15. 8. svátek má Hana

Vyřeší Jihovýchodní obchvat dopravu v Příbrami a bude vůbec obchvatem, nebo jen další komunikací?

14. února 2018   (06:28)
Vyřeší Jihovýchodní obchvat dopravu v Příbrami a bude vůbec obchvatem, nebo jen další komunikací?

Příbramské silnice jsou ve špičce opravdu ucpané, dnes již nejde jen o řešení situace na Březových Horách, ale celého města. Někteří obyvatelé Příbrami dojíždějící denně do Prahy, volí při návratu raději delší trasu přes Milín, aby se vyhnuli koloně.


Téma Jihovýchodního obchvatu je otevřeno více než 20 let, přesto mnoho otázek, které byly kdysi zodpovězeny se po letech nabízí znovu, stejně jako vyvstávají nové. Dnes vám krátce připomeneme původní záměr a historii projektu, v dalších článcích dáme prostor k vyjádření těm, kterých se jeho realizace bezprostředně týká.

V první polovině 90 let měla Příbram poprvé snahu řešit tíživou dopravní situaci ve městě, zejména na Březových Horách. Tenkrát se diskutovalo o verzi Severního obchvatu. Projekt narazil na odpor ekologů a zahrádkářů v kolonii mezi Březovými Horami a Litavkou, zvolena byla verze jihovýchodní. Za dlouhá léta, která od rozhodnutí o stavbě jihovýchodní varianty uplynula, se však mnohé změnilo, a tak se dnes znovu nabízí otázka: Nebyl by Severní obchvat výhodnější? Uvítali by ho především obyvatelé obytných částí Brodu, Zdaboře, Žežic a Tisové, kterým plánovaná silnice zasáhne mohutně do života. Jakým způsobem se budou minimalizovat případné dopady na život občanů v těchto místech?

Jihovýchodní obchvat měl být původně složen ze tří částí:
  1. část – zahrnovala propojení křižovatky na Nové Hospodě s komunikací na Brodě
  2. část – propojení od zahrádek v Brodě, kolem Žežic, Zdaboře, přes Červenou, okolo Tisové na křižovatku u bohutínského kostela
  3. část – vybudování křižovatky na Evropské

V loňském roce se rozhodlo o přerušení prací na první a třetí části obchvatu. Zdá se, že plán první části je dnes zastaralý, neboť dříve než byl zrealizován, došlo k vybudování komunikace R4 – nyní D4. Bude se tedy ještě někdy stavba 1. a 3. části realizovat? Byla zhodnocena ekonomická efektivnost stavby pouze 2. části, pokud by ji v budoucnu zbylé části nedoplnily? Ta by již v tom případě neměla být nazývána obchvatem, ale pouze spojovací komunikací. Měla by ulevit dopravě mezi obcí Bohutín a Vysokou Pecí potažmo Rožmitálskou ulicí, zhruba o šest tisíc vozidel za 24 hodin.

Obchvat se má začít budovat v roce 2020. To bude ovlivněno výkupem daných pozemků. Jaký je tedy aktuální stav a v jakém stadiu se realizace projektu Jihovýchodního obchvatu nachází? Věříme, že tyto a další otázky budou zodpovězeny nejpozději při veřejné diskusi o Jihovýchodním obchvatu v úterý 20. února v 17 hodin v jednacím sále na náměstí T.G.Masaryka č. p. 121. Svou podporu projetku, obavy, či vlastní dotazy, můžete přijít vyjádřit i vy.

Na poslední chvíli na námi položené otázky odpověděl Ing. Josef Jacko, investiční referent Ředitelství silnic a dálnic, Závod Praha.

Jak jsme koupili, tak prodáváme:

1. Jaký byl důvod odložení varianty nazývané Severní obchvat?
DÚR zpracována dle ÚP obcí a ZÚR.
2. Proč byla pozastavena realizace první a třetí části Jv. obchvatu?
Dle CK MD ČR byla pozastavena do vydání nových Prováděcích předpisů. Bude přepočítána ekonomika.
3. Byla zhodnocena ekonomická efektivnost stavby pouze 2. části (pokud by se realizace zbývajících částí v budoucnu neuskutečnila)?
ŘSD (Nyní je pouze na celý obchvat dohromady)
4. Už jsou vyvlastněny alespoň některé pozemky, případně jedná se s jejich majiteli?
S majiteli se projednává technické řešení, majetkově bude řešeno v rámci SP
5. V jakém stadiu se skutečně projekt Jv. obchvatu dnes nachází?
Je požádáno o ÚR
6. V 2. části obchvatu je počítáno s několika kruhovými objezdy. Není třeba se obávat při stále rostoucím provozu, že zde bude vznikat pro řidiče také prodleva, která by je mohla odradit a znovu vrátit do ulic města?
Dle dopravního modelu je kapacita kruhového objezdu s rezervou dostačující
7. Jakým způsobem bude řešeno odhlučnění v místech, kde se silnice setká s obytnými zónami?
Obchvatem nejsou překročeny hlukové limity, v místech obytné výstavby plánované v ÚP je do záboru stavby vložena územní rezerva pro PHC.
8. Teoretický předpoklad zahájení stavby je v roce 2020, zdá se vám reálný?
Pokud bude průběh přípravy a majetkové činnosti bez větších problémů tak je reálný.
 

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.


zdroj: pribram.cz

autor: jk







Další články

„Chtěl bych napsat paměti, ale já si vlastně nic nepamatuju…." „Chtěl bych napsat paměti, ale já si vlastně nic nepamatuju…." Jak to bylo, jak to je. Aneb rozhovor s Bořkem Řehořem, zpěvákem punkové skupiny E!E o penězích, cédéčkách i alkoholu. 15. srpna 2018   (06:20) ROZHOVOR Čertoviny v Kopáčkově dvoře Čertoviny v Kopáčkově dvoře Městská společnost Dokas zve nejen „Dobříšáky“ na pohádku pod širým nebem 14. srpna 2018   (19:46) Příbramští plavci na stupních vítězů Příbramští plavci na stupních vítězů Ve Veselí nad Lužnicí Plavecký klub Příbram sbíral zlaté medaile 14. srpna 2018   (17:08) Výstava FRANTIŠEK RONOVSKÝ DNES je prodloužena Výstava FRANTIŠEK RONOVSKÝ DNES je prodloužena Výstava představuje průřez celoživotním dílem významného českého malíře Františka Ronovského (1929 – 2006) 14. srpna 2018   (14:50) Diagnóza: agresivní řidič Diagnóza: agresivní řidič „Vybrždění“ není rozhodně rozumný nápad, může se stát snadno příčinou dopravní nehody. 14. srpna 2018   (12:10) Zloděj zřejmě potřeboval v noci na krádež elektrokola i brýle Zloděj zřejmě potřeboval v noci na krádež elektrokola i brýle Nenechavci si berou na mušku cizí majetek v době dovolených. 14. srpna 2018   (10:15) Život se čtyřmi tlapkami a plný adrenalinu Život se čtyřmi tlapkami a plný adrenalinu Jak se na svou dlouholetou práci dívá psovod záchranář, jsme se zeptali Lucie Čeňkové, která stála několikrát na stupních vítězů těch nejvyšších soutěží, ale i v řadách kynologů při skutečném pátrání po pohřešovaných osobách 14. srpna 2018   (08:05) ROZHOVOR Budování druhé části inlinové dráhy uzavřelo na čas cestu kolem Fialáku Budování druhé části inlinové dráhy uzavřelo na čas cestu kolem Fialáku Práce začínají u Junioru, v místě, kde se budou občerstvení bruslaři vracet zpátky na trať. 14. srpna 2018   (06:23) Aktuálně: Požár skládky povolal hasiče Aktuálně: Požár skládky povolal hasiče Na místě zahoření zasahují hasiči z Rožmitálu pod Třemšínem 13. srpna 2018   (20:23) AKTUÁLNĚ „Vytuněné“ vozy opět na letišti v Dlouhé Lhotě „Vytuněné“ vozy opět na letišti v Dlouhé Lhotě Obrazem z TUNING EXTREME SHOW 13. srpna 2018   (18:34) FOTOGALERIE



Kodex redakce Reklama Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Žižkova 708
261 01 Příbram II

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.
2014 - 2018 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz