25. 4. svátek má Marek
PB | Realitní

Přetíženost dopravy ve městě se dá řešit bez velkých investic, říká Petr Magera

ROZHOVOR
24. května 2017   (09:00)
Přetíženost dopravy ve městě se dá řešit bez velkých investic, říká Petr Magera
foto: pribram.cz

Petr Magera má za sebou mimo jiné stavbu několika silnic a dálnic po celé Evropě.



Problémy s parkováním, uzavírky, rostoucí hustota dopravy, to jen několik problémů s kterými se v poslední době potýkat řidiči v Příbrami. Oslovili jsme proto člena dopravní komise Petra Mageru, který má za sebou mimo jiné i zkušenosti se stavbami silnic a dálnic po celé Evropě, jak by se dala současná situace řešit.

Hustota dopravy v Příbrami stoupá a realizace jihovýchodního obchvatu je zatím v nedohlednu, existuje podle vás nějaké jiné řešení současné situace s hustým provozem?
Dílčími úpravami je možné současnou situaci alespoň trochu zlepšit. Určitě lze pracovat na přivaděčích pro budoucí obchvat, které samy o sobě mohou dopravě v centru města odlehčit. Jako například propojení Milínské od kruhového objezdu u Drupolu s Mixovou a Hájeckou by výrazně odlehčilo centru města, protože všichni řidiči mířící na Prahu ze sídliště Zdaboř a z Nové Příbrami by tuto cestu využili.

Příbram je „městem kruháčů“, ale nezdá se, že by kruhové objezdy příliš přispěly k plynulosti dopravy ve městě, je to dáno tím, že lidé na nich neumí jezdit?
Samozřejmě, že se najdou řidiči, kteří mají před kruhovými objezdy respekt, především z těch vícepruhových. Problém ale není v řidičích, problém je v konstrukci kruhových objezdů. Pokud má kruhový objezd přechod pro pěší ve své těsné blízkosti, tak jeden frekventovanější přechod dokáže zablokovat celý kruhový objezd. Stejně tak světelná křižovatka, která následuje pár metrů za kruhovým objezdem, brání plynulosti provozu i na vlastní kruhové křižovatce.

Průjezd kruhovým objezdem u Dolejší Obory je v dopravní špičce o nervy, existuje nějaké řešení ke zlepšení této situace?
O jednom řešení jsem se již zmínil, je to odklon části dopravy na jiné komunikace, jiným řešením jsou stavební úpravy vlastní křižovatky. Velikost a dva jízdní pruhy, které tato křižovatka má nelze plně využít proto, že vjezd i výjezd z této křižovatky do všech směrů má pouze jeden jízdní pruh. Jednoduchými stavebními úpravami v ceně řádově desítek milionů lze zvýšit kapacitu této křižovatky i plynulost provozu na ní. Stačí v některých směrech, především ve směru Praha (Evropská) a ve směru do centra (Plzeňská) rozšířit vjezdy a výjezdy na více pruhů a umožnit současný vjezd a výjezd více vozidel, případně křižovatku upravit tak, aby první pruh sloužil pouze pro první výjezd a vnitřní pruh sloužil k jízdě ke vzdálenějším výjezdům, nejlepší je kombinace obou.

Samotným prvkem městské dopravy je MHD, tu v současné době čeká generel její vytíženosti a rozvržení linek. Něco podobného už proběhlo za minulého vedení města, ale cestující pořád nejsou spokojeni, jak by se dala řešit?
MHD v Příbrami je originál, který se jen těžce hledá kdekoli jinde na světě. Linky se všude označují buď čísly, nebo písmeny. V Příbrami máme obojí, bohužel způsobuje to pouze nepřehlednost ve vedení linek. Výraznou optimalizací by bylo zapojení autobusů spojujících Příbram s Prahou do systému MHD, nebo naopak jeho úplné vyloučení a vytvoření taktových linek s přípoji na tyto autobusy. Obslužnost okrajových částí řešit nízkokapacitními autobusy. Základem všech moderních hromadných doprav je taktový jízdní řád a dostatečná frekvence spojů. To může samozřejmě zvýšit docházkovou vzdálenost ke spojům, ale jejich četnost tento problém může výrazně kompenzovat.

V některých částech města, především kolem Pražské ulice a centra, je čím dál větší problém s parkováním, díky tomu už některé ulice ani nesplňují normy pro obou směrný provoz, byl by řešením – systém jednosměrek?
Systém jednosměrek je dokonale ověřen v USA a je jisté, že funguje dobře. U Příbramě by to nemuselo přinést takový efekt pro plynulost dopravy, ale pro řešení nedostatku parkovacích míst v některých částech města by jednosměrné vedení dopravy v některých méně frekventovaných ulicích bylo určitě přínosem.

Radnice plánuje stavbu parkovacího domu na autobusovém nádraží, co si o tomto projektu jako odborník, myslíte?
Vzhledem k tomu, že neznám podrobnosti tohoto projektu, nevím, zda to bude parkovací dům P+R, zdali to bude základ přestupního centra v Příbrami nebo jen zvýšena kapacita stávajícího parkoviště, jak vysoké bude parkovné v tomto domě, tak nemohu vyjádřit své jasné stanovisko. Každé parkovací místo, které v Příbrami přibude, je určitě pro město přínosem. Poloha tohoto parkovacího domu je však diskutabilní. Je to v blízkosti autobusového nádraží, které je dosti daleko od centra města, a tudíž asi nebude příliš využíváno lidmi, kteří jedou do centra města. Vlaková doprava je zatím využívána velmi málo a zlepšení může přinést až výstavba vysokorychlostní tratě z Prahy na Plzeň, což není možné v nejbližších 10 letech očekávat, takže využití parkovacího domu pro cestující, kteří budou z Příbrami cestovat vlakem, je sporné. V neposlední řadě již zmiňované autobusy, pendlující mezi Prahou a Příbramí, nezajíždějí na autobusové nádraží a ve směru na Prahu nejedou ani kolem, tudíž bude nutné zvážit vedení jejich trasy v Příbrami tak, aby parkovací dům mohl sloužit jako záchytné parkoviště pro přestup na tyto autobusy.

Děkuji za rozhovor.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: RC








Další články

U středočeských silnic přibudou desítky meteostanic za 88 mil.Kč U středočeských silnic přibudou desítky meteostanic za 88 mil.Kč Zařízení cestářům poskytují cenná data a umožňují jim vyjíždět na silnice dříve, než … Švenda: Středočeská TOP 09 stojí za Langšádlovou a nevidí důvod k její demisi Švenda: Středočeská TOP 09 stojí za Langšádlovou a nevidí důvod k její demisi Ve vládě po dvou a půl letech končí ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena … Začíná Dvořákův festival, uvede díla českých i světových autorů od baroka po současnost Začíná Dvořákův festival, uvede díla českých i světových autorů od baroka po současnost Návštěvníky čeká 16 koncertů včetně benefičního koncertu pro vilu Rusalku s mimořádným … Novou přírodní památkou v Brdech je podmáčená louka s masožravými rostlinami Novou přírodní památkou v Brdech je podmáčená louka s masožravými rostlinami Svažitá a silně podmáčená louka o rozloze 2,6 hektaru pojmenovaná Licitanta leží u … Na Příbramsku hrozí přízemní mrazy ještě v noci na sobotu Na Příbramsku hrozí přízemní mrazy ještě v noci na sobotu První mrazy začaly úrodu ničit v noci na čtvrtek 18. dubna. Od té doby trvají a mají … Mladíka, který v Příbrami přepadl seniora, zadrželi kolemjdoucí Mladíka, který v Příbrami přepadl seniora, zadrželi kolemjdoucí Příbramští kriminalisté obvinili muže a ženu ze spáchání zločinu loupeže. Sprejeři poničili v Krásné Hoře fasády domů. Policie má svědky na videu, poznáte je? Sprejeři poničili v Krásné Hoře fasády domů. Policie má svědky na videu, poznáte je? Policisté potřebují zjistit jejich totožnost. Proto se s žádostí o spolupráci obracejí … O víkendu se citelně oteplí, teploty porostou až k 25 stupňům O víkendu se citelně oteplí, teploty porostou až k 25 stupňům Podobné počasí zůstane i začátkem příštího týdne. Příbram začala rekonstruovat dopravní hřiště Příbram začala rekonstruovat dopravní hřiště Dopravní výchovu bude mít na starosti Městská policie Příbram a areál budou spravovat …
V budově městského úřadu probíhalo cvičení, na místě byla i dekontaminační jednotka V budově městského úřadu probíhalo cvičení, na místě byla i dekontaminační jednotka Tématem nácviku byl nález podezřelé látky v zásilce.
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Rosalota, s. r. o.
Mariánská 135
261 01 Příbram IV

IČ: 02289288
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 217655.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Rosalota, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Rosalota, s.r.o. zakázáno.
2014 - 2024 © Rosalota, s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies