo na celý den. „Kolárna“ bude zastřešena a uzamčena. Odemykání ve školách bude řešeno například pomocí školního žákovského čipu. Cíl je jasný – do škol a na úřady by mohlo jezdit podstatně více lidí na kole, než je tomu nyní. Některým cyklistům v tom brání právě neexistence bezpečného uložení často drahého bicyklu.
Z Drkolnova až do centra
Třetí krok, který aktuálně připravujeme, je asi nejzásadnější pro širokou cyklistickou veřejnost. Budujeme cyklistické trasy. První vlaštovka spočívá v propojení velmi pěkné „Bohutínské cyklotrasy“, po níž se můžete svézt z Bohutína kolem Vokačovského rybníka na sídliště Drkolnov. Odtud povede propojení až na páteřní cyklostrasu podél Příbramského potoka. Pojede se ulicemi Šachetní, Podbrdská, Karla Kryla a Seifertova. Částečně využijeme stávající infrastrukturu a částečně dobudujeme potřebné přechody nebo povrchy. Tato trasa bude hotova v první polovině příštího roku.
Na Drkolnově žije mnoho lidí, kteří dojíždějí do centra. S napojením na budoucí cyklistickou trasu v Milínské ulici, kde se chystá kompletní revitalizace včetně zklidnění dopravy, se tak cyklisté dostanou z Drkolnova na náměstí T. G. Masaryka do přibližně deseti minut. Samozřejmě trasa z Drkolnova k areálu Nový rybník přechází přes značnou část sídliště, takže ji budou moci využívat potenciálně tisíce lidí. Důležité je, že na rozdíl od současného stavu půjde o bezpečnou cyklistickou trasu určenou pro děti i dospělé.
 
 
Ing. Martin Buršík, MBA
1. místostarosta, ekonom města

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: pribram.cz
místostarosta Příbrami Martin Buršík
foto: Jakub Pečenka

autor: místostarosta Příbrami Martin Buršík









Další články

Hasiči dekontaminovali před znovuotevřením prostory jeslí Hasiči dekontaminovali před znovuotevřením prostory jeslí Česko slaví svátek svatého Václava. Podle legend pečoval o chudé a založil v zemi tradici pěstování vína Česko slaví svátek svatého Václava. Podle legend pečoval o chudé a založil v zemi tradici pěstování vína Kruhový objezd u aquaparku dostal od dopravní policie zelenou Kruhový objezd u aquaparku dostal od dopravní policie zelenou Příbram podlehla Spartě 1:3. Hosté neměli navrch, kontrolu nad zápasem dostali až v 69. minutě Příbram podlehla Spartě 1:3. Hosté neměli navrch, kontrolu nad zápasem dostali až v 69. minutě Příbram doma neporazila Spartu už přes 15 let a nadále čeká na první výhru v ligové sezoně. 27. září 2020   (20:44) Představujeme: Simona Luftová kandiduje do Senátu Představujeme: Simona Luftová kandiduje do Senátu Prymula chce omezit shromažďování, možná se zruší tělocvik a hudební výchova Prymula chce omezit shromažďování, možná se zruší tělocvik a hudební výchova Základní školy se nyní podle Prymuly zavírat nebudou, očekává ale přechod středních škol na dálkovou výuku, protože tento vzdělávací stupeň je nyní nejrizikovějším prostředím z hlediska šíření epidemie. 27. září 2020   (14:33) Deštníky neodložíme, srážky budou nadprůměrné i v příštím týdnu Deštníky neodložíme, srážky budou nadprůměrné i v příštím týdnu Po chladném víkendu se oteplí, pršet ale bude dál. 27. září 2020   (12:36) Geopark Barrandien je národním geoparkem: Vyvrcholily několikaleté snahy Ekologického centra Orlov Geopark Barrandien je národním geoparkem: Vyvrcholily několikaleté snahy Ekologického centra Orlov Mnohaletá snaha Ekologického centra Orlov vyvrcholila oficiální certifikací Národního geoparku Barrandien (NGB), který se tak stává největším národním geoparkem České republiky. 27. září 2020   (09:18) Příbram nastoupí proti Spartě i s fotbalisty B-týmu Příbram nastoupí proti Spartě i s fotbalisty B-týmu Začátek utkání je v 18:00 na Litavce. 27. září 2020   (08:44)
Král: Napětí na zastupitelstvech se zklidnilo, vedení města je vstřícnější Král: Napětí na zastupitelstvech se zklidnilo, vedení města je vstřícnější
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
2014 - 2020 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz