23. 1. svátek má Zdeněk

Vyřeší Jihovýchodní obchvat dopravu v Příbrami a bude vůbec obchvatem, nebo jen další komunikací?

14. února 2018   (06:28)
Vyřeší Jihovýchodní obchvat dopravu v Příbrami a bude vůbec obchvatem, nebo jen další komunikací?

Příbramské silnice jsou ve špičce opravdu ucpané, dnes již nejde jen o řešení situace na Březových Horách, ale celého města. Někteří obyvatelé Příbrami dojíždějící denně do Prahy, volí při návratu raději delší trasu přes Milín, aby se vyhnuli koloně.


Téma Jihovýchodního obchvatu je otevřeno více než 20 let, přesto mnoho otázek, které byly kdysi zodpovězeny se po letech nabízí znovu, stejně jako vyvstávají nové. Dnes vám krátce připomeneme původní záměr a historii projektu, v dalších článcích dáme prostor k vyjádření těm, kterých se jeho realizace bezprostředně týká.

V první polovině 90 let měla Příbram poprvé snahu řešit tíživou dopravní situaci ve městě, zejména na Březových Horách. Tenkrát se diskutovalo o verzi Severního obchvatu. Projekt narazil na odpor ekologů a zahrádkářů v kolonii mezi Březovými Horami a Litavkou, zvolena byla verze jihovýchodní. Za dlouhá léta, která od rozhodnutí o stavbě jihovýchodní varianty uplynula, se však mnohé změnilo, a tak se dnes znovu nabízí otázka: Nebyl by Severní obchvat výhodnější? Uvítali by ho především obyvatelé obytných částí Brodu, Zdaboře, Žežic a Tisové, kterým plánovaná silnice zasáhne mohutně do života. Jakým způsobem se budou minimalizovat případné dopady na život občanů v těchto místech?

Jihovýchodní obchvat měl být původně složen ze tří částí:
  1. část – zahrnovala propojení křižovatky na Nové Hospodě s komunikací na Brodě
  2. část – propojení od zahrádek v Brodě, kolem Žežic, Zdaboře, přes Červenou, okolo Tisové na křižovatku u bohutínského kostela
  3. část – vybudování křižovatky na Evropské

V loňském roce se rozhodlo o přerušení prací na první a třetí části obchvatu. Zdá se, že plán první části je dnes zastaralý, neboť dříve než byl zrealizován, došlo k vybudování komunikace R4 – nyní D4. Bude se tedy ještě někdy stavba 1. a 3. části realizovat? Byla zhodnocena ekonomická efektivnost stavby pouze 2. části, pokud by ji v budoucnu zbylé části nedoplnily? Ta by již v tom případě neměla být nazývána obchvatem, ale pouze spojovací komunikací. Měla by ulevit dopravě mezi obcí Bohutín a Vysokou Pecí potažmo Rožmitálskou ulicí, zhruba o šest tisíc vozidel za 24 hodin.

Obchvat se má začít budovat v roce 2020. To bude ovlivněno výkupem daných pozemků. Jaký je tedy aktuální stav a v jakém stadiu se realizace projektu Jihovýchodního obchvatu nachází? Věříme, že tyto a další otázky budou zodpovězeny nejpozději při veřejné diskusi o Jihovýchodním obchvatu v úterý 20. února v 17 hodin v jednacím sále na náměstí T.G.Masaryka č. p. 121. Svou podporu projetku, obavy, či vlastní dotazy, můžete přijít vyjádřit i vy.

Na poslední chvíli na námi položené otázky odpověděl Ing. Josef Jacko, investiční referent Ředitelství silnic a dálnic, Závod Praha.

Jak jsme koupili, tak prodáváme:

1. Jaký byl důvod odložení varianty nazývané Severní obchvat?
DÚR zpracována dle ÚP obcí a ZÚR.
2. Proč byla pozastavena realizace první a třetí části Jv. obchvatu?
Dle CK MD ČR byla pozastavena do vydání nových Prováděcích předpisů. Bude přepočítána ekonomika.
3. Byla zhodnocena ekonomická efektivnost stavby pouze 2. části (pokud by se realizace zbývajících částí v budoucnu neuskutečnila)?
ŘSD (Nyní je pouze na celý obchvat dohromady)
4. Už jsou vyvlastněny alespoň některé pozemky, případně jedná se s jejich majiteli?
S majiteli se projednává technické řešení, majetkově bude řešeno v rámci SP
5. V jakém stadiu se skutečně projekt Jv. obchvatu dnes nachází?
Je požádáno o ÚR
6. V 2. části obchvatu je počítáno s několika kruhovými objezdy. Není třeba se obávat při stále rostoucím provozu, že zde bude vznikat pro řidiče také prodleva, která by je mohla odradit a znovu vrátit do ulic města?
Dle dopravního modelu je kapacita kruhového objezdu s rezervou dostačující
7. Jakým způsobem bude řešeno odhlučnění v místech, kde se silnice setká s obytnými zónami?
Obchvatem nejsou překročeny hlukové limity, v místech obytné výstavby plánované v ÚP je do záboru stavby vložena územní rezerva pro PHC.
8. Teoretický předpoklad zahájení stavby je v roce 2020, zdá se vám reálný?
Pokud bude průběh přípravy a majetkové činnosti bez větších problémů tak je reálný.
 

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: pribram.cz

autor: jk







Další články

Poslanci schválili proplácení nemocenské v prvních třech dnech nemoci Poslanci schválili proplácení nemocenské v prvních třech dnech nemoci Dle očekávání bylo schváleno proplácení nemocenské i za první tři dny. 22. ledna 2019   (22:16) Téměř šest set opilých či zfetovaných řidičů Téměř šest set opilých či zfetovaných řidičů V loňském roce zjistili policisté na Příbramsku při silničních kontrolách u 577 motoristů, že usedli za volant ovlivnění návykovými látkami. 22. ledna 2019   (18:14) Odloženo z regálu. Knihovna Jana Drdy nabízí novou službu Odloženo z regálu. Knihovna Jana Drdy nabízí novou službu Od ledna 2019 si mohou čtenáři v příbramské knihovně blokovat (rezervovat) tituly, které nejsou momentálně půjčené. 22. ledna 2019   (14:58) Rodiny jsou přístupny konstruktivnímu řešení Rodiny jsou přístupny konstruktivnímu řešení Portál pribram.cz přinesl video, ve kterém tři dívky ničí výzdobu a altánek na Novém rybníku. Jakým způsobem tento případ vyřešila Sportovní zařízení města Příbrami? 22. ledna 2019   (11:33) Příbramská záchytka poskytla v loňském roce své služby 152 klientům Příbramská záchytka poskytla v loňském roce své služby 152 klientům V roce 2016 bylo evidováno 152 a v roce 2017 pak 153 osob, které byly převezeny k vystřízlivění. 22. ledna 2019   (11:05) Namol opilý muž demoloval byt a vyhrožoval všem zabitím, zranil i zasahujícího policistu Namol opilý muž demoloval byt a vyhrožoval všem zabitím, zranil i zasahujícího policistu Jako smyslů zabavený se choval v pátek 18. ledna 30letý muž, který napadl v jedné obci na Sedlčansku svou přítelkyni, její příbuzné, zasahující policisty a celému běsnění přihlížely tři děti. 22. ledna 2019   (09:30) Aktuálně: Nárazem do stromu ukončil řidič jízdu u Hořovic Aktuálně: Nárazem do stromu ukončil řidič jízdu u Hořovic Na silnici číslo 114 počítejte s dopravním omezením 22. ledna 2019   (08:40) AKTUÁLNĚ Pozvání do chatu přijal ředitel 1. FK Příbram Jan Starka Pozvání do chatu přijal ředitel 1. FK Příbram Jan Starka Chat proběhne ve středu 30. ledna od 13. hodin, ale své dotazy můžete klást již nyní 22. ledna 2019   (07:49) CHAT S OSOBNOSTÍ Počet nemocných spalničkami dál roste. Jaká je situace v Příbrami? Počet nemocných spalničkami dál roste. Jaká je situace v Příbrami? Média opět píší o nebezpečných spalničkách. Zjišťovali jsme situaci v našem regionu. 22. ledna 2019   (05:57) Výstava Lega loni přilákala do sedlčanského muzea více lidí Výstava Lega loni přilákala do sedlčanského muzea více lidí Nárůst souvisel hlavně s výstavou Svět kostek, která byla zaměřena na známou stavebnici Lego. 21. ledna 2019   (18:44)



Kodex redakce Reklama Kontakty Informace o cookies Ochrana osobních údajů
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
2014 - 2019 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz